FTR018 Fizyoterapistler için Sağlıkta İletişimİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTR018
Ders İsmi: Fizyoterapistler için Sağlıkta İletişim
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. NURGÜL DÜRÜSTKAN ELBAŞI
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Nurgül Dürüstkan Elbaşı
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı; kişilerarası ilişkilerinde kendini etkili ifade edebilme becerisi kazanabilme, iletişim sürecini etkili biçimde sürdürebilme becerisi kazanabilme, hizmet alan bireylerle etkili ilişki kurmanın özelliklerini bilme, etkili olan ve etkili olmayan iletişim tekniklerini tanımlayabilme, bireylerle (danışan/hasta) görüşmelerinde etkili iletişim tekniklerini kullanabilme, grup ve sağlık ekibi içinde etkin rol alabilmeyi sağlar.
Dersin İçeriği: Sağlık iletişiminin tanımlanması, sağlık iletişiminin kuramsal alt yapısının açıklanması, sağlık iletişimi alanındaki gelişmelerin değerlendirilmesi, sağlık iletişimine özgü yöntem ve stratejilerin sınıflandırılması, medyadaki sağlık söyleminin sağlık iletişimi perspektifiyle değerlendirilmesi. Sağlık iletişiminde belirgin sorun alanlarıyla ilgili eleştirel bir değerlendirme yapılması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İletişimin tanımını, prensiplerini, iletişim yollarını tanır.
2) Uygun iletişim araç-gereçlerini kullanmayı ve medyayı yönetmeyi kavrar.
3) İletişim kampanyaları sürecini ve sunum tekniklerini kavrar.
4) İletişim modellerini ve iletişim engellerini öğrenir.
5) Toplum, çocuklar, beslenme servisi personeli, hastalar, yetişkinler vb kişi ve gruplara yönelik iletişimin özelliklerini kavrar.
6) Beslenme ve diyetetik alanındaki paydaşlarını tanır, hizmet verilecek grupları öğrenir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sağlık İletişimi Kavramı
2) Temel iletişim stratejileri
3) Duygusal zeka ve iletişim
4) Yazılı ve görsel iletişim
5) İletişim becerileri
6) Sağlık İletişimi Kampanyaları ve hazırlama Süreci
7) Sağlık iletişimi kampanya örneklerinin analizi
8) Ara Sınav
9) Sözlü ve sözsüz iletişim
10) Sağlık alanında Davranış Değişikliği Oluşturma
11) Sağlık İletişiminde Halkla İlişkiler, Media ve Sosyal Pazarlama
12) Sağlık Alanında Kriz ve Risk Yönetimi
13) Öğrenci Proje Sunum ve Teslimi
14) Öğrenci Proje Sunum ve Teslimi
15) Final
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Judith Lazar, İletişim Bilimi, çev. Cengiz Anık, Vadi Yayınları, Ankara
Hasan Tutar, Kemal Yılmaz,Genel İletişim Kavram ve Modeller, Seçkin Yay. Ankara 2008
Oskay, Ünsal. İletişimin ABC’si, İstanbul: İnkılâp Yayınevi, 2014
Diğer Kaynaklar: Judith Lazar, İletişim Bilimi, çev. Cengiz Anık, Vadi Yayınları, Ankara
Hasan Tutar, Kemal Yılmaz,Genel İletişim Kavram ve Modeller, Seçkin Yay. Ankara 2008
Oskay, Ünsal. İletişimin ABC’si, İstanbul: İnkılâp Yayınevi, 2014

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına ait temel kavram ve terminolojiyi, değerlendirme süreçlerini ve yöntemsel uygulama prensiplerini bilir; edindiği bu ileri düzey bilgiyi çalışma, araştırma ve uygulamalarda kullanır. 2
2) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar.
3) Mesleki tutum ve becerileri ışığında Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir.
4) Toplum sağlığını ve refahını koruma ve geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur; toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık stratejilerinin ve politikalarının üretilmesine katkı sağlar.
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
6) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik, deontolojik ilkeleri ve yasal çerçeveyi benimser.
7) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür; bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir.
8) Kişisel gelişim ilkesini, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına ait temel kavram ve terminolojiyi, değerlendirme süreçlerini ve yöntemsel uygulama prensiplerini bilir; edindiği bu ileri düzey bilgiyi çalışma, araştırma ve uygulamalarda kullanır. 3
2) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. 2
3) Mesleki tutum ve becerileri ışığında Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir. 2
4) Toplum sağlığını ve refahını koruma ve geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur; toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık stratejilerinin ve politikalarının üretilmesine katkı sağlar. 3
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. 1
6) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik, deontolojik ilkeleri ve yasal çerçeveyi benimser. 2
7) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür; bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir. 2
8) Kişisel gelişim ilkesini, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 63
Proje 5 20
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 113