Psikoloji (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY072 | ||||
Ders İsmi: | Psikolojide Laboratuvar Uygulamaları | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. GÖKÇER ESKİKURT | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Ü. Gökçer Eskikurt | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersi amacı psikoloji lisans eğitimi alan öğrencilerin psikoloji laboratuvarlarında kullanılan deneysel yöntemleri öğrenmesidir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders ile öğrenci laboratuvar kurallarını , laboratuvar genel işletişini, proje konusu bulmayı, projeyi geliştirmeyi, ilgili projenin uyaranları hazırlamak için uyaran hazırlama programlarını, veri toplanmasını ve verilerin analiz ve yorumlanmasını uygulamalı olarak işleyecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenci laboratuvar güvenliği ve kurallarını bilir 2) Öğrenci laboratuvarda kullanılan cihazların temel çalışma bilgisini kavrar 3) Öğrenci araştırma konusu oluşturmanın temel becerilerini bilir 4) Öğrenci araştırma konusu için uygun araştırma yöntemini bilir 5) Öğrenci proje çıktılarını yorumlayabilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş ve dersin tanıtımı | - |
2) | Laboratuvar kuralları, laboratuvar güvenliği ve laboratuvarın genel işleyişi | - |
3) | Laboratuvar cihazlarının tanıtımı | - |
4) | Hipotez oluşturma | - |
5) | Literatür Tarama | - |
6) | Araştırma Yöntem ve Desenleri | - |
7) | Çalışma takviminin oluşturulması | - |
8) | Uygun istatistiksel yöntemin belirlenmesi | - |
9) | Veri toplama araçlarının tasarlanması | - |
10) | Risk yönetimi ve B planlarının oluşturulması | - |
11) | Sonuçların yorumlanması | - |
12) | Öğrenci sunumları | - |
13) | Öğrenci sunumları | - |
14) | Öğrenci sunumları | - |
15) | Final sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları / Lecture notes |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları / Lecture notes |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | |||||||||
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular. | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | 3 |
2) | Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır. | 3 |
3) | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | 3 |
4) | Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
5) | Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | 2 |
6) | Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular. | 2 |
7) | Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | 2 |
8) | Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | 3 |
9) | Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | 2 |
10) | Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | 2 |
11) | Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | 1 |
12) | Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | 1 |
13) | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | 2 |
14) | Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 40 |
Projeler | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 65 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Toplam İş Yükü | 125 |