ICM120 Görsel İletişim Stüdyosu 2İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ICM120
Ders İsmi: Görsel İletişim Stüdyosu 2
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BİLGE YARAREL DOĞAN
Dersi Veren(ler): Bilge Yararel Doğan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Görsel İletişim Stüdyosu 2 dersi, öğrencilere 3D modelleme ve tasarım konularında bir anlayış kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders, öğrencilerin profesyonel düzeyde 3D tasarım becerileri edinmelerine yönelik kapsamlı bir platform sağlayarak, görsel iletişimde uzmanlık elde etmelerini hedeflemektedir.
Dersin İçeriği: Dersin içeriği, özellikle 3ds Max ve SketchUp gibi önde gelen görsel iletişim araçlarının detaylı bir şekilde incelenmesini içermektedir. Öğrencilere, 3D modelleme temellerini öğrenme, nesne oluşturma, malzeme ve ışıklandırma uygulama, animasyon oluşturma ve render alma gibi konularda kapsamlı bir eğitim sunulacaktır. Ayrıca, ders içinde projeler ve uygulamalı örneklerle öğrencilere pratik beceri kazandırılacak ve kendi yaratıcı projelerini hayata geçirme yetenekleri geliştirilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 3ds Max ve SketchUp gibi araçları kullanarak kompleks 3D modeller oluşturabilme becerisi kazanacaklardır.
2) Öğrenciler, 3D projelerinde kullanılan malzemeleri etkili bir şekilde uygulayabilme ve aydınlatma tekniklerini kullanabilme yeteneklerini geliştireceklerdir.
3) 3D projelerini profesyonel düzeyde sunabilmek adına render alma konusunda yetkinlik kazanacaklardır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 3D modelleme ve 3dmax programına giriş arayüz tanıtımı
2) Create sekmesi, primity extended, shapes bölümü, move transform araçları
3) Kapı, pencere, merdiven mekan uygulamaları
4) Temel modelleme komutları, seçim yapmak / seçim yapma ve taşıma / snap ayarı ile nesneleri birbirine göre hizalamak / döndürme işlemi / yeniden boyutlandırma (select and unirom scale) işlemi / kopyalama işlemi, hizalama (align) işlemi / autogrid ayarı ile çalışmak / kopyalamak ve hizalamak (clone and align) / nesneleri gruplamak / simetri almak / çoklu kopya yaratmak (array) / bir hat üzerinde çoklu kopya üretmek (spacing tool) / boolean işlemleri (substraction – ıntersection – union)
5) Gruplama, seçim ve filtreleme
6) Gruplama, seçim ve filtreleme
7) Render ayarları ve malzeme detaylandırma
8) Vray ışıkları
9) Malzemenin ve ışığın detaylı anlatımı
10) Uygulama, iç mekan tasarımı
11) Uygulama, iç mekan tasarımı
12) Dış mekanda ışık ve malzeme
13) Genel tekrar ve uygulama
14) Genel tekrar ve uygulama

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 3dsmax ile 3 Boyutlu Modelleme- Faruk Şentürk
3D Studio MAX ile İç ve Dış Mekan Modelleme- Ali Murat Sümen
Diğer Kaynaklar: 3dsmax ile 3 Boyutlu Modelleme- Faruk Şentürk
3D Studio MAX ile İç ve Dış Mekan Modelleme- Ali Murat Sümen

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme.
2) İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma.
3) İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma.
4) İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma.
5) Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme.
6) İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme.
7) Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme.
8) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme.
9) Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma.
10) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme.
11) Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme.
12) Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme.
13) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme.
2) İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma.
3) İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma.
4) İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma.
5) Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme.
6) İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme.
7) Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme.
8) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme.
9) Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma.
10) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme.
11) Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme.
12) Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme.
13) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 52
Ödevler 13 26
Ara Sınavlar 1 4
Final 1 4
Toplam İş Yükü 86