Ders Kodu: | ICM101 | ||||
Ders İsmi: | Tasarım Stüdyosu 1 | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MUSTAFA MORTAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Mustafa Mortaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencinin iç mimari tasarımın temel konuları ile tanıştırılması, tasarım ve üretim yoluyla kavramsal ve eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesidir. Derste tasarım ortamları arasında geçişli olarak çalışarak beden, mekân, zaman ve ilişkisellik üzerine üretimler yapılması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Tasarım Stüdyosu dersi, tasarım ve çok boyutlu üretim yoluyla maddesellik-ilişkisellik, bedensel deneyim ile çevresel algının katmanları ile çalışmak üzerine kurgulanmıştır. Bu bağlamda dersin içeriği birbirini takip eden farklı kapsamlardaki çalışmalardan oluşmaktadır. Her çalışmada değişen kavram setleri, inşa ve temsil yöntemleri aracılığıyla mekânsallık araştırmaları yapılmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İlişkisel düşünme becerisi kazanma 2) Verili bir tasarım problemi çerçevesinde düşünme, araştırma yapma, veri toplama, öneri sunma ve geliştirme 3) Temsil yöntemleri, tasarım araç ve malzemelerini etkin kullanma 4) Mekânsallık üretme ve yorumlama 5) Çok boyutlu düşünme ve üretme pratiği kazanma 6) Grup çalışması yapma becerisini geliştirme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders strüktürü, içeriği ve işleyişinin paylaşılması. Çalışma 1. (Yürüyerek Çizilen) Çizgi / Temas, deneyimleme, çizgisel tercümeler | |
2) | Çalışma 2. Atmosferler / Mesafe ve yüzey deneyimleme | |
3) | Çalışma 2. Atmosferler / Bileşenler ve katmanlar ile çalışma, ilişkileri çoğaltma, inşa etme, ortamlar-boyutlar arası projeksiyon ve tercümeler | |
4) | Çalışma 2. Atmosferler / Madde, malzeme, doku, zaman, toplayıcılık ve tercümeler | |
5) | Çalışma 2. Atmosferler / Atmosferik inşalar | |
6) | Çalışma 3. Eşik / Beden, mekân, zaman kavramları ile çalışma | |
7) | Çalışma 3. Eşik / Beden, mekân, zaman kavramları ile çalışma | |
8) | Çalışma 3. Eşik / İnşa, yeniden inşa ve çoğaltma | |
9) | Atölye Haftası | |
10) | Çalışma 4. Karışımlar-arası / İnsan-dışı ilişkiler, koşullar, etkileşimler | |
11) | Çalışma 5. Kişisel Bir Kazı ve Bir Toplanma / Hafıza, mekânsallık, düzenekler ve nesneler arası ilişkiler | |
12) | Çalışma 5. Kişisel Bir Kazı ve Bir Toplanma / Bağlam ve mekânsallık | |
13) | Çalışma 5. Kişisel Bir Kazı ve Bir Toplanma / Detaylandırma ve temsil | |
14) | Çalışma 5. Kişisel Bir Kazı ve Bir Toplanma / Detaylandırma ve temsil, Çalışma 6. Portfolyo Tasarımı |
Ders Notları / Kitaplar: | Abbot E. A., Düzülke, Alfa Yayıncılık. Berger, J., Görme biçimleri, Metis yayınları. Coverey, M., Psikocoğrafya, Kalkedon Yayınları. Calvino, I. Görünmez Kentler, Yapı Kredi Yayınları. Pallasmaa, J., Tenin Gözleri, Yem Yayınları. Picon, A., Mimarlığın Maddiliği, Janus Yayıncılık. Zevi, B., Mimarlığı Görebilmek, Daimon Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | Abbot E. A., Düzülke, Alfa Yayıncılık. Berger, J., Görme biçimleri, Metis yayınları. Coverey, M., Psikocoğrafya, Kalkedon Yayınları. Calvino, I. Görünmez Kentler, Yapı Kredi Yayınları. Pallasmaa, J., Tenin Gözleri, Yem Yayınları. Picon, A., Mimarlığın Maddiliği, Janus Yayıncılık. Zevi, B., Mimarlığı Görebilmek, Daimon Yayınları. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 28 | % 40 |
Projeler | 3 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 112 |
Ödevler | 12 | 96 |
Final | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü | 216 |