Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, fizik ve biyolojiye odaklanarak, çeşitli disiplinlerin zaman anlayışına genel bir bakış sunmak ve bu anlayışın, insanların varoluşun ilerleyişini nasıl algıladıklarıyla nasıl bağlantılı olduğunu ortaya koymaktır. Yaşlanma, çoklu evren, zamanın oku ve embriyonik gelişim gibi fikirlerden bahsedeceğiz. Müzik, resim, edebiyat gibi sanat dallarının zamana ilişkin ifade ettiği görüşler de tartışılacaktır. Son olarak, hem kendi genlerimizi hem de son birkaç yüzyılda yarattığımız yapay aletleri kullanarak insanların zamanı nasıl tahmin ettiğini araştıracağız. |
Dersin İçeriği: |
İşlenecek konular arasında çoklu evren, yaşlanma ve zaman oku yer alıyor. Ayrıca müzik, resim, edebiyat gibi sanat dallarının zamana nasıl baktığına da değinilecek. Zaman algımızı hem yaratan hem de şekillendiren farklı mekanizmaları inceleyeceğiz. Kaçınılmaz olarak zaman algısının psikolojisini tartışacağız. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
John Wearden (2016). The Psychology of Time Perception 1st Edition
Carroll, Sean M. From eternity to here: the quest for the ultimate theory of time. Penguin, 2010. |
2) |
‘Zaman algısı’ nedir? |
John Wearden (2016). The Psychology of Time Perception 1st Edition
Carroll, Sean M. From eternity to here: the quest for the ultimate theory of time. Penguin, 2010. |
3) |
İnsanlar zamanı nasıl algılıyor? |
John Wearden (2016). The Psychology of Time Perception 1st Edition
Carroll, Sean M. From eternity to here: the quest for the ultimate theory of time. Penguin, 2010. |
4) |
Zamanın psikofiziği |
John Wearden (2016). The Psychology of Time Perception 1st Edition
Carroll, Sean M. From eternity to here: the quest for the ultimate theory of time. Penguin, 2010. |
5) |
Beyinde zaman - zaman algısının nöronal temeli |
John Wearden (2016). The Psychology of Time Perception 1st Edition
Carroll, Sean M. From eternity to here: the quest for the ultimate theory of time. Penguin, 2010. |
6) |
Models of timing: Scalar Timing Models, Attentional Gate |
John Wearden (2016). The Psychology of Time Perception 1st Edition
Carroll, Sean M. From eternity to here: the quest for the ultimate theory of time. Penguin, 2010. |
7) |
Zaman Algısı: İleri ve geriye dönük paradigma |
John Wearden (2016). The Psychology of Time Perception 1st Edition
Carroll, Sean M. From eternity to here: the quest for the ultimate theory of time. Penguin, 2010. |
8) |
Ara sınav |
- |
9) |
Zaman algısının metafiziği |
John Wearden (2016). The Psychology of Time Perception 1st Edition
Carroll, Sean M. From eternity to here: the quest for the ultimate theory of time. Penguin, 2010. |
10) |
Geçmiş, şimdiki zaman ve zamanın geçişi |
John Wearden (2016). The Psychology of Time Perception 1st Edition
Carroll, Sean M. From eternity to here: the quest for the ultimate theory of time. Penguin, 2010. |
11) |
Zamansal ilüzyonlar |
John Wearden (2016). The Psychology of Time Perception 1st Edition
Carroll, Sean M. From eternity to here: the quest for the ultimate theory of time. Penguin, 2010. |
12) |
Duygunun zaman algısına etkisi |
John Wearden (2016). The Psychology of Time Perception 1st Edition
Carroll, Sean M. From eternity to here: the quest for the ultimate theory of time. Penguin, 2010. |
13) |
Zaman bilincinin felsefesi |
John Wearden (2016). The Psychology of Time Perception 1st Edition
Carroll, Sean M. From eternity to here: the quest for the ultimate theory of time. Penguin, 2010. |
14) |
Biyolojik zaman işleyişi: sirkadiyen saatler |
John Wearden (2016). The Psychology of Time Perception 1st Edition
Carroll, Sean M. From eternity to here: the quest for the ultimate theory of time. Penguin, 2010. |
15) |
Final |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. |
|
2) |
Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır. |
|
3) |
İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. |
|
4) |
Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
5) |
Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. |
|
6) |
Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular. |
|
7) |
Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
8) |
Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. |
|
9) |
Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
10) |
Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. |
|
11) |
Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. |
|
12) |
Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. |
|
13) |
Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. |
|
14) |
Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. |
|