Dersin Amacı: |
Türk Bağımsızlık Savaşı, Atatürk İnkılâpları ve İlkeleri, Atatürkçü düşünce, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi hakkında doğru bilgiler vermek. Türkiye ile Atatürk İnkılâpları ve İlkeleri, Atatürkçü düşünceye yönelik tehditler hakkında doğru bilgiler vermek. Türk gençliğini, ülkesi, milleti ve devleti ile bölünmez bir bütünlük içinde, Atatürk İnkılâpları ve İlkeleri ve Atatürkçü düşünce doğrultusunda ulusal hedefler etrafında birleştirmek. Türk gençliğini, Atatürkçü düşünce doğrultusunda yetiştirmek ve güçlendirmek. |
Dersin İçeriği: |
Siyasi alanda yapılan devrimler, siyasi partiler ve çok partili siyasi hayata geçiş denemeleri hukuk alanında yapılan devrimler, toplumsal yaşayın düzenlenmesi, ekonomik alanda yapılan yenilikler, 1923- 1938 Döneminde Türk dış politikası, Atatürk sonrası Türk dış politikası |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kurtuluş Savaşı |
|
2) |
Kurtuluş Savaşında Askeri Gelişmeler |
|
3) |
Kurtuluş Savaşında Diplomatik Gelişmeler, Gümrü Antlaşması, Türk- Sovyet İlişkileri, Türk- Afgan İlişkileri, Londra Konferansı, Türk- İngiliz İlişkileri |
|
4) |
Kurtuluş Savaşında Diplomatik Gelişmeler, Türk- Fransız Görüşmeleri ve Ankara Antlaşması, Türk- İtalyan İlişkileri, Mudanya Mütarekesi, Lozan Antlaşması |
|
5) |
Atatürk Dönemi, İnkılâpların hedefi, Siyasal alanda yapılan inkılâplar |
|
6) |
Atatürk Dönemi Hukuk alanında yapılan inkılâplar |
|
7) |
Atatürk Dönemi Eğitim ve Kültür alanında yapılan inkılâplar, Toplumsal yaşayışın düzenlenmesi ile ilgili inkılâplar |
|
8) |
Vize sınavı |
|
9) |
Atatürk Dönemi Ekonomik alanda yapılan inkılâplar |
|
10) |
Atatürk Dönemi Dış Politika |
|
11) |
Atatürk Dönemi Dış Politika |
|
12) |
Atatürkçülük ve Atatürk İlkeleri |
|
13) |
Atatürkçülük ve Atatürk İlkeleri |
|
14) |
Atatürkçülük ve Atatürk İlkeleri |
|
15) |
Atatürk sonrası dönem ( 1938- 1960 yılları arası) |
|
16) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi- I, Prof. Dr. Ergün AYBARS Türk İnkılâp Tarihi, Prof. Dr. Hamza EROĞLUNutuk, Mustafa Kemal ATATÜRK Türk İnkılâbı Tarihi, Yusuf Hikmet BAYUR Medeni Bilgiler, Ayşe AFETİNAN 20.Yüzyıl Siyasi Tarihi, Fahir ARMAOĞLU Modern Türkiye’nin Doğuşu, Bernard LEWİS Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi ( Yükseköğretim Kurulu Yayını ) |
Diğer Kaynaklar: |
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi- I, Prof. Dr. Ergün AYBARS Türk İnkılâp Tarihi, Prof. Dr. Hamza EROĞLUNutuk, Mustafa Kemal ATATÜRK Türk İnkılâbı Tarihi, Yusuf Hikmet BAYUR Medeni Bilgiler, Ayşe AFETİNAN 20.Yüzyıl Siyasi Tarihi, Fahir ARMAOĞLU Modern Türkiye’nin Doğuşu, Bernard LEWİS Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi ( Yükseköğretim Kurulu Yayını ) |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. |
1 |
2) |
Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. |
1 |
3) |
Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. |
1 |
4) |
Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. |
1 |
5) |
Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. |
1 |
6) |
Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. |
1 |
7) |
Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. |
1 |
8) |
Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. |
1 |
9) |
İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. |
1 |
10) |
Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. |
1 |
11) |
Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. |
1 |
12) |
Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. |
1 |
13) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. |
1 |