PSI066 Sinema ve Psikolojiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSI066
Ders İsmi: Sinema ve Psikoloji
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. GİZEM ATEŞ ÖZKAN
Dersi Veren(ler): Gizem ATEŞ ÖZKAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sinema ve Psikoloji dersinin amacı, stereotipler, hafıza, öğrenme süreçleri, kişilik bozuklukları, duygu, travma ve klinik uygulamaları içeren çeşitli psikolojik temaları ve kavramları sinema üzerinden açıklamak ve bu tema ve kavramları eleştirel düşünme yolu ile incelemektir.
Dersin İçeriği: Psikolojik tema ve kavramlar (Öğrenme ve motivasyon, hafıza, stereotipler ve önyargı, ruh sağlığı ve terapi, duygu durum bozuklukları, disosiasyon, disosiatif bozukluklar, psikotik bozukluklar, duygular, kıskançlık, haset, aşk ve mutluluk) ve ilişkili filmler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Psikolojinin temel alanlarındaki psikolojik prensiplerin anlaşılması,
2) Temel psikolojik kavramların, terimlerin ve teorilerin tanımlanması,
3) Filmlerde psikolojik kavramların tasvirinin doğruluğunun değerlendirilmesi ile eleştirel düşünme ve analizin geliştirilmesi
4) Psikolojik kavramların gösterilmesinde filmlerde kullanılan tekniklerin incelenmesi

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı Materyal yoktur.
2) Öğrenme ve Motivasyon Film: The Shawshank Motivation
3) Hafıza Film: Memento Renner, K. (2006). Repeat viewings revisited: Emotions, memory, and “Memento.” Film Studies, 8, 106-115.
4) Stereotipler ve Önyargı Film: 12 Angry Men
5) Ruh Sağlığı ve Terapi Film: One Flew over the Cuckoo’s Nest
6) Duygu Durum Bozuklukları Film: Ordinary People
7) VİZE VİZE
8) Disosiyasyon Film: Shutter Island Lawson, A. & Fouts, G. (2004). Mental illness in Disney animated films. Canadian Journal of Psychiatry, 49, 310-314.
9) Psikotik Bozukluklar Film: A Beautiful Mind Lawson, A. & Fouts, G. (2004). Mental illness in Disney animated films. Canadian Journal of Psychiatry, 49, 310-314.
10) Disosiyatif Bozukluklar Film: Sybil
11) Duygu Film: Inside Out
12) Kıskançlık ve Haset Film: Lovelorn (Gönül Yarası)
13) Aşk Film: Everything About Mustafa (Mustafa Hakkında Her Şey)
14) Mutluluk Film: Bliss (Mutluluk)
15) FİNAL FİNAL

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Zorunlu ders kitabı yoktur / No required textbooks.
Diğer Kaynaklar: Lawson, A. & Fouts, G. (2004). Mental illness in Disney animated films. Canadian Journal of Psychiatry, 49, 310-314.
Renner, K. (2006). Repeat viewings revisited: Emotions, memory, and “Memento.” Film Studies, 8, 106-115.
Wedding, D., & Niemiec, R. M. (2003). The clinical use of films in psychotherapy. Journal of Clinical Psychology, 59, 207-215.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. 2 1
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır 3
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. 2
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1 1
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. 2
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular 3
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. 2
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 3
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. 2
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. 3
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. 2 2
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. 3
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. 3
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır 1 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir.
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar.
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar.
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir.
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır.
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır.
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır.
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 65
Ara Sınavlar 1 20
Final 1 50
Toplam İş Yükü 135