Sosyal Hizmet
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI338
Ders İsmi: Veri Tabanı Yönetim Sistemleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. AHMET SELİM ÖVER
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Ahmet Selim Över
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Veritabanı Yönetim Sistemleri Temel Kavramlarını bilen, karmaşık SQL Komutlarını yazabilen, İlişkisel veritabanını yönetip ve tasarlayabilen yeteneklere sahip olması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Veritabanı Yönetim Sistemleri, İlişkisel veritabanı yönetim sistemi, Normalizasyon Kuralları, SQL komutları, Varlık İlişki Modeli, Veritabanı Tasarım Teorisi, Veritabanı Yönetim Sistemi Uygulamaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Veritabanı temel kavramlarını anlayabilme, Tablo oluşturma, veri türlerini anlama, indeks oluşturma, tablolarda birincil ve ikincil anahtar kullanımını anlama
2) Herhangi bir yazılımın alt tarafta kullanacağı veritabanını tasarlayabilme.
3) Temel sorguları SQL komutları ile yazabilme,
4) İçiçe SQL komutlarını yazabilme
5) Bir veritabanının ER modelini çıkarabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Veritabanı Yönetim Sistemlerine Giriş Ön hazırlık gerekmemektedir.
2) İlişkisel Veritabanı Modeline Giriş Ön hazırlık gerekmemektedir.
3) SQL Tablo oluşturma, Declare yapısına giriş. Ön hazırlık gerekmemektedir.
4) SQL (Yapısal Sorgulama Dili), SELECT Komutlarının Kullanımı, SELECT ile birlikte ORDER BY, BETWEEN, WHERE Kullanımı Ön hazırlık gerekmemektedir.
5) SQL (Yapısal Sorgulama Dili), INSERT, UPDATE, DELETE Komutlarının Kullanımı Ön hazırlık gerekmemektedir.
6) SQL Tarih ve Zaman Fonksiyonları Ön hazırlık gerekmemektedir.
7) SQL Gruplama Fonksiyonları (COUNT, AVG, SUM, MIN, MAX vb grup fonksiyonlarının kullanımı) Ön hazırlık gerekmemektedir.
8) Vize 1-7. Hafta Tekrarı
9) SQL Gruplama Fonksiyonları Ön hazırlık gerekmemektedir.
10) İç İçe SELECT Kullanımı, birden fazla tabloyu birleştirme Ön hazırlık gerekmemektedir.
11) UNION, JOIN kullanımı, HAVING ve EXISTS kullanımı Ön hazırlık gerekmemektedir.
12) View ve Procedure oluşturma Ön hazırlık gerekmemektedir.
13) View and Procedure creation continued 12. Hafta Tekrarı
14) Genel konu tekrarı ve soru çözümleri 1-14
15) Final 1-14. Hafta Tekrarı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Veritabanı Yönetim Sistemleri - Turgut Özseven / EKİN KİTABEVİ YAYINLARI
Diğer Kaynaklar: Ömer Faruk Çolakoğlu – SQL Öğreniyorum
Link:https://www.btkakademi.gov.tr/portal/course/uygulamalarla-sql-oegreniyorum-8249

Engin Demiroğ – SQL Kursu
Link: https://www.udemy.com/course/sql-kursu

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Sosyal hizmet alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir
2) Sosyal hizmet alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, sosyal hizmet ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanma bilgisine sahiptir
3) Sosyal hizmet alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir
4) Sosyal hizmet alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır
5) Sosyal hizmet alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler.
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar
8) Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir
9) Bireysel veya grup halinde çalışmak için gerekli teorik ve pratik bilgi ve beceriye sahiptir
10) Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır
11) Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar
12) Sosyal hizmet alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır.
13) Evrensel değerlere, sosyal adalet ilkesine ve insan haklarına saygılıdır

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sosyal hizmet alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir
2) Sosyal hizmet alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, sosyal hizmet ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanma bilgisine sahiptir
3) Sosyal hizmet alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir
4) Sosyal hizmet alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır
5) Sosyal hizmet alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler.
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar
8) Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir
9) Bireysel veya grup halinde çalışmak için gerekli teorik ve pratik bilgi ve beceriye sahiptir
10) Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır
11) Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar
12) Sosyal hizmet alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır.
13) Evrensel değerlere, sosyal adalet ilkesine ve insan haklarına saygılıdır

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 3 15 2 51
Ödevler 1 15 1 16
Ara Sınavlar 1 25 2 27
Final 1 30 2 32
Toplam İş Yükü 126