Ders Kodu: | COE023 | ||||
Ders İsmi: | İnsan-Bilgisayar Etkileşimi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. AMIR SEYYEDABBASI | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi ALİ HAMİTOĞLU | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin daha etkili kullanıcı arayüzleri geliştirmelerine ve kullanılabilirliği yüksek uygulamalar tasarlamalarına yardımcı olmak için kullanıcı merkezli tasarım metodolojileri ve araçları hakkında bilgi ve deneyim kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Kullanıcı arayüzlerinin temel ilkelerini öğretmek. Öğrencilere kullanılabilirlik modellerini ve ilkelerini tanıtın. Öğrencilerin kullanıcı ve görev analizleri yapmasını sağlayın. Öğrencilerin dönem projelerini tamamlamalarını sağlayarak tasarımı, prototip geliştirmeyi ve değerlendirmeyi öğretin. Renk ve tipografi gibi arayüz özelliklerinin etkilerini tartışın. Yeni kullanıcı arayüzü tekniklerini öğretin. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İnsan bilgisayar etkileşimi ile ilgili temel terim ve kavramları listeleyebilme. 2) Sınırları ve insan yeteneklerini tanımlayabilme. 3) Kullanıcı arayüzü tasarlayabilecek. 4) Erişilebilirlik, küreselleşme, kişiselleştirme gibi tasarım tekniklerinin öneminin farkına varabilme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İnsan-Bilgisayar Etkileşimine Giriş | |
2) | İnsan Merkezli Tasarım Süreci | |
3) | Etkileşimi Kavramsallaştırma | |
4) | Tasarım Modelleri ve Araçları | |
5) | Tasarım Süreci: Veri Toplama | |
6) | Tasarım Süreci: Kişi | |
7) | Tasarım Süreci: Prototipleme | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Tasarım Süreci: Değerlendirme | |
10) | Arayüzler ve Tasarım Yönergeleri | |
11) | Etkileşim Tasarımı Araçları: Trendler ve Uygulamalar | |
12) | Görsel Tasarım İlkeleri | |
13) | Masaüstü Uygulamalarının Anatomisi | |
14) | Mobil Uygulamaların Anatomisi |
Ders Notları / Kitaplar: | Helen Sharp, Jennifer Preece, Yvonne Rogers, 2019, Interaction Design: Beyond Human-Computer Interaction (5th Edition), Wiley |
Diğer Kaynaklar: | Alan Cooper, Robert Reimann, David Cronin, Christopher Noessel (2014). About Face: TheEssentials of Interaction Design (4th Edition), Wiley |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 3 | 14 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 14 | 42 | ||||
Ara Sınavlar | 15 | 1 | 15 | ||||
Final | 15 | 1 | 15 | ||||
Toplam İş Yükü | 114 |