Psikoloji (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY070 | ||||
Ders İsmi: | Suç Psikolojisi | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EZGİ ILDIRIM | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Ezgi Ildırım Özcan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı kişiye suç kavramına ilişkin temel psikolojik kavramları, suçun psikolojik ve ruhsal unsurlarını aktarmak ve adli süreçte yapılan psikolojik değerlendirmeye ilişkin bilgi donanımını kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders suçun psikolojik unsurları, aile içi şiddet, flört Şiddeti,şuç grupları,yaşlı ve çocuk ihmal ve istismarı,nefret Suçları, suça sürüklenen çocuk,kurban psikolojisi, failin suç öncesi ve sonrası ruh hali ve hayvana ve doğaya şiddet konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dersi alan öğrenci suç psikolojisi alanını ve uygulamaları tanımlayabilir. 2) Dersi alan öğrenci suçlunun ve suç mağdurunun içinde bulunduğu ruh haline yönelik iç görü elde edebilir 3) Dersi alan öğrenci suça, suçluya ve suç mağduruna yönelik tutum ve yaklaşıma dair iç görü elde edebilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | Canter, D. (2019). Suç Psikolojisi. Sola Unitas Howwit, D. (2018). Introduction to Forensic and Criminal Psychology. Pearson. 6th Edition. |
2) | Suç Psikolojisi ve Teorileri | Canter, D. (2019). Suç Psikolojisi. Sola Unitas Howwit, D. (2018). Introduction to Forensic and Criminal Psychology. Pearson. 6th Edition. |
3) | Suça ilişkin bireysel ve toplumsal açıklamalar | Canter, D. (2019). Suç Psikolojisi. Sola Unitas Howwit, D. (2018). Introduction to Forensic and Criminal Psychology. Pearson. 6th Edition. |
4) | Aile içi Şiddet | Canter, D. (2019). Suç Psikolojisi. Sola Unitas Howwit, D. (2018). Introduction to Forensic and Criminal Psychology. Pearson. 6th Edition. |
5) | Flört Şiddeti | Canter, D. (2019). Suç Psikolojisi. Sola Unitas Howwit, D. (2018). Introduction to Forensic and Criminal Psychology. Pearson. 6th Edition. |
6) | Yaşlı ve Çocuk İhmal ve İstismarı | Canter, D. (2019). Suç Psikolojisi. Sola Unitas Howwit, D. (2018). Introduction to Forensic and Criminal Psychology. Pearson. 6th Edition. |
7) | Suç grupları ve suç ağları | Canter, D. (2019). Suç Psikolojisi. Sola Unitas Howwit, D. (2018). Introduction to Forensic and Criminal Psychology. Pearson. 6th Edition. |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Suça Sürüklenen Çocuk | Canter, D. (2019). Suç Psikolojisi. Sola Unitas Howwit, D. (2018). Introduction to Forensic and Criminal Psychology. Pearson. 6th Edition. |
10) | Mağdur Psikolojisi | Canter, D. (2019). Suç Psikolojisi. Sola Unitas Howwit, D. (2018). Introduction to Forensic and Criminal Psychology. Pearson. 6th Edition. |
11) | Failin suç öncesi ve sonrası ruh hali | Canter, D. (2019). Suç Psikolojisi. Sola Unitas Howwit, D. (2018). Introduction to Forensic and Criminal Psychology. Pearson. 6th Edition. |
12) | Suçun sosyal ve psikolojik zemini | Canter, D. (2019). Suç Psikolojisi. Sola Unitas Howwit, D. (2018). Introduction to Forensic and Criminal Psychology. Pearson. 6th Edition. |
13) | Hayvana ve Doğaya Şiddet | Canter, D. (2019). Suç Psikolojisi. Sola Unitas Howwit, D. (2018). Introduction to Forensic and Criminal Psychology. Pearson. 6th Edition. |
14) | Dönemin Özeti | Canter, D. (2019). Suç Psikolojisi. Sola Unitas Howwit, D. (2018). Introduction to Forensic and Criminal Psychology. Pearson. 6th Edition. |
15) | Final sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Canter, D. (2019). Suç Psikolojisi. Sola Unitas Howwit, D. (2018). Introduction to Forensic and Criminal Psychology. Pearson. 6th Edition. |
Diğer Kaynaklar: | Canter, D. (2019). Suç Psikolojisi. Sola Unitas Howwit, D. (2018). Introduction to Forensic and Criminal Psychology. Pearson. 6th Edition. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | 2 | 2 | ||||||||||||
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır. | 3 | 1 | ||||||||||||
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | 2 | 2 | ||||||||||||
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 | |||||||||||||
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | 3 | 1 | ||||||||||||
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular. | 3 | |||||||||||||
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | 2 | 2 | ||||||||||||
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | 3 | |||||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | 3 | 1 | ||||||||||||
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | 3 | 2 | ||||||||||||
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | 2 | |||||||||||||
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | 1 | 3 | ||||||||||||
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | 2 | 2 | ||||||||||||
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | |
2) | Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır. | |
3) | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | |
4) | Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
5) | Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | |
6) | Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular. | |
7) | Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | |
8) | Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | |
9) | Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | |
10) | Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | |
11) | Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | |
12) | Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | |
13) | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
14) | Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 65 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 50 |
Toplam İş Yükü | 135 |