DIL603 Fransızca 3İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Sosyal HizmetÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sosyal Hizmet

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DIL603
Ders İsmi: Fransızca 3
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu: DIL602 - Fransızca 2
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. MERVE KESKİN
Dersi Veren(ler): Uzman ASLİN KALOSTYAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Orta öncesi düzeyinde dilbilgisi, kelime, okuma, dinleme, yazma, konuşma ve mesleki dil becerilerini kazandırmak.
Dersin İçeriği: Dilbilgisi ve Kelime
Fransız dilinin temel dil yapıları; söz dizimi, biçim bilgisi, anlam ve anlatım becerileri.
Okuma
İş, okul, boş zaman etkinlikleri, vb. gibi bilinen konularda standart konuşmanın ana noktalarını anlayabilme.
Yazma
Bilindik konularda veya kişisel ilgi alanlarında basit ve uyumlu bir metin üretebilme.
Konuşma
Bir olayı, bir deneyimi veya bir rüyayı anlatabilme; Bir isteği veya hedefi tanımlayabilme ve bir proje veya fikrin arkasındaki nedenleri veya açıklamaları ana hatlarıyla belirtebilme.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İlgi alanıyla örtüşen veya mesleki konulardaki basit metinleri okuyabilme, bir metin içindeki anlatılmak istenen temel fikri anlayabilme.
2) Günlük hayatta sık karşılaştığı ve aşina olduğu konulardaki dayalı yazılı ve sözlü ifadeleri ana hatlarıyla anlayabilme.
3) Yabancı dilin konuşulduğu yerlerde veya seyahat ederken iletişim kurmasını gerektiren alışveriş veya adres tarifi gibi çoğu durumun üstesinden gelebilme.
4) Kişisel ilgi alanları dahilindeki konularda basit, ancak fikirler arası bağlantıların oluşturulmuş olduğu metinler yazabilme.
5) Yaşadıklarını ve tecrübelerini aktarabilme; hayallerinden ve isteklerinden söz edebilir, düşüncelerini ve planlarını kısaca nedenleriyle anlatabilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Arkadaşlık ve iş ilişkileri Alter Ego 3
2) Ticari dünya ve ürünler Alter Ego 3
3) Eğitim ve üniversite hayatı Alter Ego 3
4) Bilişim teknolojisi Alter Ego 3
5) Toplumdaki dayanışma ve yolları Alter Ego 3
6) Kültür ve sanat Alter Ego 3
7) Ekoloji ve çevre Alter Ego 3
8) Vize
9) Ekoloji ve çevre
10) Suçlar ve cezalandırma yolları Alter Ego 3
11) Suçlar ve cezalandırma yolları Alter Ego 3
12) Fransızca hikayeler anlatma Alter Ego 3
13) Fransızca hikayeler anlatma Alter Ego 3
14) Konu tekrarı Alter Ego 3
15) Final sınavı
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Alter Ego
Diğer Kaynaklar: Ek alıştırmalar ve dersin öğretim görevlisi tarafından geliştirilmiş çeşitli oyunlar ve etkinlikler.

Teacher created upplementary worksheets, classroom activities and games

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Sosyal hizmet alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir
2) Sosyal hizmet alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, sosyal hizmet ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanma bilgisine sahiptir
3) Sosyal hizmet alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir
4) Sosyal hizmet alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır
5) Sosyal hizmet alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler.
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar
8) Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir
9) Bireysel veya grup halinde çalışmak için gerekli teorik ve pratik bilgi ve beceriye sahiptir
10) Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır
11) Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar
12) Sosyal hizmet alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır.
13) Evrensel değerlere, sosyal adalet ilkesine ve insan haklarına saygılıdır

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sosyal hizmet alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir
2) Sosyal hizmet alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, sosyal hizmet ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanma bilgisine sahiptir
3) Sosyal hizmet alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir
4) Sosyal hizmet alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır
5) Sosyal hizmet alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler.
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar
8) Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir
9) Bireysel veya grup halinde çalışmak için gerekli teorik ve pratik bilgi ve beceriye sahiptir
10) Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır
11) Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar
12) Sosyal hizmet alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır.
13) Evrensel değerlere, sosyal adalet ilkesine ve insan haklarına saygılıdır

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Ödev 10 % 10
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 4 56
Ödevler 10 0 7 70
Ara Sınavlar 1 0 1 1
Final 1 0 1 1
Toplam İş Yükü 128