DIL602 Fransızca 2İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Yeni Medya ve İletişim (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yeni Medya ve İletişim (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DIL602
Ders İsmi: Fransızca 2
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu: DIL601 - French 1
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. MERVE KESKİN
Dersi Veren(ler): Uzman ASLİN KALOSTYAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Temel düzeyde dilbilgisi, kelime, okuma, dinleme, yazma, konuşma ve mesleki dil becerilerini kazandırmak.
Dersin İçeriği: Dilbilgisi ve Kelime
Fransız dilinin temel dil yapıları; söz dizimi, biçim bilgisi, anlam ve anlatım becerileri.
Okuma
Basit seviyedeki tanıcı metinleri anlama becerisi, ders içi ve ders dışı okuma alışkanlığının kazandırılması.
Yazma
Tanıtıcı metinler yazabilme, çeşitli cümleleri anlamlı bir şekilde ve dil bilgisini kullanarak bir aray getirme, edat ve bağlaçları doğru ve yerinde kullanmaya başlama.

Konuşma
Çeşitli sözlü iletişim durumları için uygun ifadeler ve stratejiler kullanarak sözlü iletişim kurma becerisinin geliştirilmesi; karşılıklı konuşma, güncel, özgün, işitsel, görsel-işitsel malzemeler kullanılarak konuşma ve duyduğunu anlama becerisinin geliştirilmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kısa, basit, günlük dilde yapılandırılmış en çok kullanılan kelimeleri içeren günlük ve mesleki metinleri anlayabilir.
2) Bilgisi olduğu veya günlük hayatla ilgili konularda temel düzeyde iletişim kurabilme.
3) Basit bir dil kullanarak kendisi ve yakın çevresi hakkında bilgi verebilir ve günlük gereksinimlerini karşılayabilme.
4) Olayları ve tecrübelerini kısa ve çok basit anlatımlarla yazabilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kendin hakkında daha detaylı konuşma Edito A2
2) Anılar ve tecrübeler hakkında konuşma Edito A2
3) Ev bakma Edito A2
4) Geleceği hayal etme, gelecek zaman Edito A2
5) Günlük belgeleir tanımlama, dilek ve istek kipiyle cümleler kurma Edito A2
6) Yiyecek artıklarını durdurma, gastronomiye odaklanma Edito A2
7) Görünüş ve kişisel özellikler Edito A2
8) Vize
9) Medya hakkında konuşma Edito A2
10) Yemek tüketimi, tüketim alışkanlıkları Edito A2
11) Seyahart ve yabancı bir ülkede kendini ifade etmeye dayalı diyaloglar Edito A2
12) İşe alım süreci Edito A2
13) Festival gibi etkinlikler Edito A2
14) Konu tekrarı Edito A2
15) Final sınavı
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Edito
Diğer Kaynaklar: Ek alıştırmalar ve dersin öğretim görevlisi tarafından geliştirilmiş çeşitli oyunlar ve etkinlikler.

Teacher created upplementary worksheets, classroom activities and games

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Hem geleneksel medya hem de yeni medyanın kavramsal açıdan temellerini öğrenir ve özelliklerini tanımlarlar.
2) Medya çalışmaları alanında eleştirel bir bakış açısı kazanırlar.
3) Yeni / dijital medya okuryazarlığı yeterlikleri geliştirir ve yeni / dijital medya içeriğini eleştirel bir şekilde analiz ederler.
4) Hem geleneksel medya hem de dijital medya içerik üretimi konusunda gerekli teknik becerilerle donatılırlar.
5) Kültürel çeşitliliğe duyarlı ve aynı zamanda etik duyarlılığa da sahip medya içerikleri üretirler.
6) Dijital medya ve geleneksel medya alanında çeşitli yazı türlerinde yaratıcı yazma becerilerine sahip olurlar.
7) Yeni / dijital medya tasarımı ve üretimi ile ilgili yazılım uygulamaları geliştirme becerisine sahip olurlar.
8) Bir takımın parçası olarak, etkin bir şekilde çalışan, çeşitli yaratıcı projelerin tamamlanmasında sorumlu ve saygılı davranan bireyler olarak mezun olurlar.
9) Medya sektöründe mentorluk, liderlik, yönetim ve girişimcilik becerilerine sahip olurlar.
10) Bir “imza çalışması” geliştirerek ve yerel ve / veya uluslararası medya sektörlerine ve kar amacı gütmeyen kuruluşlara katılım sağlarlar.
11) Uluslararası ve kültürlerarası ortamlarda etkili bir şekilde iletişim kurmak ve çalışmak için yabancı dil becerilerini edinirler.
12) Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu bilinçle kazandıkları iletişim becerileri sayesinde profesyonel ortamlarda etkin iletişim kurarlar.
13) Yeni medya ile ilgili yapıları, eğilimleri, teknolojik gelişmeleri ve sorunları tanımlamak, sosyal hizmete uygun sanatsal ve yaratıcı faaliyetler ve projeler yürütmek
14) Ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler içinde medya uygulamaları yaparlar.
15) Medya etiği, demokrasi ve insan hakları ilkelerine bağlı kalarak sorumlu medya uygulayıcıları olurlar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hem geleneksel medya hem de yeni medyanın kavramsal açıdan temellerini öğrenir ve özelliklerini tanımlarlar.
2) Medya çalışmaları alanında eleştirel bir bakış açısı kazanırlar.
3) Yeni / dijital medya okuryazarlığı yeterlikleri geliştirir ve yeni / dijital medya içeriğini eleştirel bir şekilde analiz ederler.
4) Hem geleneksel medya hem de dijital medya içerik üretimi konusunda gerekli teknik becerilerle donatılırlar.
5) Kültürel çeşitliliğe duyarlı ve aynı zamanda etik duyarlılığa da sahip medya içerikleri üretirler.
6) Dijital medya ve geleneksel medya alanında çeşitli yazı türlerinde yaratıcı yazma becerilerine sahip olurlar.
7) Yeni / dijital medya tasarımı ve üretimi ile ilgili yazılım uygulamaları geliştirme becerisine sahip olurlar.
8) Bir takımın parçası olarak, etkin bir şekilde çalışan, çeşitli yaratıcı projelerin tamamlanmasında sorumlu ve saygılı davranan bireyler olarak mezun olurlar.
9) Medya sektöründe mentorluk, liderlik, yönetim ve girişimcilik becerilerine sahip olurlar.
10) Bir “imza çalışması” geliştirerek ve yerel ve / veya uluslararası medya sektörlerine ve kar amacı gütmeyen kuruluşlara katılım sağlarlar.
11) Uluslararası ve kültürlerarası ortamlarda etkili bir şekilde iletişim kurmak ve çalışmak için yabancı dil becerilerini edinirler.
12) Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu bilinçle kazandıkları iletişim becerileri sayesinde profesyonel ortamlarda etkin iletişim kurarlar.
13) Yeni medya ile ilgili yapıları, eğilimleri, teknolojik gelişmeleri ve sorunları tanımlamak, sosyal hizmete uygun sanatsal ve yaratıcı faaliyetler ve projeler yürütmek
14) Ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler içinde medya uygulamaları yaparlar.
15) Medya etiği, demokrasi ve insan hakları ilkelerine bağlı kalarak sorumlu medya uygulayıcıları olurlar.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 4 56
Ödevler 10 0 7 70
Ara Sınavlar 1 0 1 1
Final 1 0 1 1
Toplam İş Yükü 128