Yazılım Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | YAZ491 | ||||
Ders İsmi: | Bitirme Projesi 1 | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ALI ASGHAR POUR HAJI KAZEM | ||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üy. ALI ASGHAR POUR HAJI KAZEM Doç. Dr. BAHMAN ARASTEH ABBASABAD Doç. Dr. AMIR SEYYEDABBASI Dr. Öğr. Üy. WADHAH ZEYAD TAREQ TAREQ Dr. Öğr. Üy. RAGIP MUSTAFA BAŞBUĞ Dr. Öğr. Üy. ALPER ÖNER Dr. Öğr. Üy. HANDAN KULAN Dr. Öğr. Üy. HÜSAMETTİM OSMANOĞLU Dr. Öğr. Üy. MUHAMMED DAVUD Dr. Öğr. Üy. EZGİ ÖZER Dr. Öğr. Üy. ALİ HAMİTOĞLU |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Akademi programı boyunca edinilen bilgi ve becerileri, birden fazla disiplini entegre eden önemli bir projeye uygulayabilme. Liderlik, işbirliği ve iletişim becerilerini sergileyerek ekip ortamında etkili bir şekilde çalışabilme. Proje yönetimi, tasarım ve uygulama dahil olmak üzere bir projeyi baştan sona planlayabilme ve gerçekleştirebilme. Gerçek hayatta karşılaşılan sorunları ele alırken eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini sergileme. Yazılı ve sözlü sunumlar aracılığıyla çeşitli kitlelere etkili iletişim kurabilme. |
Dersin İçeriği: | Bu proje, öğrencilerin akademik programları boyunca edindikleri bilgi ve becerileri uygulama fırsatı sunan bir birleştirici deneyimdir. Proje, öğrencilerin birden fazla disiplini içeren önemli bir projede çalışmalarını ve ilgi alanlarını kariyer hedefleriyle yansıtmalarını gerektirir. Öğrenciler, bir fakülte danışmanının rehberliğinde ekipler halinde çalışırlar. Proje, yeni bir ürünün planlanması, tasarımı ve prototipinin uygulanması, bir yazılım uygulamasının geliştirilmesi, bir araştırma makalesinin oluşturulması veya toplum tabanlı bir projenin tamamlanması gibi çeşitli alanları kapsar. Kurs boyunca öğrencilerin eleştirel düşünme, problem çözme ve iletişim becerilerini sergilemeleri beklenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kılavuzlarda tanımlanan gereksinimlere göre bir araştırma projesi teklifi yazabilme becerisi. 2) Farklı kriterleri (örneğin, hedefler, beklenen sonuçlar ve araştırma soruları) içeren araştırma problemine Giriş metninin nasıl yazılacağını bilmek. 3) En son trendleri takip etmek ve yapılması gereken yenilikleri keşfetmek için literatürü araştırabilme becerisi. 4) Literatürde önerilen önceki yöntemlerin ve materyallerin nasıl gözden geçirileceğini ve bir araştırma problemine en uygun olanı/öğeleri bulmak için bunları nasıl özetleyeceğinizi bilmek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Haftalık buluşma | |
2) | Haftalık buluşma | |
3) | Haftalık buluşma | |
4) | Haftalık buluşma | |
5) | Haftalık buluşma | |
6) | Haftalık buluşma | |
7) | Haftalık buluşma | |
8) | Ara Rapor | |
9) | Haftalık buluşma | |
10) | Haftalık buluşma | |
11) | Haftalık buluşma | |
12) | Haftalık buluşma | |
13) | Haftalık buluşma | |
14) | Final Rapor |
Ders Notları / Kitaplar: | İstinye University capstone project writing guide |
Diğer Kaynaklar: | istinye üniversitesi bitirme proje yazım kılavuzu |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
2) Bir sistemi, süreci veya ürünü ekonomik, çevre, sosyo-politik, etik, sağlık, güvenlik, üretilebilirlik ve sürdürülebilirlik ile ilişkili gerçekçi koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
3) Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme; çözüm için gerekli yöntemi seçme ve uygulama becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknikleri geliştirme, seçme ve kullanma; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
5) Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
6) Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ile etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, etkin sunum yapabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
8) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||||||||||||
9) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
11) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
12) Proje yönetimi ve risk yönetimi uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiye sahiptir. | |||||||||||||||
13) Mühendislik uygulamalarının evrensel ölçekte çevre, sağlık ve güvenlik üzerindeki etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında bilgi ve farkındalığa sahiptir. | |||||||||||||||
14) Yazılım alternatiflerini irdeleyerek bilgisayar tabanlı sistemlerin modellenmesi ve tasarımında, algoritma prensiplerini, matematiksel temelleri ve bilgisayar bilimleri teorisini uygulama becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
15) Türevsel denklemler, integral hesapları, doğrusal cebir, mantık ve ayrık matematik içerecek şekilde ileri matematik eğitimi ile birlikte yazılım mühendisliğinde veri yapıları ve algoritmalar, programlama dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar güvenliği, bilgisayar teorisi, ağ programlama ve makine öğrenmesi alanlarını kapsayan mühendislik eğitimine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisine sahiptir. | 3 |
2) | Bir sistemi, süreci veya ürünü ekonomik, çevre, sosyo-politik, etik, sağlık, güvenlik, üretilebilirlik ve sürdürülebilirlik ile ilişkili gerçekçi koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisine sahiptir. | |
3) | Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme; çözüm için gerekli yöntemi seçme ve uygulama becerisine sahiptir. | 3 |
4) | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknikleri geliştirme, seçme ve kullanma; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. | 3 |
5) | Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahiptir. | 3 |
6) | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir. | 2 |
7) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ile etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, etkin sunum yapabilme becerisine sahiptir. | 3 |
8) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | 1 |
9) | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir. | |
10) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | 2 |
11) | Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir. | 3 |
12) | Proje yönetimi ve risk yönetimi uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiye sahiptir. | 3 |
13) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ölçekte çevre, sağlık ve güvenlik üzerindeki etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında bilgi ve farkındalığa sahiptir. | |
14) | Yazılım alternatiflerini irdeleyerek bilgisayar tabanlı sistemlerin modellenmesi ve tasarımında, algoritma prensiplerini, matematiksel temelleri ve bilgisayar bilimleri teorisini uygulama becerisine sahiptir. | 2 |
15) | Türevsel denklemler, integral hesapları, doğrusal cebir, mantık ve ayrık matematik içerecek şekilde ileri matematik eğitimi ile birlikte yazılım mühendisliğinde veri yapıları ve algoritmalar, programlama dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar güvenliği, bilgisayar teorisi, ağ programlama ve makine öğrenmesi alanlarını kapsayan mühendislik eğitimine sahiptir. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Uygulama | 1 | 1 | 1 | 14 | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 1 | 1 | 13 | 90 | ||
Sunum / Seminer | 2 | 1 | 1 | 6 | 16 | ||
Proje | 5 | 1 | 1 | 7 | 45 | ||
Toplam İş Yükü | 167 |