ARCH102 Architectural Project 2İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Mimarlık (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ARCH102
Ders İsmi: Mimari Proje-2
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
10
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu: ARCH101 - Architectural Project 1
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. MEHMET SARPER TAKKECİ
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. MEHMET SARPER TAKKECİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Mimari Proje II stüdyosu, temel mimari tasarım kavram ve prensipleri ile birlikte soyut düşünme becerisi kazandırmayı, mimari tasarımı 2 ve 3 boyutlu olarak ele almayı, temel mimari elemanlar (taşıyıcı sistem, duvar, döşeme, vb.) ile tanışmayı; ölçek, atmosfer ve tektonik ilişkilerin özeterek beden-mekan ilişkisinin kurulmasını amaçlamaktadır. Bunun yanı sıra, gözlemci ve eleştirel düşünce becerisi kazandırmayı hedeflemektedir. Ayrıca, öğrencilerin gerekli görsel ve sözel ifade araç ve yöntemlerini kullanabilir olması beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu bağlamda, ders kapsamında yapılacak uygulamalar;
● Mimari tasarım kültürü ve bu kültürü oluşturan temel ve güncel kavramları, uygulama ve teorik anlatılar aracılığıyla aktarmayı
● Öğrenciye, fikir-temsil ilişkisini kavratmak, farklı medyalar ve teknikler ile dolaylı/dolaysız bir şekilde tasarım fikrini ilişkilendirebilmeyi
● Öğrencinin, temel mimarlık terminolojisi ile tanışmasını ve kullanabiliyor hale gelmesini
● Öğrencinin ölçek, atmosfer ve tektonik ilişkileri gözeterek mekan algısının geliştirmesini
sağlamak üzere kurgulanmaktadır.
Ders, sınıf içi çizim ve maket uygulamaları, ödevler, teorik anlatımlar, doğal çevreye gezi, portfolyo ve blog gibi üretimler ile devam edecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Temel tasarım elemanlarına dair dağarcığın geliştirilmesi (çizgi, düzlem, hacim,)
2) 2 ve 3 boyutlu nesne ve temsilleri arasındaki ilişkilerin kurulması ve anlamlandırılması. Temsil, tasarım ilişkisine dair farkındalık geliştirmesi ve düşünme aracı olarak farklı medyaları kullanarak üretimler yapabilmesi (Uygun temsil yöntemleri (analog ve dijital ifade yöntemleri) ile mimari tasarım fikri geliştirme ve mimari tasarım sürecini ifade edebilme becerisini kazanma)
3) Duyumsama üzerinden kurulan mekansal prensiplerin kavranması ve bunların mekansal karşılıklarının düşünülmesi (hiyerarşi, simetri, ritim, tekrar, dönüşüm, boşluk, ışık, hareket,..)
4) Beden, ölçek, oran, deneyim, algı, atmosfer, duyular, zaman, bağlam, ışık, strüktür, malzeme, tektonik, mekansal ilişkilerin ele alınması.
5) Canlı-İnsan, Doğal-İnsan, Doğal-İnsan Yapımı ilişkilerinin kavranması ve bunların güncel konularla ilişkili bir şekilde tartışılması
6) Doğal bağlamda verili bir durum içerisinde bir anlatı ve mekânsal karşılığının üretilebilmesi
7) Canlı, insan, mekan ve çevreye dair veri toplama ve kullanabilme becerisi kazanılması
8) Mimarlık terminolojisini doğru kullanması, tasarım ve mimarlık kültürü ile tanışılması
9) İnsan ve canlı davranışı ile doğal/yapılı çevre arasındaki ilişkiyi tarif eden kuram ve yöntemlerin kavranması ve bunların farklı ihtiyaç, değer, norm, sosyal ve mekânsal örüntüler için mimari tasarım sürecinin bir parçası haline getirme becerisi kazanılması

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Günlük Atölye
2) Uzakta Kurgular
3) Uzakta Kurgular
4) Uzakta Kurgular
5) Uzakta Kurgular
6) Uzakta Kurgular
7) Keşif İstasyonu
8) Keşif İstasyonu
9) Keşif İstasyonu
10) Keşif İstasyonu
11) Keşif İstasyonu
12) Keşif İstasyonu
13) Keşif İstasyonu
14) Keşif İstasyonu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Mimarlık ve mimarlık ile ilişkili alanlara ait tüm basılı veya dijital kitaplar ve süreli yayınlar.
All printed and digital books and periodicals related to architecture and related fields.
Diğer Kaynaklar: ● Rasmussen, S. E. (1964). Experiencing architecture (Vol. 2). MIT press.
● Hertzberger, H. (2005). Lessons for students in architecture(Vol. 1). 010 Publishers.
● Awan, N., Schneider, T., & Till, J. (2013). Spatial agency: other ways of doing architecture. Routledge.
● Museum for Gestaltung Zurich, Nature Design: From Inspiration to Innovation. Zurich: Lars Muller, 2007.
● Ching, Francis D. K. 2007. Architecture: form, space, & order. Hoboken, N.J.: John Wiley & Sons.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Program Kazanımları
1) Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. 3 3 3 3
2) Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. 3 3
3) Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. 3 3
4) Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. 3 3 3
5) Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. 3 3 3 3
6) Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. 2 2
7) Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. 2
8) Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir.
9) Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır.
10) Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
11) Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. 2 2
12) Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir.
13) Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 3 3 3
14) Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır.
15) Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. 1
2) Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. 2
3) Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. 2
4) Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. 2
5) Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. 2
6) Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. 2
7) Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. 2
8) Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. 1
9) Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. 1
10) Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 1
11) Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. 2
12) Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. 1
13) Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 3
14) Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. 2
15) Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 112
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 60
Proje 15 60
Ara Sınavlar 1 8
Final 1 10
Toplam İş Yükü 250