Odyoloji
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI338
Ders İsmi: Veri Tabanı Yönetim Sistemleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. AHMET SELİM ÖVER
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Ahmet Selim Över
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Veritabanı Yönetim Sistemleri Temel Kavramlarını bilen, karmaşık SQL Komutlarını yazabilen, İlişkisel veritabanını yönetip ve tasarlayabilen yeteneklere sahip olması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Veritabanı Yönetim Sistemleri, İlişkisel veritabanı yönetim sistemi, Normalizasyon Kuralları, SQL komutları, Varlık İlişki Modeli, Veritabanı Tasarım Teorisi, Veritabanı Yönetim Sistemi Uygulamaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Veritabanı temel kavramlarını anlayabilme, Tablo oluşturma, veri türlerini anlama, indeks oluşturma, tablolarda birincil ve ikincil anahtar kullanımını anlama
2) Herhangi bir yazılımın alt tarafta kullanacağı veritabanını tasarlayabilme.
3) Temel sorguları SQL komutları ile yazabilme,
4) İçiçe SQL komutlarını yazabilme
5) Bir veritabanının ER modelini çıkarabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Veritabanı Yönetim Sistemlerine Giriş Ön hazırlık gerekmemektedir.
2) İlişkisel Veritabanı Modeline Giriş Ön hazırlık gerekmemektedir.
3) SQL Tablo oluşturma, Declare yapısına giriş. Ön hazırlık gerekmemektedir.
4) SQL (Yapısal Sorgulama Dili), SELECT Komutlarının Kullanımı, SELECT ile birlikte ORDER BY, BETWEEN, WHERE Kullanımı Ön hazırlık gerekmemektedir.
5) SQL (Yapısal Sorgulama Dili), INSERT, UPDATE, DELETE Komutlarının Kullanımı Ön hazırlık gerekmemektedir.
6) SQL Tarih ve Zaman Fonksiyonları Ön hazırlık gerekmemektedir.
7) SQL Gruplama Fonksiyonları (COUNT, AVG, SUM, MIN, MAX vb grup fonksiyonlarının kullanımı) Ön hazırlık gerekmemektedir.
8) Vize 1-7. Hafta Tekrarı
9) SQL Gruplama Fonksiyonları Ön hazırlık gerekmemektedir.
10) İç İçe SELECT Kullanımı, birden fazla tabloyu birleştirme Ön hazırlık gerekmemektedir.
11) UNION, JOIN kullanımı, HAVING ve EXISTS kullanımı Ön hazırlık gerekmemektedir.
12) View ve Procedure oluşturma Ön hazırlık gerekmemektedir.
13) View and Procedure creation continued 12. Hafta Tekrarı
14) Genel konu tekrarı ve soru çözümleri 1-14
15) Final 1-14. Hafta Tekrarı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Veritabanı Yönetim Sistemleri - Turgut Özseven / EKİN KİTABEVİ YAYINLARI
Diğer Kaynaklar: Ömer Faruk Çolakoğlu – SQL Öğreniyorum
Link:https://www.btkakademi.gov.tr/portal/course/uygulamalarla-sql-oegreniyorum-8249

Engin Demiroğ – SQL Kursu
Link: https://www.udemy.com/course/sql-kursu

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgilere sahip ders notları, uygulama için gerekli araç-gereçleri ve multimedya eğitim araçlarını ve diğer kaynaklar ile desteklenen ileri düzeyde gerekli kurumsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Odyoloji eğitiminde öğrendiği bilgileri bireysel ve toplumsal ölçekte işitme, konuşma ve denge sistemi sağlığının geliştirilmesi ve bu alanlarda ortaya çıkabilecek problemlerin önlenmesi ve gerekirse tedavisi için kullanır.
3) İşitme, denge ve kısmen de olsa konuşma bozuklukları alanındaki güncel ve dogmatik olmayan kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve gerekli durumlarda paylaşır.
4) Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
5) Odyoloji alanındaki bilgi birikimi ile bilimsel ölçekli bir çalışmayı bağımsız olarak ortaya koyabilir ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile birlikte yüksek uyum içerinde ekip üyesi olarak görev alır.
6) Odyoloji alanına ilişkin görev aldığı ya da sorumlu olduğu uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
7) İşitme, denge ve kısmen de olsa konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde tespit eder, mesleki, ahlaki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri oluşturur.
8) Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknoloji ve eğitim araç gereçlerini kullanır.
9) Uygulama ya da meslek hayatı sırasında alana dair veyahut alan dışı karmaşık problemleri çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
10) Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgilere sahip ders notları, uygulama için gerekli araç-gereçleri ve multimedya eğitim araçlarını ve diğer kaynaklar ile desteklenen ileri düzeyde gerekli kurumsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Odyoloji eğitiminde öğrendiği bilgileri bireysel ve toplumsal ölçekte işitme, konuşma ve denge sistemi sağlığının geliştirilmesi ve bu alanlarda ortaya çıkabilecek problemlerin önlenmesi ve gerekirse tedavisi için kullanır.
3) İşitme, denge ve kısmen de olsa konuşma bozuklukları alanındaki güncel ve dogmatik olmayan kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve gerekli durumlarda paylaşır.
4) Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
5) Odyoloji alanındaki bilgi birikimi ile bilimsel ölçekli bir çalışmayı bağımsız olarak ortaya koyabilir ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile birlikte yüksek uyum içerinde ekip üyesi olarak görev alır.
6) Odyoloji alanına ilişkin görev aldığı ya da sorumlu olduğu uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
7) İşitme, denge ve kısmen de olsa konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde tespit eder, mesleki, ahlaki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri oluşturur.
8) Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknoloji ve eğitim araç gereçlerini kullanır.
9) Uygulama ya da meslek hayatı sırasında alana dair veyahut alan dışı karmaşık problemleri çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
10) Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 3 15 2 51
Ödevler 1 15 1 16
Ara Sınavlar 1 25 2 27
Final 1 30 2 32
Toplam İş Yükü 126