Kanser Biyolojisi ve Farmakolojisi (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Program Yeterlilikleri/Çıktıları

Sınıflandırılmış

1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kanserin moleküler mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olmak, karsinogenez sürecini moleküler düzeyde öğrenmek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) İşlerinde iyi iletişim becerileri ve bilgisayar teknolojisini verimli kullanma becerisi
Öğrenme Yetkinliği
1) Kanser biyolojisi ve ilaç geliştirme ile ilgili bilgileri sentezleme, analiz etme, yorumlama, sorgulama ve eleştirme becerisi
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kanser Biyolojisi ve Farmakolojisinin temel kavramlarını tanımlayabilme, program kapsamında ilgili alan hakkında objektif olarak bilgi alabilme
2) Farmakoloji ve kanser önleyici ilaç geliştirme, tarama ve ilgili moleküler/hücresel tekniklerin (sitotoksisite vb.) öğrenilmesi, kanser araştırmaları ve ilaç geliştirme ile ilgili lisansüstü düzenlemeler hakkında bilgi alınması, teknolojik destek sağlayan kurumlarla işbirliği ve deneyim paylaşımı
3) Araştırma bulgularını ve sonuçlarını sözlü veya yazılı olarak aktarabilme/sunabilme
4) Araştırmada etik sorumluluk bilincine sahip olmak
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Birikmiş bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalar yürütebilme ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile ekip üyesi olarak çalışabilme ve sorumluluk alabilme

Program Kazanımları Program Düzeyi

Program Kazanımları TYYÇ 7 (Yüksek Lisans) Düzey Tanımlayıcıları TYYÇ Temel Alan Tanımlayıcıları
72 - Sağlık
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kanserin moleküler mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olmak, karsinogenez sürecini moleküler düzeyde öğrenmek
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.
2) Sağlık alanında ilişkili olduğu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır.
3) Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
4) Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme.
3) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
1) Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
2) Sağlık alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir.
3) Yaptığı araştırmanın raporunu yazar.
4) Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler.
5) Alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar.
6) Deneysel araştırma planlar, yapar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) İşlerinde iyi iletişim becerileri ve bilgisayar teknolojisini verimli kullanma becerisi
1) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
2) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
3) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
4) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
1) Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır.
2) Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve bunları geliştirmek üzere gereğini yapar.
3) Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
Öğrenme Yetkinliği
1) Kanser biyolojisi ve ilaç geliştirme ile ilgili bilgileri sentezleme, analiz etme, yorumlama, sorgulama ve eleştirme becerisi
1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
1) Sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
2) Sağlık alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
3) İstatistiksel analiz konusunda, bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kanser Biyolojisi ve Farmakolojisinin temel kavramlarını tanımlayabilme, program kapsamında ilgili alan hakkında objektif olarak bilgi alabilme
2) Farmakoloji ve kanser önleyici ilaç geliştirme, tarama ve ilgili moleküler/hücresel tekniklerin (sitotoksisite vb.) öğrenilmesi, kanser araştırmaları ve ilaç geliştirme ile ilgili lisansüstü düzenlemeler hakkında bilgi alınması, teknolojik destek sağlayan kurumlarla işbirliği ve deneyim paylaşımı
3) Araştırma bulgularını ve sonuçlarını sözlü veya yazılı olarak aktarabilme/sunabilme
4) Araştırmada etik sorumluluk bilincine sahip olmak
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
2) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
3) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
1) Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji ve politika geliştirebilme ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir.
2) Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir.
3) Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
4) Sağlık alanındaki güncel gelişmeleri toplumun temel birimi olan çocuk ve aileyi de kapsayacak şekilde ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
5) Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
6) Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur.
7) Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Birikmiş bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalar yürütebilme ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile ekip üyesi olarak çalışabilme ve sorumluluk alabilme
1) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
2) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
3) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
1) Sağlık alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
2) Sağlık alanı ile ilgili konularda öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşması halinde çözüm önerileri geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
3) Sağlık alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür.
4) Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.
5) Alanı ve toplum sağlığı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik ve/veya tanımlayıcı araştırma/sunum/yayın yapar.

Sıralı

1) Kanser Biyolojisi ve Farmakolojisinin temel kavramlarını tanımlayabilme, program kapsamında ilgili alan hakkında objektif olarak bilgi alabilme
2) Kanserin moleküler mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olmak, karsinogenez sürecini moleküler düzeyde öğrenmek
3) Farmakoloji ve kanser önleyici ilaç geliştirme, tarama ve ilgili moleküler/hücresel tekniklerin (sitotoksisite vb.) öğrenilmesi, kanser araştırmaları ve ilaç geliştirme ile ilgili lisansüstü düzenlemeler hakkında bilgi alınması, teknolojik destek sağlayan kurumlarla işbirliği ve deneyim paylaşımı
4) Kanser biyolojisi ve ilaç geliştirme ile ilgili bilgileri sentezleme, analiz etme, yorumlama, sorgulama ve eleştirme becerisi
5) İşlerinde iyi iletişim becerileri ve bilgisayar teknolojisini verimli kullanma becerisi
6) Araştırma bulgularını ve sonuçlarını sözlü veya yazılı olarak aktarabilme/sunabilme
7) Birikmiş bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalar yürütebilme ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile ekip üyesi olarak çalışabilme ve sorumluluk alabilme
8) Araştırmada etik sorumluluk bilincine sahip olmak