Biyoenformatik ve Genetik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DIL513 | ||||
Ders İsmi: | Mesleki İngilizce 3 | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Eğitim Danışmanı GÜLŞAH ERDAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr. Gör. CEM ŞENCAN |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin kendi bölüm programlara yönelik tamamen kendi Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan özgün mesleki materyaller kullanılarak, ileri düzeyde mesleki dil becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Bu derste, , gelecekteki çalışma alanlarındaki kullanımlar, alanlarındaki son teknolojik gelişmeler ve bu gelişmelerin kendi meslek alanlarına etkileri gibi konular üzerinde durulmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bölüme yönelik orta seviye bilgiler ve terminoloji, öğrencilerin dört temel becerisi olan okuma, yazma, dinleme ve konuşmaya yönelik aktiviteler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler bölümleri ile ilgili terminolojilerin ingilizce karşılıklarını öğrenirler 2) Öğrenciler kendi bölümlerine ait okuma parçaları ve makaleler okurlar 3) Öğrenciler kendi departmanlarına ait konularda yazı, makale, kompozisyon yazmayı öğrenirler 4) Öğrenciler görsel ve işitsel çalışmalar yaparlar 5) Öğrenciler kendi bölümlerine ait konularda araştırmalar yapar ve de ödev oalrak sunum ve projeler hazırlarlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | mesleğinin tanıma ve ilk bilgiler | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve özgün materyaller materyaller materyaller |
1) | mesleki analiz | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve özgün materyaller |
2) | mesleğini tanıma | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve özgün materyaller |
3) | Mesleği ile ilgili detaylı tanımlar | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller. |
4) | meslek hakkında detaylı açıklama ve bilgiler | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlananotantik ve orjinal materyaller |
5) | Mesleki iş alanları ve çalışma koşulları | Öğretim görevlileri tarafından hazırlanmış otantik ve özgün materyaller |
6) | Meslekte kullanılan araç, gereç ve terimler | Öğretim görevlileri tarafından hazırlanmış otantik ve özgün materyaller |
7) | Alanlarına yönelik araştırma ve sunum teknikleri | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve özgün materyaller |
8) | vize haftası | |
9) | Mesleki teori ve kavramlar | Öğretim görevlileri tarafından hazırlanmış otantik ve özgün materyaller |
10) | Mesleki teori ve kavramlar | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve özgün materyaller |
11) | mesleki analiz ve çalışmalar | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve özgün materyaller |
12) | Mesleki analiz ve araştırmalar | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve özgün materyaller |
13) | Bilimsel etik | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve özgün materyaller |
14) | Alandaki güncel gelişmeler | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve özgün materyaller |
15) | final haftası | |
16) | final haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | öğretim görevlilerimiz tarafından tamamen öğrencilerimizin alanlarına yönelik olarak hazırlanmış kitapçıklar. |
Diğer Kaynaklar: | çeşitli websitelerinden konular ile ilgili ilişkili kullanılabilecek kaynaklar ve öğrencilerin alanlarına yönelik gelişmeleri yakından takip edebilecekleri websiteleri, güncel makale ve araştırmalar. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Biyoenformatik ve genetik alanında yetkin olabilmek için gerekli olan matematik, bilgisayar, istatistik, genetik ve programlama konularında teorik ve pratik bilgi birikimine sahiptir. | ||||||||||
2) Moleküler hücre biyolojisi, canlıların genetik alt yapısı ve evrimsel modellerin anlaşılması gibi temel araştırma konularının bilgisayar destekli yaklaşımlar ile modellenmesi, değerlendirilmesi veya simüle edilmesi ile ilgili temel becerilere sahiptir. | ||||||||||
3) Biyoenformatik ve genetik alanında bilimsel problemleri saptama, bağımsız olarak laboratuvar ve bilgisayar ortamında deney tasarlama ve yürütme, veri toplama, analiz etme, sonuç çıkarma, yorumlama, sözlü ve yazılı sunma bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||
4) Bireysel veya takım çalışmalarında etkin iletişim kurma, planlama yapma ve sorumluluklarını yerine getirebilme becerilerine sahiptir. | ||||||||||
5) Araştırıcı, üretici ve girişimci özelliklerini etkin bir şekilde kullanarak özgün, yaratıcı ve problemlere yenilikçi çözümler sunan ürün ve faydalı model üretebilme becerisine sahiptir. | ||||||||||
6) Biyoenformatik ve genetik alanı veya bu alanlar ile örtüşen diğer konuları analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceleyebilme ve yaşam boyu takip edebilme alışkanlığına sahiptir. | ||||||||||
7) Bu alandaki global sorunları saptayarak, ulusal ve uluslararası sosyal ve bilimsel arenalarda disiplinler arası iş birliği içinde çözümler yaratır veya çözümün bir parçası olur. | ||||||||||
8) Veri analizlerinde ve değerlendirmelerinde yazılım programları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanma becerisine sahiptir. | ||||||||||
9) En az bir yabancı dili sözlü ve yazılı olarak Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından B1 Genel Düzeyinde kullanma becerisine sahiptir. | ||||||||||
10) Dahil olduğu bilimsel ve mesleki faaliyetlerinde toplumsal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel ve etik değerler ile insan haklarına saygı duyma bilincine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Biyoenformatik ve genetik alanında yetkin olabilmek için gerekli olan matematik, bilgisayar, istatistik, genetik ve programlama konularında teorik ve pratik bilgi birikimine sahiptir. | 3 |
2) | Moleküler hücre biyolojisi, canlıların genetik alt yapısı ve evrimsel modellerin anlaşılması gibi temel araştırma konularının bilgisayar destekli yaklaşımlar ile modellenmesi, değerlendirilmesi veya simüle edilmesi ile ilgili temel becerilere sahiptir. | 3 |
3) | Biyoenformatik ve genetik alanında bilimsel problemleri saptama, bağımsız olarak laboratuvar ve bilgisayar ortamında deney tasarlama ve yürütme, veri toplama, analiz etme, sonuç çıkarma, yorumlama, sözlü ve yazılı sunma bilgi ve becerisine sahiptir. | 3 |
4) | Bireysel veya takım çalışmalarında etkin iletişim kurma, planlama yapma ve sorumluluklarını yerine getirebilme becerilerine sahiptir. | 3 |
5) | Araştırıcı, üretici ve girişimci özelliklerini etkin bir şekilde kullanarak özgün, yaratıcı ve problemlere yenilikçi çözümler sunan ürün ve faydalı model üretebilme becerisine sahiptir. | 3 |
6) | Biyoenformatik ve genetik alanı veya bu alanlar ile örtüşen diğer konuları analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceleyebilme ve yaşam boyu takip edebilme alışkanlığına sahiptir. | 3 |
7) | Bu alandaki global sorunları saptayarak, ulusal ve uluslararası sosyal ve bilimsel arenalarda disiplinler arası iş birliği içinde çözümler yaratır veya çözümün bir parçası olur. | 3 |
8) | Veri analizlerinde ve değerlendirmelerinde yazılım programları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanma becerisine sahiptir. | 3 |
9) | En az bir yabancı dili sözlü ve yazılı olarak Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından B1 Genel Düzeyinde kullanma becerisine sahiptir. | 3 |
10) | Dahil olduğu bilimsel ve mesleki faaliyetlerinde toplumsal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel ve etik değerler ile insan haklarına saygı duyma bilincine sahiptir. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 4 | 56 | |||
Ödevler | 10 | 0 | 7 | 70 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 1 | 1 | |||
Final | 1 | 0 | 1 | 1 | |||
Toplam İş Yükü | 128 |