Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MYO033 | ||||
Ders İsmi: | F Klavye Kullanım Teknikleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. AHMET SELİM ÖVER | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Sevil Keskin | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin becerilerini geliştirmek ve bilgisayar kullanımında etkinliklerini artırmak amacıyla, öğretim programları genellikle öğrencilere f klavyeyi hatasız ve hızlı bir şekilde kullanma yeteneği kazandırmayı hedeflemektedir. F klavyenin doğru ve hızlı bir şekilde kullanılması, öğrencilere bilgisayar tabanlı görevleri daha verimli bir şekilde yerine getirme yeteneği kazandırmakla kalmaz, aynı zamanda yazım hızını artırarak iletişim becerilerini de güçlendirebilir. Bu beceri, öğrencilerin dijital dünyada daha etkili ve kendine güvenen bireyler olarak yetişmelerine yardımcı olabilir. Öğrencilere f klavye kullanımını öğretmek, bilgi teknolojileriyle etkileşimlerini optimize etmelerine ve bu beceriyi ilerleyen eğitim ve kariyer hayatlarında başarıyla kullanmalarına katkı sağlayabilir. |
Dersin İçeriği: | Öncelikle öğrenciler standart Türk F Klavyesi ile tanıştırılacak ve F Klavyeyi kullanmanın önemini kavrayacaklardır. UİEAÜTKMLYŞFGĞIODRNHPQWXJÖVCÇZSB. tuşlarının kullanılması, Hatasız ve hızlı klavye kullanma bilgisini edineceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) F klavyenin önemini kavrar 2) Hızlı ve hatasız klavye kullanır 3) Akademik çalışmalarını yürütmekte klavye kullanımı fayda sağlar 4) F klavye ile sertifikaların kazanımı 5) Katiplik sınavında F klavye kullanımına hazırlık |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma ve derse hedef ve içeriklerinin paylaşımı -Standart Türk F klavyesi- F Klavyeyi niçin kullanmalıyız | Yok |
2) | Temel sıra tuşlarının kullanımının öğrenilmesi U,İ,E,A,Ü,T,K,M,L,Y,Ş | Yok |
3) | I,O,C,Ç,D,R,Z,S tuşlarının kullanımının öğrenilmesi | Yok |
4) | H,P,Q,W,X, tuşlarının kullanımının öğrenilmesi | Yok |
5) | Internet üzerinden hatasız ve hızlı yazma çalışmaları yapmak | 1,2,3,4 |
6) | Internet üzerinden hatasız ve hızlı yazma çalışmaları yapmak | 1,2,3,4 |
7) | Internet üzerinden hatasız ve hızlı yazma çalışmaları yapmak | 1,2,3,4 |
8) | Vize | 1,2,3,4,5,6,7 |
9) | Internet üzerinden hatasız ve hızlı yazma çalışmaları yapmak | 1,2,3,4 |
10) | Internet üzerinden hatasız ve hızlı yazma çalışmaları yapmak | 1,2,3,4 |
11) | Internet üzerinden hatasız ve hızlı yazma çalışmaları yapmak | 1,2,3,4 |
12) | Internet üzerinden hatasız ve hızlı yazma çalışmaları yapmak | 1,2,3,4 |
13) | Internet üzerinden hatasız ve hızlı yazma çalışmaları yapmak | 1,2,3,4 |
14) | Internet üzerinden hatasız ve hızlı yazma çalışmaları yapmak | 1,2,3,4 |
15) | Final | 1-14. Haftalar |
Ders Notları / Kitaplar: | KLAVYE TEKNİKLERİ DERS KİTABI - Cengizhan BAŞTÜRK, Meryem DEMİRHAN YILDIZ, Özlem ÇABUKEL, Özlem YILDIZ |
Diğer Kaynaklar: | https://turkegitim.net/fklavye/ |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |