PSY068 Personality and Attachmentİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Psikoloji (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSY068
Ders İsmi: Kişilik ve Bağlanma
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. PERVİN TUNÇ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Pervin Tunç
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Duygusal güvenliğin bir yetişkin olarak işlev görme yeteneğimiz üzerinde önemli bir etkisi vardır. Bu ders öğrencilere kişilik genelinde bağlanma kalıpları, ilgili gelişim teorileri, ergenliğin zorlukları, yetişkinlerde bağlanma stilleri ve ilişkileri, farklı bağlanma sorunlarının yaşamın farklı aşamalarında nasıl ortaya çıkabileceği gibi alanları kapsayan bağlanma teorisini tanıtacaktır. Psikolojik danışma oturumlarının yürütülmesinde bağlanmanın etkileri. Bağlanmanın sinirbilimi, bağlanmanın kişilikteki etkileri ve psikopatolojinin gelişimi incelenecektir.
Dersin İçeriği: Bu ders öğrencilere kişilik genelinde bağlanma kalıpları, ilgili gelişim teorileri, ergenliğin zorlukları, yetişkinlerde bağlanma stilleri ve ilişkileri, farklı bağlanma sorunlarının yaşamın farklı aşamalarında nasıl ortaya çıkabileceği gibi alanları kapsayan bağlanma teorisini tanıtacaktır. Psikolojik danışma oturumlarının yürütülmesinde bağlanmanın etkileri. Bağlanmanın sinirbilimi, bağlanmanın kişilikteki etkileri ve psikopatolojinin gelişimi incelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) bağlanma sınıflandırmalarını ve bunların nasıl değerlendirildiğini açıklamak
2) bağlanmayı etkileyen bakım verme özelliklerini ve yaşam boyu bağlanmanın gelişimini ve önemini açıklamak
3) bağlanma sisteminin neden uyarlanmış ve uyarlanabilir bir mekanizma olduğunu tartışmak
4) kişilik gelişimi ile bağlanma teorileri arasında ilişkiyi kavrar

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bağlanma teorisi kavramı Howe, D. (2011). Attachment across the lifecourse. A brief introduction. New York: Palgrave Macmillan. Grossmann, K. E., Grossman, K., & Waters, E. (Eds) (2005). Attachment from infancy to adulthood. The major longitudinal studies. New York: Guilford Press. Obegi, J. H., & Berant, E. (Eds) (2009). Attachment theory and research in clinical work with adults. New York: The Guildford Press.
2) Bağlanma Stilleri Howe, D. (2011). Attachment across the lifecourse. A brief introduction. New York: Palgrave Macmillan. Grossmann, K. E., Grossman, K., & Waters, E. (Eds) (2005). Attachment from infancy to adulthood. The major longitudinal studies. New York: Guilford Press. Obegi, J. H., & Berant, E. (Eds) (2009). Attachment theory and research in clinical work with adults. New York: The Guildford Press.
3) Bağlanma Teorisinin önemi ve içeriği Howe, D. (2011). Attachment across the lifecourse. A brief introduction. New York: Palgrave Macmillan. Grossmann, K. E., Grossman, K., & Waters, E. (Eds) (2005). Attachment from infancy to adulthood. The major longitudinal studies. New York: Guilford Press. Obegi, J. H., & Berant, E. (Eds) (2009). Attachment theory and research in clinical work with adults. New York: The Guildford Press.
4) Bağlanma bozuklukları kriterleri ve özellikleri Howe, D. (2011). Attachment across the lifecourse. A brief introduction. New York: Palgrave Macmillan. Grossmann, K. E., Grossman, K., & Waters, E. (Eds) (2005). Attachment from infancy to adulthood. The major longitudinal studies. New York: Guilford Press. Obegi, J. H., & Berant, E. (Eds) (2009). Attachment theory and research in clinical work with adults. New York: The Guildford Press.
5) Bağlanma Teorisi Howe, D. (2011). Attachment across the lifecourse. A brief introduction. New York: Palgrave Macmillan. Grossmann, K. E., Grossman, K., & Waters, E. (Eds) (2005). Attachment from infancy to adulthood. The major longitudinal studies. New York: Guilford Press. Obegi, J. H., & Berant, E. (Eds) (2009). Attachment theory and research in clinical work with adults. New York: The Guildford Press.
6) bağlanma bozuklukları kriterleri ve özellikleri Howe, D. (2011). Attachment across the lifecourse. A brief introduction. New York: Palgrave Macmillan. Grossmann, K. E., Grossman, K., & Waters, E. (Eds) (2005). Attachment from infancy to adulthood. The major longitudinal studies. New York: Guilford Press. Obegi, J. H., & Berant, E. (Eds) (2009). Attachment theory and research in clinical work with adults. New York: The Guildford Press.
7) Kişilik nedir? Howe, D. (2011). Attachment across the lifecourse. A brief introduction. New York: Palgrave Macmillan. Grossmann, K. E., Grossman, K., & Waters, E. (Eds) (2005). Attachment from infancy to adulthood. The major longitudinal studies. New York: Guilford Press. Obegi, J. H., & Berant, E. (Eds) (2009). Attachment theory and research in clinical work with adults. New York: The Guildford Press.
8) Ara Sınav -
9) Kişilik Gelişimi Howe, D. (2011). Attachment across the lifecourse. A brief introduction. New York: Palgrave Macmillan. Grossmann, K. E., Grossman, K., & Waters, E. (Eds) (2005). Attachment from infancy to adulthood. The major longitudinal studies. New York: Guilford Press. Obegi, J. H., & Berant, E. (Eds) (2009). Attachment theory and research in clinical work with adults. New York: The Guildford Press.
10) Kişilik Kuramları Howe, D. (2011). Attachment across the lifecourse. A brief introduction. New York: Palgrave Macmillan. Grossmann, K. E., Grossman, K., & Waters, E. (Eds) (2005). Attachment from infancy to adulthood. The major longitudinal studies. New York: Guilford Press. Obegi, J. H., & Berant, E. (Eds) (2009). Attachment theory and research in clinical work with adults. New York: The Guildford Press.
11) Bağlanma güçlüklerinin kişilik üzerindeki etkisi Howe, D. (2011). Attachment across the lifecourse. A brief introduction. New York: Palgrave Macmillan. Grossmann, K. E., Grossman, K., & Waters, E. (Eds) (2005). Attachment from infancy to adulthood. The major longitudinal studies. New York: Guilford Press. Obegi, J. H., & Berant, E. (Eds) (2009). Attachment theory and research in clinical work with adults. New York: The Guildford Press.
12) Kişilik gelişimi ile bağlanma kavramı arasındaki ilişkiler Howe, D. (2011). Attachment across the lifecourse. A brief introduction. New York: Palgrave Macmillan. Grossmann, K. E., Grossman, K., & Waters, E. (Eds) (2005). Attachment from infancy to adulthood. The major longitudinal studies. New York: Guilford Press. Obegi, J. H., & Berant, E. (Eds) (2009). Attachment theory and research in clinical work with adults. New York: The Guildford Press.
13) Bağlanma güçlüğü çeken kişilere destek sağlamanın yolları Howe, D. (2011). Attachment across the lifecourse. A brief introduction. New York: Palgrave Macmillan. Grossmann, K. E., Grossman, K., & Waters, E. (Eds) (2005). Attachment from infancy to adulthood. The major longitudinal studies. New York: Guilford Press. Obegi, J. H., & Berant, E. (Eds) (2009). Attachment theory and research in clinical work with adults. New York: The Guildford Press.
14) Genel Özet Howe, D. (2011). Attachment across the lifecourse. A brief introduction. New York: Palgrave Macmillan. Grossmann, K. E., Grossman, K., & Waters, E. (Eds) (2005). Attachment from infancy to adulthood. The major longitudinal studies. New York: Guilford Press. Obegi, J. H., & Berant, E. (Eds) (2009). Attachment theory and research in clinical work with adults. New York: The Guildford Press.
15) Final Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Howe, D. (2011). Attachment across the lifecourse. A brief introduction. New York: Palgrave Macmillan.
Grossmann, K. E., Grossman, K., & Waters, E. (Eds) (2005). Attachment from infancy to adulthood. The major longitudinal studies. New York: Guilford Press.
Obegi, J. H., & Berant, E. (Eds) (2009). Attachment theory and research in clinical work with adults. New York: The Guildford Press.
Diğer Kaynaklar: Howe, D. (2011). Attachment across the lifecourse. A brief introduction. New York: Palgrave Macmillan.
Grossmann, K. E., Grossman, K., & Waters, E. (Eds) (2005). Attachment from infancy to adulthood. The major longitudinal studies. New York: Guilford Press.
Obegi, J. H., & Berant, E. (Eds) (2009). Attachment theory and research in clinical work with adults. New York: The Guildford Press.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. 2 3
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır. 2
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. 2 2
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar.
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular. 3
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. 2 2
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 3 3
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. 2 3
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. 3 3
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. 2
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. 1
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. 2
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. 2 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir.
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır.
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar.
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar.
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular.
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir.
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır.
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır.
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır.
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 65
Ara Sınavlar 1 20
Final 1 40
Toplam İş Yükü 125