Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR306 | ||||
Ders İsmi: | Nörolojik Rehabilitasyon | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. BERRAK VARHAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Berrak Varhan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Her öğrenci için dersin amacı; Sinir sistemi hasarlarına bağlı olarak gelişen çeşitli hastalıklarda nörofizyolojik değerlendirme yöntemlerini kullanarak semptom ve problemleri tespit edip, gerekli fizyoterapi ve rehabilitasyon programını oluşturacak ve uygulayacak bilgi ve becerileri kazandırmak hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Sinir sisteminin dejeneratif, idiopatik, travmatik ve enfeksiyöz hastalıkları ve bu hastalıklara yönelik olarak uygulanan özel fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarının teorik ve pratik uygulamaları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Nörolojik hastalıkların klinik özelliklerini öğrenir. 2) Hastalıkları merkezi ve periferik sinir sistemi etkilenim özelliklerine göre sınıflandırıp, alt ve üst motor nöron etkilenimlerinin klinik özelliklerini öğretir. 3) Nörolojik hastalığın vücut fonksiyonları, aktivite ve katılım üzerine olan etkilerini tanımlar ve klinik karar verme sürecinde tedavi programını planlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Nörolojik rehabilitasyona giriş ve anatomi | |
2) | Medulla Spinalis Yaralanmaları ve Rehabilitasyonu | |
3) | Medulla Spinalis Yaralanmaları ve Rehabilitasyonu | |
4) | Medulla Spinalis Yaralanmaları ve Rehabilitasyonu | |
5) | Demyelinizan Hastalıklar ve Rehabilitasyonu | |
6) | Ekstrapiramidal Sistem Hastalıkları ve Rehabilitasyonu | |
7) | İdiopatik Parkinson Hastalığı ve Rehabilitasyonu | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Yetişkin Nöromusküler Hastalıklar ve Rehabilitasyonu (ALS-Polio) | |
10) | Yetişkin Nöromusküler Hastalıklar ve Rehabilitasyonu (MG-Fasial Paralizi) | |
11) | Subaraknoid Kanamalar ve Kafa Travması ve Rehabilitasyonu | |
12) | Periferik Nöropatiler ve Rehabilitasyonu | |
13) | Polinöropatiler ve Rehabilitasyonu | |
14) | Pratik Sınav | |
15) | Final | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık verilecektir. |
Diğer Kaynaklar: | Temel Nöroloji ed: John Gilroy, Çeviri Editörü: Dr. Rana Karabudak. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına ait temel kavram ve terminolojiyi, değerlendirme süreçlerini ve yöntemsel uygulama prensiplerini bilir; edindiği bu ileri düzey bilgiyi çalışma, araştırma ve uygulamalarda kullanır. | 2 | 2 | 1 | |||||
2) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. | 1 | 1 | ||||||
3) Mesleki tutum ve becerileri ışığında Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir. | 1 | 1 | 2 | |||||
4) Toplum sağlığını ve refahını koruma ve geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur; toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık stratejilerinin ve politikalarının üretilmesine katkı sağlar. | 1 | 2 | 1 | |||||
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | 2 | 1 | 2 | |||||
6) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik, deontolojik ilkeleri ve yasal çerçeveyi benimser. | 3 | 3 | 2 | |||||
7) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür; bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir. | ||||||||
8) Kişisel gelişim ilkesini, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler. | 3 | 2 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına ait temel kavram ve terminolojiyi, değerlendirme süreçlerini ve yöntemsel uygulama prensiplerini bilir; edindiği bu ileri düzey bilgiyi çalışma, araştırma ve uygulamalarda kullanır. | 3 |
2) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. | 3 |
3) | Mesleki tutum ve becerileri ışığında Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir. | 3 |
4) | Toplum sağlığını ve refahını koruma ve geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur; toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık stratejilerinin ve politikalarının üretilmesine katkı sağlar. | 2 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | 3 |
6) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik, deontolojik ilkeleri ve yasal çerçeveyi benimser. | 2 |
7) | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür; bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir. | 3 |
8) | Kişisel gelişim ilkesini, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 30 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 |
Uygulama | 7 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 104 |