ARCH201 Architectural Project-IIIİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Mimarlık (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ARCH201
Ders İsmi: Mimari Proje-3
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
10
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu: ARCH102 - Introduction to Architectural Project
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. HALE SİNİRLİOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üy. HALE SİNİRLİOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tasarım stüdyosu, öğrencinin eğitim sürecinde edindiği bilgi birikimini, yöntem ve becerilerini değerlendirme ve kullanma yeteneğini kazandırmayı amaçlar.
Dersin İçeriği: Sınırlı programa sahip bir konu ve yakın çevreye ait bir vaziyet planı dikkate
alınarak strüktürü ile birlikte geliştirilen bir mimari tasarım çalışmasıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bir program çerçevesinde bir veya birbirinden bağımsız birkaç konu üzerinde mekan oluşturma
2) Mimari problem çözme
3) Mimari temsil araçlarını kullanarak üç boyutlu anlatım becerisi geliştirme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Konu ve yer belirlenmesi ile programın oluşturulması
2) Konu ile ilgili kaynak ve örnek araştırmaları ile 1/500 ve 1/200 ölçekli vaziyet planı etüdleri
3) Konu ile ilgili kaynak ve örnek araştırmaları ile 1/500 ve 1/200 ölçekli vaziyet planı etüdleri
4) Yakın çevre ve vaziyet planı etüdleri
5) Yakın çevre ve vaziyet planı etüdleri ve maket çalışmaları
6) 1/500 ve 1/200 ölçekli vaziyet planı etüdleri ve maket çalışmaları
7) Proje çözümlemesi ve konsept geliştirme etüdleri
8) Proje çözümlemesi ve konsept geliştirme etüdleri
9) Proje çözümlemesi, disiplinler arası koordinasyon, alt sistemlerin entegrasyonu
10) Proje çözümlemesi, disiplinler arası koordinasyon, alt sistemlerin entegrasyonu
11) Proje çözümlemesi, disiplinler arası koordinasyon, alt sistemlerin entegrasyonu, strüktür seçeneklerinin geliştirilmesi
12) Projenin bütün olarak değerlendirilmesi ve sunumu
13) Projenin bütün olarak değerlendirilmesi ve sunumu
14) Projenin bütün olarak değerlendirilmesi ve sunumu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Okuma listeleri, proje konularına göre değişiklik gösterebilir. Metinler, görseller ve çizimler stüdyoda öğrencilerle paylaşılır.
Reading lists may vary according to project topics. Texts, images and drawings are shared with students in the studio.
Diğer Kaynaklar: Mimarlık ve mimarlık ile ilişkili alanlara ait tüm basılı veya dijital kitaplar ve süreli yayınlar.
All printed and digital books and periodicals related to architecture and related fields.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. 3 2 1
2) Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. 3 3 1
3) Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. 3 3 1
4) Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. 3 3 1
5) Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. 3 2 1
6) Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. 3 3 1
7) Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. 1 1 3
8) Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. 2 2 1
9) Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. 2 2 1
10) Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 2 2
11) Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. 2 3 1
12) Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. 3 3
13) Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 3 3 2
14) Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. 2 3
15) Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. 3 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. 3
2) Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. 3
3) Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. 3
4) Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. 3
5) Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. 3
6) Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. 3
7) Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. 3
8) Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. 1
9) Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. 2
10) Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 2
11) Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. 2
12) Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. 2
13) Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 2
14) Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. 2
15) Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 112
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 60
Proje 15 60
Ara Sınavlar 1 8
Final 1 10
Toplam İş Yükü 250