PSY074 Time Perceptionİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Psikoloji (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSY074
Ders İsmi: Zaman Algısı
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. EMRE ÜNVER
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Emre Ünver
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, fizik ve biyolojiye odaklanarak, çeşitli disiplinlerin zaman anlayışına genel bir bakış sunmak ve bu anlayışın, insanların varoluşun ilerleyişini nasıl algıladıklarıyla nasıl bağlantılı olduğunu ortaya koymaktır. Yaşlanma, çoklu evren, zamanın oku ve embriyonik gelişim gibi fikirlerden bahsedeceğiz. Müzik, resim, edebiyat gibi sanat dallarının zamana ilişkin ifade ettiği görüşler de tartışılacaktır. Son olarak, hem kendi genlerimizi hem de son birkaç yüzyılda yarattığımız yapay aletleri kullanarak insanların zamanı nasıl tahmin ettiğini araştıracağız.
Dersin İçeriği: İşlenecek konular arasında çoklu evren, yaşlanma ve zaman oku yer alıyor. Ayrıca müzik, resim, edebiyat gibi sanat dallarının zamana nasıl baktığına da değinilecek. Zaman algımızı hem yaratan hem de şekillendiren farklı mekanizmaları inceleyeceğiz. Kaçınılmaz olarak zaman algısının psikolojisini tartışacağız.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Zaman kavramının farklı yolları hakkında temel bilgi edinmek.
2) Sirkadiyen saatimizin günün saatini söyleme konusundaki içsel kapasitesi de dahil olmak üzere, insanların zamanı tahmin etmedeki ve algılamadaki çeşitli yollarını kavramak.
3) Zaman kavramını fizik ve biyoloji ile ilişkilendirmek.
4) Zaman algısı üzerine oluşmuş model ve kuramları öğrenme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş John Wearden (2016). The Psychology of Time Perception 1st Edition Carroll, Sean M. From eternity to here: the quest for the ultimate theory of time. Penguin, 2010.
2) ‘Zaman algısı’ nedir? John Wearden (2016). The Psychology of Time Perception 1st Edition Carroll, Sean M. From eternity to here: the quest for the ultimate theory of time. Penguin, 2010.
3) İnsanlar zamanı nasıl algılıyor? John Wearden (2016). The Psychology of Time Perception 1st Edition Carroll, Sean M. From eternity to here: the quest for the ultimate theory of time. Penguin, 2010.
4) Zamanın psikofiziği John Wearden (2016). The Psychology of Time Perception 1st Edition Carroll, Sean M. From eternity to here: the quest for the ultimate theory of time. Penguin, 2010.
5) Beyinde zaman - zaman algısının nöronal temeli John Wearden (2016). The Psychology of Time Perception 1st Edition Carroll, Sean M. From eternity to here: the quest for the ultimate theory of time. Penguin, 2010.
6) Models of timing: Scalar Timing Models, Attentional Gate John Wearden (2016). The Psychology of Time Perception 1st Edition Carroll, Sean M. From eternity to here: the quest for the ultimate theory of time. Penguin, 2010.
7) Zaman Algısı: İleri ve geriye dönük paradigma John Wearden (2016). The Psychology of Time Perception 1st Edition Carroll, Sean M. From eternity to here: the quest for the ultimate theory of time. Penguin, 2010.
8) Ara sınav -
9) Zaman algısının metafiziği John Wearden (2016). The Psychology of Time Perception 1st Edition Carroll, Sean M. From eternity to here: the quest for the ultimate theory of time. Penguin, 2010.
10) Geçmiş, şimdiki zaman ve zamanın geçişi John Wearden (2016). The Psychology of Time Perception 1st Edition Carroll, Sean M. From eternity to here: the quest for the ultimate theory of time. Penguin, 2010.
11) Zamansal ilüzyonlar John Wearden (2016). The Psychology of Time Perception 1st Edition Carroll, Sean M. From eternity to here: the quest for the ultimate theory of time. Penguin, 2010.
12) Duygunun zaman algısına etkisi John Wearden (2016). The Psychology of Time Perception 1st Edition Carroll, Sean M. From eternity to here: the quest for the ultimate theory of time. Penguin, 2010.
13) Zaman bilincinin felsefesi John Wearden (2016). The Psychology of Time Perception 1st Edition Carroll, Sean M. From eternity to here: the quest for the ultimate theory of time. Penguin, 2010.
14) Biyolojik zaman işleyişi: sirkadiyen saatler John Wearden (2016). The Psychology of Time Perception 1st Edition Carroll, Sean M. From eternity to here: the quest for the ultimate theory of time. Penguin, 2010.
15) Final -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: John Wearden (2016). The Psychology of Time Perception 1st Edition

Carroll, Sean M. From eternity to here: the quest for the ultimate theory of time. Penguin, 2010.

Diğer Kaynaklar: Glass, Leon, and Michael C. Mackey. From clocks to chaos: the rhythms of life. Princeton University Press, 1988.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. 2 2
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır. 3 3
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. 3 1
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1 3
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. 1 3
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular. 3 3
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. 2
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 2 2 3
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. 2 2
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. 2
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. 2
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. 2 2
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. 2 3
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir.
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır.
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar.
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar.
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular.
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir.
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır.
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır.
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır.
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 0 3 39
Ara Sınavlar 1 0 40 40
Final 1 0 46 46
Toplam İş Yükü 125