Psikoloji (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY060 | ||||
Ders İsmi: | Psikolinguistik | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EMRE ÜNVER | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Emre Ünver | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dil gelişimini ve ilgili kavramların psikolojik açıdan incelenmesi. |
Dersin İçeriği: | Zihin ile dil arasındaki ilişkinin ve dilin biyolojik temellerinin tanıtılması. İnsanlarda dil gelişim süreçlerinin, farklı dil yapıları, dil modaliteleri, dil becerileri ve dil ile diğer iletişim sistemleri arasındaki farklar temelinde psikolinguistik açıdan incelenmesi. Dil kullanımı için hangi dil bilgisinin gerekli olduğu ve normal dil kullanımının hangi bilişsel süreçleri içerdiğinin tartışılması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler beynin dille ilgili temel alanlarını tanımlayabilmeli ve bu alanların gerçekleştirdiği işlevleri tanımlayabilmelidir. 2) Psikodilbilimin sonunda öğrenciler konuşma algısı, kelime tanıma, cümle işleme, metin yorumlama, okuma ve dil edinimi ile ilgili temel süreçleri öğrenebilmelidir 3) Psikodilbilimin sonunda öğrenciler, psikodilbilimdeki hipotezleri deneysel olarak test etmek için kullanılan teorik modelleri ve yöntemleri tanımlayabilmelidir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | Berko Gleason, J., & Bernstein Ratner, N. (Eds.). (1998). Psycholinguistics (2nd ed.). Fort Worth, Texas: Harcourt Brace. |
2) | Beyin ve dil | Berko Gleason, J., & Bernstein Ratner, N. (Eds.). (1998). Psycholinguistics (2nd ed.). Fort Worth, Texas: Harcourt Brace. |
3) | Dil Algısı | Berko Gleason, J., & Bernstein Ratner, N. (Eds.). (1998). Psycholinguistics (2nd ed.). Fort Worth, Texas: Harcourt Brace. |
4) | Kelimeler ve Anlamı | Berko Gleason, J., & Bernstein Ratner, N. (Eds.). (1998). Psycholinguistics (2nd ed.). Fort Worth, Texas: Harcourt Brace. |
5) | Cümle Anlama Söylemi Anlama | Berko Gleason, J., & Bernstein Ratner, N. (Eds.). (1998). Psycholinguistics (2nd ed.). Fort Worth, Texas: Harcourt Brace. |
6) | Metin ve Söylem | Berko Gleason, J., & Bernstein Ratner, N. (Eds.). (1998). Psycholinguistics (2nd ed.). Fort Worth, Texas: Harcourt Brace. |
7) | Dil Üretimi | Berko Gleason, J., & Bernstein Ratner, N. (Eds.). (1998). Psycholinguistics (2nd ed.). Fort Worth, Texas: Harcourt Brace. |
8) | Ara Sınav | - |
9) | İlk Dil Edinimi | Berko Gleason, J., & Bernstein Ratner, N. (Eds.). (1998). Psycholinguistics (2nd ed.). Fort Worth, Texas: Harcourt Brace. |
10) | İkinci Dil Edinimi | Berko Gleason, J., & Bernstein Ratner, N. (Eds.). (1998). Psycholinguistics (2nd ed.). Fort Worth, Texas: Harcourt Brace. |
11) | Okuma | Berko Gleason, J., & Bernstein Ratner, N. (Eds.). (1998). Psycholinguistics (2nd ed.). Fort Worth, Texas: Harcourt Brace. |
12) | Dilin Biyolojik Temelleri | Berko Gleason, J., & Bernstein Ratner, N. (Eds.). (1998). Psycholinguistics (2nd ed.). Fort Worth, Texas: Harcourt Brace. |
13) | Dil, Kültür ve Biliş | Berko Gleason, J., & Bernstein Ratner, N. (Eds.). (1998). Psycholinguistics (2nd ed.). Fort Worth, Texas: Harcourt Brace. |
14) | Konuşma Etkileşimi | Berko Gleason, J., & Bernstein Ratner, N. (Eds.). (1998). Psycholinguistics (2nd ed.). Fort Worth, Texas: Harcourt Brace. |
15) | Final | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Derste ilan edilecek |
Diğer Kaynaklar: | Derste ilan edilecek |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | 2 | |||||||||||||
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır. | 3 | 1 | ||||||||||||
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | 2 | |||||||||||||
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 | |||||||||||||
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | 2 | |||||||||||||
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular. | 2 | |||||||||||||
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | 3 | |||||||||||||
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | 3 | |||||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | 3 | |||||||||||||
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | 1 | |||||||||||||
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | 1 | |||||||||||||
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | 3 | 3 | ||||||||||||
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | 2 | 3 | ||||||||||||
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | 2 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | |
2) | Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır. | |
3) | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | |
4) | Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
5) | Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | |
6) | Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular. | |
7) | Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | |
8) | Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | |
9) | Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | |
10) | Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | |
11) | Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | |
12) | Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | |
13) | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
14) | Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 0 | 3 | 39 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 40 | 40 | |||
Final | 1 | 0 | 46 | 46 | |||
Toplam İş Yükü | 125 |