CGE301 Erken Müdahaleİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Çocuk GelişimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Çocuk Gelişimi

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CGE301
Ders İsmi: Erken Müdahale
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NİLGÜN SARP
Dersi Veren(ler): Nilgün Sarp
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste öğrencilerin erken çocukluk dönemi gelişim özellikleri ile ilgili bilgi sahibi olmaları, ayrıca bu bilgiler ışığında 0-8 yaş çocuğu gelişimini değerlendirmeleri ve ortaya çıkabilecek sorunlarla ilgili erken müdahale önlemlerini alabilme ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Erken müdahale tanımı ve tarihsel gelişimi, erken müdahaleye ihtiyaç duyulan gelişimsel risk faktörleri, erken müdahalenin amaçları, erken müdahale modelleri, erken müdahalede işbirliği, erken müdahalede aile merkezli uygulamalar, dünyada ve Türkiye’de erken müdahale yaklaşımları, programları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çocuğun gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisini erken müdahale kapsamında açıklar.
2) Erken müdahale aşamalarını ve özelliklerini nitelendirir.
3) Çocuk gelişimine uygun model/kuramları kullanarak erken müdahale tekniklerini değerlendirir.
4) Çocuk ve ailelere yönelik erken müdahale çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanarak önerilerde bulunur.
5) Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanarak, erken müdahaleye yönelik eğitim ortamı düzenler.
6) Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında disiplinler arası bir yaklaşımla sorumluluk alır, bilişim teknolojilerini kullanarak erken müdahale alanında bağımsız proje ve etkinlikler yaratabilir.
7) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders ile ilgili bilgilendirme erken çocukluk ile ilgili ne biliyoruz ve neleri merak ediyoruz" sorularının cevaplarının tartışılması
2) Gelişim dönemlerine genel bakış
3) Erken Çocukluk Gelişimi nedir, neden önemlidir?
4) Erken müdahale tarihçesi, tanımları ve amaçları,
5) Erken müdahale konuları
6) Erken müdahale basamakları
7) Vize sınavı
8) Erken Çocukluk Gelişimi Dönemleri Müdahale Programları
9) Erken müdahalede değerlendirme
10) Farklı Ülkelerde Erken Müdahale Programları
11) Erken Müdahalede Aile Merkezli Uygulamalar
12) Erken Müdahale Programları geliştirme
13) Erken Müdahale Programlarının Oluşturulması Aşamasında Çocuk Gelişimcinin Rolü.
14) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Erken Müdahale, Hedef Yayıncılık, Editör Prof Dr Pınar Bayhan. ISBN 978-605-9877-72-5
Diğer Kaynaklar: Crawford, M. J., Weber, B. (2017). Her gün erken müdahale! Küçük çocuklar ve ailelerine yönelik günlük rutinlere yerleştirilmiş etkinlikler (Ö. Gözün Kahraman, Ş. Ceylan, M. Yıldız Bıçakçı, Çev.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Erken müdahale konusundaki makaleler, diğer bilimsel yayınlar

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur.
2) Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır.
3) Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır.
4) Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir.
5) Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.
6) Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir.
7) Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar.
8) Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır.
9) Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır.
10) .Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur.
11) Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır.
12) Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar.
13) Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir.
14) Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir.
15) Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. 2
2) Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır. 1
3) Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır. 1
4) Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir. 2
5) Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 2
6) Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 1
7) Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar. 2
8) Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. 2
9) Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır. 1
10) .Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur. 2
11) Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır. 2
12) Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. 2
13) Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir. 2
14) Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir. 2
15) Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 20
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 9 22
Ödevler 14 28
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 94