MYO033 F Klavye Kullanım Teknikleriİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar Destekli Tasarım ve AnimasyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MYO033
Ders İsmi: F Klavye Kullanım Teknikleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. AHMET SELİM ÖVER
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Sevil Keskin
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin becerilerini geliştirmek ve bilgisayar kullanımında etkinliklerini artırmak amacıyla, öğretim programları genellikle öğrencilere f klavyeyi hatasız ve hızlı bir şekilde kullanma yeteneği kazandırmayı hedeflemektedir. F klavyenin doğru ve hızlı bir şekilde kullanılması, öğrencilere bilgisayar tabanlı görevleri daha verimli bir şekilde yerine getirme yeteneği kazandırmakla kalmaz, aynı zamanda yazım hızını artırarak iletişim becerilerini de güçlendirebilir. Bu beceri, öğrencilerin dijital dünyada daha etkili ve kendine güvenen bireyler olarak yetişmelerine yardımcı olabilir. Öğrencilere f klavye kullanımını öğretmek, bilgi teknolojileriyle etkileşimlerini optimize etmelerine ve bu beceriyi ilerleyen eğitim ve kariyer hayatlarında başarıyla kullanmalarına katkı sağlayabilir.
Dersin İçeriği: Öncelikle öğrenciler standart Türk F Klavyesi ile tanıştırılacak ve F Klavyeyi kullanmanın önemini kavrayacaklardır. UİEAÜTKMLYŞFGĞIODRNHPQWXJÖVCÇZSB. tuşlarının kullanılması,
Hatasız ve hızlı klavye kullanma bilgisini edineceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) F klavyenin önemini kavrar
2) Hızlı ve hatasız klavye kullanır
3) Akademik çalışmalarını yürütmekte klavye kullanımı fayda sağlar
4) F klavye ile sertifikaların kazanımı
5) Katiplik sınavında F klavye kullanımına hazırlık

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma ve derse hedef ve içeriklerinin paylaşımı -Standart Türk F klavyesi- F Klavyeyi niçin kullanmalıyız Yok
2) Temel sıra tuşlarının kullanımının öğrenilmesi U,İ,E,A,Ü,T,K,M,L,Y,Ş Yok
3) I,O,C,Ç,D,R,Z,S tuşlarının kullanımının öğrenilmesi Yok
4) H,P,Q,W,X, tuşlarının kullanımının öğrenilmesi Yok
5) Internet üzerinden hatasız ve hızlı yazma çalışmaları yapmak 1,2,3,4
6) Internet üzerinden hatasız ve hızlı yazma çalışmaları yapmak 1,2,3,4
7) Internet üzerinden hatasız ve hızlı yazma çalışmaları yapmak 1,2,3,4
8) Vize 1,2,3,4,5,6,7
9) Internet üzerinden hatasız ve hızlı yazma çalışmaları yapmak 1,2,3,4
10) Internet üzerinden hatasız ve hızlı yazma çalışmaları yapmak 1,2,3,4
11) Internet üzerinden hatasız ve hızlı yazma çalışmaları yapmak 1,2,3,4
12) Internet üzerinden hatasız ve hızlı yazma çalışmaları yapmak 1,2,3,4
13) Internet üzerinden hatasız ve hızlı yazma çalışmaları yapmak 1,2,3,4
14) Internet üzerinden hatasız ve hızlı yazma çalışmaları yapmak 1,2,3,4
15) Final 1-14. Haftalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: KLAVYE TEKNİKLERİ DERS KİTABI - Cengizhan BAŞTÜRK, Meryem DEMİRHAN YILDIZ, Özlem ÇABUKEL, Özlem YILDIZ
Diğer Kaynaklar: https://turkegitim.net/fklavye/

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100