Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR313 | ||||
Ders İsmi: | Romatolojik Rehabilitasyon | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. KÜBRA KARDEŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Nurgül DÜRÜSTKAN ELBAŞI | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Her öğrenci için dersin amacı; Öğrencilerin verilen teorik ve pratik eğitimin bütünleştirilmesi ile romatolojik hastalıkların tanımlanabilmesini ve değerlendirmesini, uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon programının oluşturulabilmesini sağlayacak bilginin öğrenilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Farklı romatizmal problemleri olan hastalarda rehabilitasyon gereksinimlerinin ortaya konması, değerlendirme yöntemleri hakkındaki temel bilgiler ve uygun egzersiz yaklaşımları, romatizmal hastalıklarda kullanılan değerlendirme yöntemleri, hastaların tedavi programlarının belirlenmesi, romatizmal hastalıklarda endike ve kontrendike olan fizik tedavi ve elektroterapi modaliteleri, seçilen tedavi ajanlarının egzersizle kombine uygulamaları, belirli romatizmal hastalıklarda karşılaşabilecek deformite, kontraktür ve kas zayıflığı gibi problemlerin hastalıklara göre incelenmesi, alınabilecek önlem ve tedavi prensipleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Fizyoterapide Sık Karşılaşılan Hastalıkların etyolojisi ve klinik özelliklerin bilir. 2) Yaygın görülen romatolojik hastalıkların temel semptomların bilir. 3) Yaygın romatolojik hastalıkların kas iskelet sistemine etkisinin bilir 4) Romatolojik hastalıkların tedavisinde farklı disiplinlerle birlikte çalışabilir. 5) Romatolojik hastalıklara uygun değerlendirme yapar. 6) Yapılan değerlendirmeleri yorumlayıp uygun tedavi programlarını planlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Romatolojik hastalıkların sınıflandırılması ve genel bilgi | |
2) | Kas-iskelet sisteminin yapı ve fonksiyonları | |
3) | İnflamasyon ve doku onarımı | |
4) | Osteoporoz değerlendirme ve tedavi yöntemleri | |
5) | Romatoid Artrit değerlendirme ve tedavi yöntemleri | |
6) | Romatoid Artrit değerlendirme ve tedavi yöntemleri | |
7) | Osteo Artrit değerlendirme ve tedavi yöntemleri | |
8) | Ara sınav | |
9) | Spondiloartropatilerde değerlendirme ve tedavi yöntemleri | |
10) | Spondiloartropatilerde değerlendirme ve tedavi yöntemleri | |
11) | FMS ve MAS değerlendirme ve tedavi yöntemleri | |
12) | Diabetes Mellitus değerlendirme ve tedavi yöntemleri | |
13) | Skleroderma, Sistemik Skleroz değerlendirme ve tedavi yöntemleri | |
14) | Gut değerlendirme ve tedavi yöntemleri | |
15) | Vaskülit değerlendirme ve tedavi yöntemleri | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık verilecektir. |
Diğer Kaynaklar: | Bilişsel Egzersiz Terapi Yaklaşımı (BETY), Prof. Dr. Edibe Ünal , Hipokrat kitabevi |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına ait temel kavram ve terminolojiyi, değerlendirme süreçlerini ve yöntemsel uygulama prensiplerini bilir; edindiği bu ileri düzey bilgiyi çalışma, araştırma ve uygulamalarda kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||
2) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||
3) Mesleki tutum ve becerileri ışığında Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||
4) Toplum sağlığını ve refahını koruma ve geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur; toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık stratejilerinin ve politikalarının üretilmesine katkı sağlar. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||
6) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik, deontolojik ilkeleri ve yasal çerçeveyi benimser. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||
7) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür; bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||
8) Kişisel gelişim ilkesini, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına ait temel kavram ve terminolojiyi, değerlendirme süreçlerini ve yöntemsel uygulama prensiplerini bilir; edindiği bu ileri düzey bilgiyi çalışma, araştırma ve uygulamalarda kullanır. | 3 |
2) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. | 3 |
3) | Mesleki tutum ve becerileri ışığında Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir. | 3 |
4) | Toplum sağlığını ve refahını koruma ve geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur; toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık stratejilerinin ve politikalarının üretilmesine katkı sağlar. | 2 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | 3 |
6) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik, deontolojik ilkeleri ve yasal çerçeveyi benimser. | 2 |
7) | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür; bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir. | 3 |
8) | Kişisel gelişim ilkesini, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 50 |