ICM301 Tasarım Stüdyosu 5İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ICM301
Ders İsmi: Tasarım Stüdyosu 5
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
10
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu: ICM202 - Proje 2
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BİLGE YARAREL DOĞAN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Burçin Cem Arabacıoğlu, Prof. Dr. İnanç Işıl Yıldırım, Doç. Dr. Bilge Yararel Doğan, Öğr. Gör. Merve Aksoy Evliyaoğlu, Öğr. Gör. Nil Bıçak
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bir iç mekân tasarımı sorununu mekanın var olan işlevi ile birlikte değerlendirebilmesi, kullanıcı ihtiyaçlarını mekanın verileri ile bir arada analiz edebilmek ve bu veriler doğrultusunda özgün tasarım önerileri sunmak, ayrıca tasarlanan mekanların kavramsal boyutta analizinin yapılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Dersin içeriği verilecek proje için fonksiyonları belirlemek, konsept belirlemek ve teknik detayları ile tamamlanmış bir iç mekan tasarımı gerçekleştirmek üzerine kurgulanmıştır. Yeme- içme mekanları dersin kapsamında ele alınmaktadır. Çevresel ve kültürel bağlamda farklı çözümler sunabilecek binalar örneğinde yeniden değerlendirme, estetik ve fiziksel performans koşulları, engelliler için gereksinimler göz önünde bulundurulur. İç ve dış mekânda tasarım ve detay çözümleri üzerinde durulmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tasarım, uygulama ve teknik yönden tamamlanmış iç mekan tasarımı yapabilmek
2) Analiz yöntemleri ve problemlerin çözüm süreçler konusunda kavramsal ve mesleki donanım kazandırır.
3) Verilen projeler ile profesyonel yaşama hazırlanır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kavram Metafor Oluşturulması
2) 5N+1K Referans Değerler ve Sezgisel Çağrışım / Kavram Çoğaltma + Eksiltme + Önerme Oluşturma + Manifesto
3) 5N+1K Referans Değerler ve Sezgisel Çağrışım / Görsellerin Analizi + Asal Geometri Tayini + Geometrik Form Oluşturma
4) Hacme Geçiş / Konsept / Asal Geometri / Manifesto Teslim
5) İhtiyaç Programı
6) Mekan Organizasyonu + Leke Çalışması
7) Yerleşim (1/50 Kaba Tefriş) Teslim
8) Mekan Çözümleme (1/50)
9) Mekan Çözümleme (1/50)
10) Kesin Yerleşim (1/20)
11) Detaylı Tefrişli Plan (1/20)
12) Renk Kartelası Oluşturma + Malzeme Seçimi
13) Zemin Tavan Duvar (Detayların Çözümlenmesi) (1/10) + Mobilya (1/10)
14) Çevresel Sistemler (Isıtma-HVAC-Aydınlatma)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Francis D. K. Ching, İç Mimarlık Architectural Graphic Standarts (Student Edition)
Diğer Kaynaklar: Francis D. K. Ching, İç Mimarlık Architectural Graphic Standarts (Student Edition)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme.
2) İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma.
3) İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma.
4) İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma.
5) Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme.
6) İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme.
7) Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme.
8) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme.
9) Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma.
10) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme.
11) Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme.
12) Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme.
13) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. 3
2) İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. 3
3) İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma. 3
4) İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma. 3
5) Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme. 2
6) İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. 3
7) Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme. 3
8) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme. 3
9) Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma. 1
10) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme. 2
11) Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme. 2
12) Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme. 3
13) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 104
Ara Sınavlar 1 8
Final 1 8
Toplam İş Yükü 120