Psikoloji (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY058 | ||||
Ders İsmi: | Bellek | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EMRE ÜNVER | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Emre Ünver | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bellek süreçleri hakkında derinlemesine bilgi edinmek. |
Dersin İçeriği: | Bilginin edinilmesi, saklanması ve geri getirilmesi süreçleriyle ilgili teorilerin ve araştırmaların yanı sıra bilişsel psikolojiden seçilmiş ek konuların incelenmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler hafıza alanındaki başlıca teoriler ve tartışmalara ilişkin bir anlayış geliştireceklerdir. 2) Öğrenciler hafızanın ana beyin mekanizmalarını karakterize edebilecektir. 3) Öğrenciler hafızayı incelemek için çeşitli deneysel protokolleri anlayacak ve açıklayabilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | Radvansky, G. A. (2017). Human Memory (3rd ed.). Routledge. |
2) | Belleğin Kısa Tarihi ve Temelleri | Radvansky, G. A. (2017). Human Memory (3rd ed.). Routledge. |
3) | Bellek ve beyin | Radvansky, G. A. (2017). Human Memory (3rd ed.). Routledge. |
4) | Kısa süreli bellek Uzun süreli bellek | Radvansky, G. A. (2017). Human Memory (3rd ed.). Routledge. |
5) | Çalışma Belleği | Radvansky, G. A. (2017). Human Memory (3rd ed.). Routledge. |
6) | Episodic Bellek | Radvansky, G. A. (2017). Human Memory (3rd ed.). Routledge. |
7) | Anlamsal Bellek | Radvansky, G. A. (2017). Human Memory (3rd ed.). Routledge. |
8) | Ara sınav | sınav |
9) | Unutma | Radvansky, G. A. (2017). Human Memory (3rd ed.). Routledge. |
10) | Otobiyografik Bellek | Radvansky, G. A. (2017). Human Memory (3rd ed.). Routledge. |
11) | Sahte Hafıza | Radvansky, G. A. (2017). Human Memory (3rd ed.). Routledge. |
12) | Metabellek | Radvansky, G. A. (2017). Human Memory (3rd ed.). Routledge. |
13) | Hafıza ve Gelişim | Radvansky, G. A. (2017). Human Memory (3rd ed.). Routledge. |
14) | Kolektif Hafıza | Misztal, Barbara. 2005. "Memory and democracy." American Behavioral Scientist, 48(10), pp.1320-1338. |
15) | Final | sınav |
Ders Notları / Kitaplar: | Radvansky, G. A. (2017). Human Memory (3rd ed.). Routledge. |
Diğer Kaynaklar: | Radvansky, G. A. (2017). Human Memory (3rd ed.). Routledge. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | 3 | |||||||||||||
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır. | 3 | 2 | ||||||||||||
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | 2 | |||||||||||||
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 | 2 | ||||||||||||
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | 3 | |||||||||||||
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular. | 2 | 3 | ||||||||||||
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | 2 | |||||||||||||
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | 2 | 2 | ||||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | 3 | 2 | ||||||||||||
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | 2 | |||||||||||||
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | 3 | 3 | ||||||||||||
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | 2 | |||||||||||||
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | 1 | 3 | ||||||||||||
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | |
2) | Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır. | |
3) | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | |
4) | Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
5) | Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | |
6) | Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular. | |
7) | Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | |
8) | Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | |
9) | Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | |
10) | Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | |
11) | Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | |
12) | Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | |
13) | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
14) | Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 0 | 3 | 39 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 40 | 3 | 43 | ||
Final | 1 | 0 | 46 | 3 | 49 | ||
Toplam İş Yükü | 131 |