Biyomedikal Cihaz Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MYO070 | ||||
Ders İsmi: | İşletme Yönetimi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. HİLAL BAL | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Hilal BAL | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders ile öğrenciler; İşletme biliminin temel kavramları, işletme yönetiminin tarihsel gelişimi, işletmenin amaçları, fonksiyonları ve işletmenin dış çevresi ile ilişkilerini açıklayabilecektir. Yönetim kavramını, yönetim sürecini ve yönetimin özelliklerini tanımlayabilecektir. Klasik yönetim kuramının özelliklerini açıklayabilecektir. Sistem yaklaşımının gelişimini ve yaklaşıma katkıda bulunanları açıklayabilecektir. Bu ders ile, öğrencilerin temel işletme amaçlarını, yapısını ve fonksiyonlarını kavramasını sağlarken, işletmelerin günümüz iş yaşamındaki rolünün ve öneminin anlaşılmasına olanak sağlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin kapsamında öğrenciler; İşletmenin tanımı, İşletmenin Tarihi Gelişimi, İşletmelerin Amaçları ve İşletmeciliğe İlişkin Temel Kavramlar, İşletme Biliminin Diğer Bilim Dallarıyla İlişkisi, İşletmelerin Sınıflandırılması, İşletme Türleri, İşletmelerin Kuruluş Aşamaları, İşletme Yönetiminin İlkeleri, İnsan Kaynakları Fonksiyonu, Kurumsal İletişim Fonksiyonu, Muhasebe - Finans Fonksiyonu, Üretim Planlama Fonksiyonu, Pazarlama Fonksiyonu, İşletmelerde Etik İlkeler, İşletmelerde Sosyal Sorumluluk Kavramı; konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İşletme Yönetimi hakkında genel bilgiye sahip olur. 2) İhtiyaç kavramı, ekonomik faaliyetler, işletme ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. 3) İşletme Biliminin diğer bilim dalları ile ilişkisi, işletmeciliğin tarihsel gelişim sürecei, yönetim düşüncesinin evrimi, klasik teori ve İşletmenin amaçları, işletmenin sınıflandırılması konularında bilgi sahibi olur. 4) İşletmenin Kuruluş Amaçları ve İşletme Türlerini öğrenir. Yönetim kuramlarından Klasik ve Neoklasik yönetim kuramları hakkında bilgi sahibi olur. 5) İşletmecilik kavramlarından Girişimci, Lider ve Yönetici kavramlarını tanımlayabilir aralarındaki farkları söyleyebilir. Modern Yönetim Kuramlarından Sistem Yaklaşımı hakkında bilgi sahibi olur. 6) İşletme Fonksiyonlarından Yönetim Fonksiyonunu açıklayabilir. 7) İşletme Fonksiyonlarından Üretim Fonksiyonunu açıklayabilir. 9) İşletme Fonksiyonlarından Pazarlama Fonksiyonunu açıklayabilir. 10) İşletme Fonksiyonlarını tanımlayabilir. 11) İşletme Fonksiyonlarından Muhasebe ve finansman Fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olur. 12) İşletme Fonksiyonlarından İnsan Kaynakları Fonksiyonu hakkında bilgi sahibi olur. 13) Arge ve Kurumsal iletişim fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olur. 14) İşletmelerde Sosyal Sorumluluk, Sürdürülebilirlik, İş Dünyasındaki yeni Gelişmeler konusunda bilgi sahibi olur. 15) Genel Tekrar bölümü ile bugüne kadar işlenilen derslerin genel bir özeti yapılır öğrenci eksik olduğu konuları tamamlama fırsatı bulur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | DERS TANITIMI VE İŞLETME YÖNETİMİNE GİRİŞ | Ders Notları |
2) | İHTİYAÇ KAVRAMI VE EKONOMİK FAALİYETLER İŞLETME VE İŞLETME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR | Ders Notları |
3) | İŞLETME BİLİMİNİN DİĞER BİLİM DALLARIYLA İLİŞKİSİ İŞLETMECİLİĞİN TARİHSEL GELİŞİM SÜRECİ YÖNETİM DÜŞÜNCESİNİN EVRİMİ: KLASİK TEORİ İŞLETMENİN AMAÇLARI VE SINIFLANDIRILMASI | Ders Notları |
4) | KLASİK VE NEOKLASİK YÖNETİM KURAMLARI İŞLETMENİN KURULUŞ AŞAMALARI İŞLETMELERİN TÜRLERİ | Ders Notları |
5) | MODERN YÖNETİM KURAMLARI/SİSTEM YAKLAŞIMI GİRİŞİMCİ, LİDER VE YÖNETİCİ KAVRAMLARI | Ders Notları |
6) | İŞLETMENİN FONKSİYONLARI- YÖNETİM FONKSİYONU | Ders Notları |
7) | İŞLETMENİN FONKSİYONLARI- ÜRETİM FONKSİYONU | Ders Notları |
8) | Ara Sınav | |
9) | İŞLETMENİN FONKSİYONLARI- PAZARLAMA FONKSİYONU | Ders Notları |
10) | İŞLETMENİN FONKSİYONLARI -YÖNETİM | Ders Notları |
11) | İŞLETMENİN FONKSİYONLARI- MUHASEBE VE FİNANSMAN | Ders Notları |
12) | İŞLETMENİN FONKSİYONLARI- İNSAN KAYNAKLARI | Ders Notları |
13) | İŞLETMENİN FONKSİYONLARI- ARGE VE KURUMSAL İLETİŞİM | Ders Notları |
14) | İŞLETMELERDE SOSYAL SORUMLULUK İŞLETMELERDE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK İŞ DÜNYASINDA YENİ GELİŞMELER | Ders Notları |
15) | Genel Tekrar | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları /Lecture Notes |
Diğer Kaynaklar: | 1)Mucuk, İsmet; Modern İşletmecilik, 17. Baskı, İstanbul, Türkmen Kitabevi, 2011. 2)Rüzgar, Nilüfer; İşletme Yönetimi, Nobel Yayıncılık, 2020 3)Mirze, Kadri; Uluslararası İşletmecilik Yönetimi, Beta Yayınları, 2018 4)Sabuncuoğlu, Zeyyat; Tokol, Tuncer; İşletme, 2003 5)Koçel , Tamer; İşletme Yöneticiliği, Beta Yayınları, 2010 6)Doğan, Muammer; İşletme Ekonomisi ve Yönetimi, Nobel Yayıncılık, 13. Basım 7)Budak, Gülay ve Budak Gönül; İşletme Yönetimi, Nobel Yayınları, 8. Basım 2016 8)Boone, L. E., & Kurtz, D. L. (2013). Çağdaş işletme. Nobel Akademik Yayıncılık. 9)L. H. ve Sullivan, D. P. (2007). International Business (11th. Edition), Pearson Prentice Hall: Upper Saddle River 10)NJ.Digman, L. A. (2006). Strategic Management: Competing in the Global Information Age (8th Edition), Thomson: USA. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Alan terminolojisi ve teknik iletişim hakkında bilgi sahibidir. | ||||||||||||||
2) Biyomedikal alanı ile ilgili olarak temel matematik, fen bilimleri ve sağlık konularında yeterli altyapıya sahiptir ve edinilen bilgileri kullanabilme becerisi gösterir. | ||||||||||||||
3) Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi konusunda bilgili, Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip ve mesleki alanda yeterli olacak düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine hakimdir. | ||||||||||||||
4) Elektrik-elektronik ile ilgili temel kavramları öğrenme, elektrik-elektronik devre ve elemanları üzerinde gerekli ölçümleri yapma ve uygulama becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
5) Sağlık kuruluşlarında kullanılan tıbbi cihazların çalışma prensibi ve kullanımı hakkında bilgi sahibidir. | ||||||||||||||
6) Tıbbi cihazların ilgili kurumlara kurulumu, testleri, bakım ve kalibrasyonlarının yapılması hakkında gerekli teknik bilgi ve uygulama becerisi kazanır. | ||||||||||||||
7) Biyomedikal cihaz teknolojisi alanında ortaya çıkan problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve analiz ederek çözüm önerisi geliştirme becerisi kazanır. | ||||||||||||||
8) Tıbbi cihaz tanıtım, pazarlama ve ilgili personele öğretme yetkinliğine sahip olur. | ||||||||||||||
9) Biyomalzemeler ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibidir. | ||||||||||||||
10) Biyomedikal cihaz teknolojisi alanında güncel gelişmeleri takip eder ve ilgili konular hakkında proje geliştirebilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alan terminolojisi ve teknik iletişim hakkında bilgi sahibidir. | |
2) | Biyomedikal alanı ile ilgili olarak temel matematik, fen bilimleri ve sağlık konularında yeterli altyapıya sahiptir ve edinilen bilgileri kullanabilme becerisi gösterir. | |
3) | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi konusunda bilgili, Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip ve mesleki alanda yeterli olacak düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine hakimdir. | |
4) | Elektrik-elektronik ile ilgili temel kavramları öğrenme, elektrik-elektronik devre ve elemanları üzerinde gerekli ölçümleri yapma ve uygulama becerisine sahiptir. | |
5) | Sağlık kuruluşlarında kullanılan tıbbi cihazların çalışma prensibi ve kullanımı hakkında bilgi sahibidir. | |
6) | Tıbbi cihazların ilgili kurumlara kurulumu, testleri, bakım ve kalibrasyonlarının yapılması hakkında gerekli teknik bilgi ve uygulama becerisi kazanır. | |
7) | Biyomedikal cihaz teknolojisi alanında ortaya çıkan problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve analiz ederek çözüm önerisi geliştirme becerisi kazanır. | |
8) | Tıbbi cihaz tanıtım, pazarlama ve ilgili personele öğretme yetkinliğine sahip olur. | |
9) | Biyomalzemeler ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibidir. | |
10) | Biyomedikal cihaz teknolojisi alanında güncel gelişmeleri takip eder ve ilgili konular hakkında proje geliştirebilir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 1 | 1 | 28 | |||
Ödevler | 1 | 5 | 5 | ||||
Küçük Sınavlar | 2 | 6 | 12 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 | ||||
Final | 1 | 20 | 20 | ||||
Toplam İş Yükü | 75 |