Psikoloji (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY056 | ||||
Ders İsmi: | İnsan Hakları ve Ayrımcılık | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EZGİ ILDIRIM | ||||
Dersi Veren(ler): | Safiye Neslihan Ercan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; insan hakları ve ayrımcılık konusunu dünyadan örnekler vererek, ilgili literatürü tüm detayları ile ve temel kavramların tanımlarını yaparak ve hümanist ve etik bir çevre tasarlayarak açıklamaktır. |
Dersin İçeriği: | İnsan hakları : beyanname ; ayrımcılık ; toplumsal cinsiyet ; normal ve anormal ; « gas lighting » ; cam tavan ; zengin ve fakir ; yaşlı ve genç ; sosyal tabakalaşma ; sosyal eşitsizlikler; psikolojik bozukluklar ; psikolojik tedavi, vs. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, insan hakları ve ayrımcılık ile ilgili birçok konuyu derinlemesine irdeleme fırsatı bulacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: İnsan Hakları ve Ayrımcılık. Tanımlar. Örnekler. | |
2) | İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Kadınlar ve Erkekler Film Tartışması: “Intimidad”- Netflix (8 episodes) | |
3) | İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Çılgın Kadınlar? | |
4) | İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Gaz Lambası Işığı (gaslighting) ve Cam/Şeffaf Tavan | |
5) | Film Tartışması: “Gas Lighting”- Ingrid Bergman and Charles Boyer; Cam Tavan: sosyolojide ve endüstri/örgüt psikolojisinde önemli bir kavram | |
6) | İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Zengin ve Fakir; “Çevresel ırkçılık” nedir?; Tartışma: Guy de Maupassant- “Onarılamaz Hata” | |
7) | İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Yaşlı ve Genç; Yaşlılıkla ilgili mitler nelerdir?; Gençlikle ilgili mitler nelerdir? | |
8) | Vize Sınavları | |
9) | Sosyal tabakalaşma; Sağlıkta sosyal eşitsizlikler; Film Tartışması: “Amour”- Jean-Louis Trintignant ve Emmanuelle Riva | |
10) | İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Normal ve Anormal | |
11) | İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Psikolojik Bozukluklar ve Psikoloji Tedavi- Bölüm 1 | |
12) | İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Psikolojik Bozukluklar ve Psikoloji Tedavi- Bölüm 2 | |
13) | Kitap Tartışma: “Delilik Nedir?”- Darian Leader; Bir sosyal sorumluluk projesi tasarımı | |
14) | Epilog: Neler öğrendik?; Eşit bir dünya nasıl yaratılır? | |
15) | Final Sınavları |
Ders Notları / Kitaplar: | 1- “Human Rights Declaration” 2- “What is Madness?” by Darian Leader 3- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay 4- “50 Great Myths of Popular Psychology: Shattering Widespread Misconceptions about Human Behavior” (Wiley-Blackwell) by S. O. Lilienfeld, S J. Lynn, J. Ruscio and B. L. Beyerstein 5- A story by Guy de Maupassant: “Irreversible Fault” 6- Other reading and watching materials will be assigned by the instructor 7- “Key Concepts in Health Psychology” (Sage Publications) by Ian P. Albery and Marcus Munafò |
Diğer Kaynaklar: | 1- “Human Rights Declaration” 2- “What is Madness?” by Darian Leader 3- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay 4- “50 Great Myths of Popular Psychology: Shattering Widespread Misconceptions about Human Behavior” (Wiley-Blackwell) by S. O. Lilienfeld, S J. Lynn, J. Ruscio and B. L. Beyerstein 5- A story by Guy de Maupassant: “Irreversible Fault” 6- Other reading and watching materials will be assigned by the instructor 7- “Key Concepts in Health Psychology” (Sage Publications) by Ian P. Albery and Marcus Munafò |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | 3 | |||||||||||||
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır. | ||||||||||||||
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | 2 | |||||||||||||
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||||||||||
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | 3 | |||||||||||||
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular. | 1 | |||||||||||||
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | 2 | |||||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | 3 | |||||||||||||
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | ||||||||||||||
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | 1 | |||||||||||||
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | 2 | |||||||||||||
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | ||||||||||||||
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | |
2) | Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır. | 2 |
3) | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | |
4) | Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
5) | Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | |
6) | Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular. | |
7) | Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | |
8) | Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | 2 |
9) | Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | |
10) | Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | 3 |
11) | Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | 1 |
12) | Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | |
13) | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
14) | Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 65 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Toplam İş Yükü | 135 |