Psikoloji (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY073 | ||||
Ders İsmi: | Psikolojide Nörogörüntüleme Teknikleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. GÖKÇER ESKİKURT | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Ü. Gökçer Eskikurt | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı Sinirbilim alanında kullanılan nörogörüntüleme yöntemlerini (MRG, fMRG, DTG, TMU vb.) kavramsal olarak tanıtmanın yanında, öğrencilerin uygulamaya yönelik becerilerini geliştirmek üzere nörogörüntüleme tekniklerini kullanacakları deneyler tasarlayabilmelerini sağlamak ve deneylerden elde edilen verilerin analizini yapabilmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Ders kapsamında insan davranışının altında yatan nöral temelleri inceleme imkanı sağlayan MRG, fMRG, TMU, DTG gibi nörogörüntüleme yöntemlerinin arka planın nasıl işlediğinin anlaşılması için hem teorik bilgiler verilecek ve hem de farklı yöntemlerin avantaj ve dezavantajları tartışılacaktır. Ayrıca öğrencilerin bağımsız araştırma yapabilme becerilerini geliştirmek üzere farklı yöntemlerle toplanmış örnek veri setleri önişleme aşamalarından geçirildikten sonra temel analizler yapılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Psikoloji alanında kullanılan görüntüleme yöntemleri hakkında teorik olarak bilgi sahibi olmaları 2) Araştırma sorularına uygun nörogörüntüleme yöntemini seçebilmeleri 3) Nörogörüntüleme yöntemlerini etkin bir biçimde kullanarak veri toplayabilmeleri 4) Hipotezlerine uygun olarak toplanan verileri temel düzeyde analiz edebilmeleri beklenmektedir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı ve Tanışma | - |
2) | Nörogörüntüleme Yöntemleri Tarihi | - |
3) | Manyetik Rezonans Görüntüleme (MRG) | - |
4) | Fonksiyonel Manyetik Rezonans Görüntüleme (fMRG) | - |
5) | Nörogörüntüleme makale tartışması | - |
6) | Nörogörüntüleme makale tartışması | - |
7) | fMRG Dinlenim Durumu Verilerinin Önişlemesi | - |
8) | fMRG Dinlenim Durumu Bağlantısallık Analizi | - |
9) | fMRG Görev ile İlişkili Verilerin Önişlemesi | - |
10) | Ara sınav | - |
11) | fMRG Genel Lineer Model Analizi | - |
12) | fMRG Bağlantısallık Analizi | - |
13) | Verilerin Görselleştirilmesi | - |
14) | Dönem sonu ögrenci projelerinin sunumu | - |
15) | Projelerin yazılı olarak teslim edilmesi | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Hans Op de Beeck, Chie Nakatani - Introduction to Human Neuroimaging (2019) |
Diğer Kaynaklar: | Opensesame, MRICron, Xjview, MRIConvert, dcm2niix, Matlab yazılımları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | 3 | 2 | 1 | 1 | ||||||||||
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır. | 3 | 2 | 2 | 1 | ||||||||||
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 | 1 | 3 | 3 | ||||||||||
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | 1 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular. | 1 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | 2 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | 1 | 2 | 3 | 3 | ||||||||||
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | 3 |
2) | Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır. | 3 |
3) | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | 2 |
4) | Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
5) | Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | 3 |
6) | Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular. | 3 |
7) | Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | 2 |
8) | Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | 3 |
9) | Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | 1 |
10) | Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | 2 |
11) | Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | 1 |
12) | Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | 1 |
13) | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | 1 |
14) | Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 60 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 65 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Toplam İş Yükü | 125 |