PSY058 Memoryİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Psikoloji (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSY058
Ders İsmi: Bellek
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. EMRE ÜNVER
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Emre Ünver
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bellek süreçleri hakkında derinlemesine bilgi edinmek.
Dersin İçeriği: Bilginin edinilmesi, saklanması ve geri getirilmesi süreçleriyle ilgili teorilerin ve araştırmaların yanı sıra bilişsel psikolojiden seçilmiş ek konuların incelenmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler hafıza alanındaki başlıca teoriler ve tartışmalara ilişkin bir anlayış geliştireceklerdir.
2) Öğrenciler hafızanın ana beyin mekanizmalarını karakterize edebilecektir.
3) Öğrenciler hafızayı incelemek için çeşitli deneysel protokolleri anlayacak ve açıklayabilecektir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Radvansky, G. A. (2017). Human Memory (3rd ed.). Routledge.
2) Belleğin Kısa Tarihi ve Temelleri Radvansky, G. A. (2017). Human Memory (3rd ed.). Routledge.
3) Bellek ve beyin Radvansky, G. A. (2017). Human Memory (3rd ed.). Routledge.
4) Kısa süreli bellek Uzun süreli bellek Radvansky, G. A. (2017). Human Memory (3rd ed.). Routledge.
5) Çalışma Belleği Radvansky, G. A. (2017). Human Memory (3rd ed.). Routledge.
6) Episodic Bellek Radvansky, G. A. (2017). Human Memory (3rd ed.). Routledge.
7) Anlamsal Bellek Radvansky, G. A. (2017). Human Memory (3rd ed.). Routledge.
8) Ara sınav sınav
9) Unutma Radvansky, G. A. (2017). Human Memory (3rd ed.). Routledge.
10) Otobiyografik Bellek Radvansky, G. A. (2017). Human Memory (3rd ed.). Routledge.
11) Sahte Hafıza Radvansky, G. A. (2017). Human Memory (3rd ed.). Routledge.
12) Metabellek Radvansky, G. A. (2017). Human Memory (3rd ed.). Routledge.
13) Hafıza ve Gelişim Radvansky, G. A. (2017). Human Memory (3rd ed.). Routledge.
14) Kolektif Hafıza Misztal, Barbara. 2005. "Memory and democracy." American Behavioral Scientist, 48(10), pp.1320-1338.
15) Final sınav

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Radvansky, G. A. (2017). Human Memory (3rd ed.). Routledge.
Diğer Kaynaklar: Radvansky, G. A. (2017). Human Memory (3rd ed.). Routledge.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. 3
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır. 3 2
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. 2
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3 2
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. 3
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular. 2 3
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. 2
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 2 2
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. 3 2
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. 2
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. 3 3
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. 2
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. 1 3
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir.
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır.
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar.
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar.
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular.
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir.
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır.
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır.
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır.
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 0 3 39
Ara Sınavlar 1 0 40 3 43
Final 1 0 46 3 49
Toplam İş Yükü 131