Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | EEE102 | ||||
Ders İsmi: | Elektrik-Elektronik Mühendisliğine Giriş | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. INDRIT MYDERRİZİ | ||||
Dersi Veren(ler): | SAEED HATAMZADEH | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere mühendislik eğitimleri boyunca alacakları derslerin konularını tanıtmaktır. Yine bu ders kapsamında öğrenci şu konularda bilgi edinir: mühendislik pratiklerinin sağlık, çevre ve güvenlik konuları üzerinde etkileri; proje, risk ve değişim yönetimi; mühendislikte etik ilkeler ve etik soruımluluklar. |
Dersin İçeriği: | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği’nde kullanılan temel birimler, elektriksel işaretler, elektrik ve elektronik sistemlerinde kullanılan devre elemanlarının tanıtılması, Mühendislikte etik ilkelerin ve sorumlukların irdelenmesi, vs. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Elektrik ve Elektronik Mühendisliğinin alanlarını tanımlayabilme 2) Elektrik ve Elektronik Mühendisliğinde kullanılan birim, sembol ve işaretleri tanımlayabilme 3) Elektrik ve elektronik devrelerinde elemanlarının kullanım alanlarını tanımlayabilme 4) Teknik standartların temellerini tanımlayabilme; proje, risk ve değişim yönetimi sürdürülebilme 5) Etik mühendisliği ilkelerini ve etik sorumluluğu tanımlayabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği ve ilgi alanları, uluslararası birim sistemleri | Ders kitabı |
2) | Elektrik sistemlerinde kullanılan temel elemanlar, Elektrik enerji kaynakları, İletken, yalıtkan ve yarıiletkenler | Ders kitabı |
3) | Akım, gerilim, enerji, güç ve elektrik yükü gibi kavramlar | Ders kitabı |
4) | Ohm Kanunu, Direnç elemanı ve uygulama alanları | Ders kitabı |
5) | AC işaretler, alternatif akım, peryot, frekans, genlik, RMS kavramları | Ders kitabı |
6) | Kapasite ve kondansatörler. Endüktans ve bobinler | Ders kitabı |
7) | Yarıiletkenlere giriş, diyot ve transistör | Ders kitabı |
8) | Ara sınav | Ders Kitabı |
9) | Bazı devre örnekleri | Ders Kitabı |
10) | Sayısal işaretler, devreler kavramı | Ders Kitabı |
11) | Sayısal sistemler örnekleri | Ders Kitabı |
12) | Teknik standartların temelleri; proje, risk ve değişim yönetimi | Ders Kitabı |
13) | Etik mühendisliği ilkeleri | Ders Kitabı |
14) | Mühendislikte etik sorumluluk, vs. | Ders Kitabı |
Ders Notları / Kitaplar: | Electrical and Electronic Technology, Tenth Edition, John Hiley, Keith Brown, Ian McKenzie Smith, Pearson Education Limited, 2008, The Routledge International Handbook of Engineering Ethics Education, Shannon Chance, Tom Børsen, Diana Adela Martin, Roland Tormey, Thomas Taro Lennerfors, Gunter Bombaerts, 2025 |
Diğer Kaynaklar: | Fundamentals of Electrical and Electronic principles, Third edition, Christopher R. Robertson Newnes 2001 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve elektrik ve elektronik mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | |||||||||||
2) Karmaşık elektrik-elektronik mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |||||||||||
3) Karmaşık bir devre, cihazı veya sistemi gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |||||||||||
4) Elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |||||||||||
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |||||||||||
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |||||||||||
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |||||||||||
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |||||||||||
11) Elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın elektrik-elektronik mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; elektrik-elektronik mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve elektrik ve elektronik mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 2 |
2) | Karmaşık elektrik-elektronik mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 2 |
3) | Karmaşık bir devre, cihazı veya sistemi gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 2 |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 2 |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 2 |
11) | Elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın elektrik-elektronik mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; elektrik-elektronik mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 2 | 26 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | 52 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 | ||||
Final | 1 | 20 | 20 | ||||
Toplam İş Yükü | 113 |