İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ICM102 | ||||
Ders İsmi: | Tasarım Stüdyosu 2 | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: |
ICM101 - Projeye Giriş 1 |
||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MUSTAFA MORTAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Hatice Işıl Uysal | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencinin iç mimari tasarımın temel konuları ile tanıştırılması, tasarım ve üretim yoluyla kavramsal ve eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesidir. Derste tasarım ortamları arasında geçişli olarak çalışarak beden, mekân, zaman ve ilişkisellik üzerine üretimler yapılması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Tasarım Stüdyosu dersi, tasarım ve çok boyutlu üretim yoluyla maddesellik-ilişkisellik, bedensel deneyim ile çevresel algının katmanları ile çalışmak üzerine kurgulanmıştır. Bu bağlamda dersin içeriği birbirini takip eden farklı kapsamlardaki çalışmalardan oluşmaktadır. Her çalışmada değişen kavram setleri, inşa ve temsil yöntemleri aracılığıyla mekânsallık araştırmaları yapılmaktadır. Dersi alan öğrencilerin en az %70 katılım göstermesi zorunludur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İlişkisel düşünme becerisi kazanma 2) Verili bir tasarım problemi çerçevesinde düşünme, araştırma yapma, veri toplama, öneri sunma ve geliştirme 3) Temsil yöntemleri, tasarım araç ve malzemelerini etkin kullanma 4) Mekânsallık üretme ve yorumlama 5) Çok boyutlu düşünme ve üretme pratiği kazanma 6) Grup çalışması yapma becerisini geliştirme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders strüktürü, içeriği ve işleyişinin paylaşılması. Çalışma 1. Sulu Bir Gezinti / 2 boyuttan 3 boyuta, 3 boyuttan 2 boyuta tercümeler | |
2) | Çalışma 2. Bir Topoğrafya Deneyimi / Topoğrafya, inşa, deneyimden 2 boyuta, 2 boyuttan 3 boyuta tercüme | |
3) | Çalışma 3. Yürüme Rotası Tasarımı ve Yol Üstünde Bir Tuvalet / Atmosfer inşası | |
4) | Çalışma 3. Yürüme Rotası Tasarımı ve Yol Üstünde Bir Tuvalet / Peyzaj tasarımı, sirkülasyon | |
5) | Çalışma 3. Yürüme Rotası Tasarımı ve Yol Üstünde Bir Tuvalet / Peyzaj tasarımı, sirkülasyon detaylandırma | |
6) | Çalışma 3. Yürüme Rotası Tasarımı ve Yol Üstünde Bir Tuvalet / Peyzaj tasarımı detaylandırma ve kamusal tuvalet tasarımı | |
7) | Çalışma 3. Yürüme Rotası Tasarımı ve Yol Üstünde Bir Tuvalet / Detaylandırma | |
8) | Çalışma 3. Yürüme Rotası Tasarımı ve Yol Üstünde Bir Tuvalet / Detaylandırma | |
9) | Atölye Haftası | |
10) | Çalışma 4. Islaklığa Dair Her Şey: Sudan Bir Ara / Haritalama ve tasarım süreci | |
11) | Çalışma 4. Islaklığa Dair Her Şey: Sudan Bir Ara / Tasarım geliştirme ve detaylandırma | |
12) | Çalışma 4. Islaklığa Dair Her Şey: Sudan Bir Ara / Tasarım geliştirme ve detaylandırma | |
13) | Çalışma 4. Islaklığa Dair Her Şey: Sudan Bir Ara / Tasarım geliştirme ve detaylandırma | |
14) | Çalışma 4. Islaklığa Dair Her Şey: Sudan Bir Ara / Tasarım geliştirme ve detaylandırma, Çalışma 5. Portfolyo Tasarımı |
Ders Notları / Kitaplar: | Abbott E. A., Düzülke, Alfa Yayıncılık. Berger, J., Görme biçimleri, Metis yayınları. Coverey, M., Psikocoğrafya, Kalkedon Yayınları. Calvino, I. Görünmez Kentler, Yapı Kredi Yayınları. Pallasmaa, J., Tenin Gözleri, Yem Yayınları. Picon, A., Mimarlığın Maddiliği, Janus Yayıncılık. Zevi, B., Mimarlığı Görebilmek, Daimon Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | Abbott E. A., Düzülke, Alfa Yayıncılık. Berger, J., Görme biçimleri, Metis yayınları. Coverey, M., Psikocoğrafya, Kalkedon Yayınları. Calvino, I. Görünmez Kentler, Yapı Kredi Yayınları. Pallasmaa, J., Tenin Gözleri, Yem Yayınları. Picon, A., Mimarlığın Maddiliği, Janus Yayıncılık. Zevi, B., Mimarlığı Görebilmek, Daimon Yayınları. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | |||||||||
2) İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
3) İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma. | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | |||||||||
4) İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
5) Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme. | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
6) İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. | 1 | 2 | 1 | 3 | 2 | |||||||||
7) Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme. | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
8) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme. | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | |||||||||
9) Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma. | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | |||||||||
10) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
11) Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme. | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
12) Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme. | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | |||||||||
13) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma. | ||||||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. | 2 |
2) | İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. | 2 |
3) | İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma. | 2 |
4) | İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma. | 3 |
5) | Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme. | 3 |
6) | İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. | 2 |
7) | Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme. | 3 |
8) | İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme. | 2 |
9) | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma. | 1 |
10) | Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme. | 2 |
11) | Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme. | 1 |
12) | Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme. | 3 |
13) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma. | |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 28 | % 30 |
Projeler | 3 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 28 | 0 | 4 | 112 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 28 | 3 | 84 | ||||
Toplam İş Yükü | 196 |