Dersin Amacı: |
Türk Bağımsızlık Savaşı, Atatürk İnkılâpları ve İlkeleri, Atatürkçü düşünce, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi hakkında doğru bilgiler vermek. Türkiye ile Atatürk İnkılâpları ve İlkeleri, Atatürkçü düşünceye yönelik tehditler hakkında doğru bilgiler vermek. Türk gençliğini, ülkesi, milleti ve devleti ile bölünmez bir bütünlük içinde, Atatürk İnkılâpları ve İlkeleri ve Atatürkçü düşünce doğrultusunda ulusal hedefler etrafında birleştirmek. Türk gençliğini, Atatürkçü düşünce doğrultusunda yetiştirmek ve güçlendirmek. |
Dersin İçeriği: |
Siyasi alanda yapılan devrimler, siyasi partiler ve çok partili siyasi hayata geçiş denemeleri hukuk alanında yapılan devrimler, toplumsal yaşayın düzenlenmesi, ekonomik alanda yapılan yenilikler, 1923- 1938 Döneminde Türk dış politikası, Atatürk sonrası Türk dış politikası |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kurtuluş Savaşı |
|
2) |
Kurtuluş Savaşında Askeri Gelişmeler |
|
3) |
Kurtuluş Savaşında Diplomatik Gelişmeler, Gümrü Antlaşması, Türk- Sovyet İlişkileri, Türk- Afgan İlişkileri, Londra Konferansı, Türk- İngiliz İlişkileri |
|
4) |
Kurtuluş Savaşında Diplomatik Gelişmeler, Türk- Fransız Görüşmeleri ve Ankara Antlaşması, Türk- İtalyan İlişkileri, Mudanya Mütarekesi, Lozan Antlaşması |
|
5) |
Atatürk Dönemi, İnkılâpların hedefi, Siyasal alanda yapılan inkılâplar |
|
6) |
Atatürk Dönemi Hukuk alanında yapılan inkılâplar |
|
7) |
Atatürk Dönemi Eğitim ve Kültür alanında yapılan inkılâplar, Toplumsal yaşayışın düzenlenmesi ile ilgili inkılâplar |
|
8) |
Vize sınavı |
|
9) |
Atatürk Dönemi Ekonomik alanda yapılan inkılâplar |
|
10) |
Atatürk Dönemi Dış Politika |
|
11) |
Atatürk Dönemi Dış Politika |
|
12) |
Atatürkçülük ve Atatürk İlkeleri |
|
13) |
Atatürkçülük ve Atatürk İlkeleri |
|
14) |
Atatürkçülük ve Atatürk İlkeleri |
|
15) |
Atatürk sonrası dönem ( 1938- 1960 yılları arası) |
|
16) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi- I, Prof. Dr. Ergün AYBARS Türk İnkılâp Tarihi, Prof. Dr. Hamza EROĞLUNutuk, Mustafa Kemal ATATÜRK Türk İnkılâbı Tarihi, Yusuf Hikmet BAYUR Medeni Bilgiler, Ayşe AFETİNAN 20.Yüzyıl Siyasi Tarihi, Fahir ARMAOĞLU Modern Türkiye’nin Doğuşu, Bernard LEWİS Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi ( Yükseköğretim Kurulu Yayını ) |
Diğer Kaynaklar: |
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi- I, Prof. Dr. Ergün AYBARS Türk İnkılâp Tarihi, Prof. Dr. Hamza EROĞLUNutuk, Mustafa Kemal ATATÜRK Türk İnkılâbı Tarihi, Yusuf Hikmet BAYUR Medeni Bilgiler, Ayşe AFETİNAN 20.Yüzyıl Siyasi Tarihi, Fahir ARMAOĞLU Modern Türkiye’nin Doğuşu, Bernard LEWİS Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi ( Yükseköğretim Kurulu Yayını ) |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Hem geleneksel medya hem de yeni medyanın kavramsal açıdan temellerini öğrenir ve özelliklerini tanımlarlar. |
|
2) |
Medya çalışmaları alanında eleştirel bir bakış açısı kazanırlar. |
|
3) |
Yeni / dijital medya okuryazarlığı yeterlikleri geliştirir ve yeni / dijital medya içeriğini eleştirel bir şekilde analiz ederler. |
|
4) |
Hem geleneksel medya hem de dijital medya içerik üretimi konusunda gerekli teknik becerilerle donatılırlar. |
|
5) |
Kültürel çeşitliliğe duyarlı ve aynı zamanda etik duyarlılığa da sahip medya içerikleri üretirler. |
|
6) |
Dijital medya ve geleneksel medya alanında çeşitli yazı türlerinde yaratıcı yazma becerilerine sahip olurlar. |
|
7) |
Yeni / dijital medya tasarımı ve üretimi ile ilgili yazılım uygulamaları geliştirme becerisine sahip olurlar. |
|
8) |
Bir takımın parçası olarak, etkin bir şekilde çalışan, çeşitli yaratıcı projelerin tamamlanmasında sorumlu ve saygılı davranan bireyler olarak mezun olurlar. |
|
9) |
Medya sektöründe mentorluk, liderlik, yönetim ve girişimcilik becerilerine sahip olurlar. |
|
10) |
Bir “imza çalışması” geliştirerek ve yerel ve / veya uluslararası medya sektörlerine ve kar amacı gütmeyen kuruluşlara katılım sağlarlar. |
|
11) |
Uluslararası ve kültürlerarası ortamlarda etkili bir şekilde iletişim kurmak ve çalışmak için yabancı dil becerilerini edinirler. |
|
12) |
Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu bilinçle kazandıkları iletişim becerileri sayesinde profesyonel ortamlarda etkin iletişim kurarlar. |
|
13) |
Yeni medya ile ilgili yapıları, eğilimleri, teknolojik gelişmeleri ve sorunları tanımlamak, sosyal hizmete uygun sanatsal ve yaratıcı faaliyetler ve projeler yürütmek |
|
14) |
Ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler içinde medya uygulamaları yaparlar. |
|
15) |
Medya etiği, demokrasi ve insan hakları ilkelerine bağlı kalarak sorumlu medya uygulayıcıları olurlar. |
|