BIM302 Bilgisayar Ağlarıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BIM302
Ders İsmi: Bilgisayar Ağları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. FEMILDA JOSEPHIN JOSEPH SHOBANA BAI
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Femilda Josephin Joseph Shobana Bai
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kursun amacı, bilgisayar ağlarına dair temel bir anlayış kazandırmak, özellikle OSI modeli ve katmanlarına odaklanmaktır. Öğrenciler, bu katmanların birbirleriyle etkileşimini ve çeşitli ağ teknolojilerinde nasıl uygulandığını öğreneceklerdir. Ayrıca, kurs, öğrencilere ağ bağlamında problem çözme ve etkili iletişim kurma konularında temel beceriler kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bu kurs, bilgisayar ağlarına ilişkin temel bir anlayış sunmakta olup özellikle OSI modeli ve katmanlarına odaklanmaktadır. Her katmanı detaylı bir şekilde ele almaktadır. Fiziksel katman kavramları, veri bağlantı katmanı protokolleri, ağ katmanı yönlendirme ve adresleme, taşıma katmanı mekanizmaları ve uygulama katmanı protokollerini içeren çeşitli konuları kapsamaktadır. Öğrenciler, bu katmanların birbirleriyle etkileşimini ve farklı ağ teknolojilerinde nasıl uygulandıklarını öğreneceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Her OSI katmanının işlevlerini ve karakteristiklerini anlamak ve bunların ağ iletişimini desteklemek için bir araya nasıl geldiğini anlamak.
2) Her OSI katmanında kullanılan farklı ağ cihazlarını, protokolleri ve teknolojileri incelemek, avantajlarını ve sınırlamalarını içermek.
3) IP adresleme kavramını analiz etmek ve açıklamak, bir IP adresinin yapısını, IPv4 ve IPv6 arasındaki farkları ve IP adreslerinin nasıl atanıp yönetildiğini içermek.
4) Taşıma katmanının işlevlerini ve karakteristiklerini keşfetmek, sağlanan hizmetleri, kullanılan protokolleri ve güvenilir veri transferini nasıl sağladıklarını anlamak.
5) OSI modelinin oturum, sunum ve uygulama katmanlarının işlevlerini ve karakteristiklerini anlamak, bunların bir araya gelerek kullanıcı uygulamalarına uçtan uca ağ hizmetleri sağlama şeklini içermek.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilgisayar Ağlarına Giriş
2) OSI Modeline Giriş
3) Fiziksel katman
4) Veri Bağlantı Katmanı
5) Ağ katmanı
6) Ağ katmanı
7) Taşıma katmanı
8) Ara SINAV
9) Taşıma katmanı
10) Oturum Katmanı
11) Sunum Katmanı
12) Uygulama katmanı
13) TCP/IP ve OSI Modeli
14) Ağ Güvenliği ve OSI Modeli

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: James J Kurose, Keith W Ross, "Computer Networks", Pearson Education.
• Andrew S Tanenbaum, ''Computer Networks", Prentice Hall.
Diğer Kaynaklar: 1) Behrouz A. Forouzan, “Data Communications and Networking” 5th edition, July 1, 2010, ISBN: 9780073376226
2) Todd Lammle, “CCNA Study Guide”, Edition7, Publication Date: April 5, 2011| ISB: 10:0470901071 ISBN:13: 9780470901076
3) William Stallings, “Data and Computer Communications”, Edition 9, 2010.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Matematik, bilim ve bilgisayar mühendisliği prensipleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma, hem teorik hem de pratik olarak, ve bu bilgiyi karmaşık mühendislik problemlerine uygulayabilme becerisi.
2) Etik prensiplere, mesleki ve etik sorumluluğa uygun davranma; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olma
3) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişim yönetimi gibi iş uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilik farkındalığı; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
4) Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve bilgisayar mühendisliğine yansıyan dönemin sorunları hakkında bilgi sahibi olma; bilgisayar mühendisliği çözümlerinin yasal sonuçları konusunda farkındalık.
5) Uygun analiz ve modelleme tekniklerini kullanarak karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini tanımlama, formülleme ve çözebilme yeteneği.
6) Belirli gereksinimleri karşılayan ve gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında çalışan karmaşık bilgisayar sistemleri, cihazlar veya ürünler tasarlama ve geliştirme yeteneği, modern tasarım yöntemlerini kullanma yeteneği.
7) Sözlü ve yazılı iletişim becerileriyle etkili iletişim kurabilme; en az bir yabancı dil bilgisi; etkili raporlar yazabilme ve yazılı raporları anlayabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkili sunumlar yapabilme, açık ve anlaşılır talimatlar verip alabilme yeteneği.
8) Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkında olma; bilgiye erişme yeteneği, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli yenileme yeteneği.
9) Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerinin analizi ve çözümü için kullanılan modern teknikleri ve araçları geliştirme, seçme ve kullanabilme yeteneği, bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilme yeteneği.
10) Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemleri veya araştırma konularının incelenmesinde deney planlama ve yürütme, veri toplama ve analiz etme, sonuçları yorumlama yeteneği.
11) Çok disiplinli ekiplerde etkili bir şekilde çalışma yeteneği; bireysel çalışma becerileri.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, bilim ve bilgisayar mühendisliği prensipleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma, hem teorik hem de pratik olarak, ve bu bilgiyi karmaşık mühendislik problemlerine uygulayabilme becerisi. 2
2) Etik prensiplere, mesleki ve etik sorumluluğa uygun davranma; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olma
3) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişim yönetimi gibi iş uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilik farkındalığı; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. 3
4) Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve bilgisayar mühendisliğine yansıyan dönemin sorunları hakkında bilgi sahibi olma; bilgisayar mühendisliği çözümlerinin yasal sonuçları konusunda farkındalık. 2
5) Uygun analiz ve modelleme tekniklerini kullanarak karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini tanımlama, formülleme ve çözebilme yeteneği.
6) Belirli gereksinimleri karşılayan ve gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında çalışan karmaşık bilgisayar sistemleri, cihazlar veya ürünler tasarlama ve geliştirme yeteneği, modern tasarım yöntemlerini kullanma yeteneği.
7) Sözlü ve yazılı iletişim becerileriyle etkili iletişim kurabilme; en az bir yabancı dil bilgisi; etkili raporlar yazabilme ve yazılı raporları anlayabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkili sunumlar yapabilme, açık ve anlaşılır talimatlar verip alabilme yeteneği.
8) Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkında olma; bilgiye erişme yeteneği, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli yenileme yeteneği.
9) Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerinin analizi ve çözümü için kullanılan modern teknikleri ve araçları geliştirme, seçme ve kullanabilme yeteneği, bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilme yeteneği.
10) Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemleri veya araştırma konularının incelenmesinde deney planlama ve yürütme, veri toplama ve analiz etme, sonuçları yorumlama yeteneği.
11) Çok disiplinli ekiplerde etkili bir şekilde çalışma yeteneği; bireysel çalışma becerileri.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ödev 4 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 84
Proje 2 6
Küçük Sınavlar 2 6
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 139