Dersin Amacı: |
Sinema ve Psikoloji dersinin amacı, stereotipler, hafıza, öğrenme süreçleri, kişilik bozuklukları, duygu, travma ve klinik uygulamaları içeren çeşitli psikolojik temaları ve kavramları sinema üzerinden açıklamak ve bu tema ve kavramları eleştirel düşünme yolu ile incelemektir. |
Dersin İçeriği: |
Psikolojik tema ve kavramlar (Öğrenme ve motivasyon, hafıza, stereotipler ve önyargı, ruh sağlığı ve terapi, duygu durum bozuklukları, disosiasyon, disosiatif bozukluklar, psikotik bozukluklar, duygular, kıskançlık, haset, aşk ve mutluluk) ve ilişkili filmler |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin Tanıtımı |
Materyal yoktur. |
2) |
Öğrenme ve Motivasyon |
Film: The Shawshank Motivation |
3) |
Hafıza |
Film: Memento
Renner, K. (2006). Repeat viewings revisited: Emotions, memory, and “Memento.” Film Studies, 8, 106-115. |
4) |
Stereotipler ve Önyargı |
Film: 12 Angry Men |
5) |
Ruh Sağlığı ve Terapi |
Film: One Flew over the Cuckoo’s Nest |
6) |
Duygu Durum Bozuklukları |
Film: Ordinary People |
7) |
VİZE |
VİZE |
8) |
Disosiyasyon |
Film: Shutter Island
Lawson, A. & Fouts, G. (2004). Mental illness in Disney animated films. Canadian Journal of Psychiatry, 49, 310-314. |
9) |
Psikotik Bozukluklar |
Film: A Beautiful Mind
Lawson, A. & Fouts, G. (2004). Mental illness in Disney animated films. Canadian Journal of Psychiatry, 49, 310-314. |
10) |
Disosiyatif Bozukluklar |
Film: Sybil |
11) |
Duygu |
Film: Inside Out |
12) |
Kıskançlık ve Haset |
Film: Lovelorn (Gönül Yarası) |
13) |
Aşk |
Film: Everything About Mustafa (Mustafa Hakkında Her Şey) |
14) |
Mutluluk |
Film: Bliss (Mutluluk) |
15) |
FİNAL |
FİNAL |
Ders Notları / Kitaplar: |
Zorunlu ders kitabı yoktur / No required textbooks. |
Diğer Kaynaklar: |
Lawson, A. & Fouts, G. (2004). Mental illness in Disney animated films. Canadian Journal of Psychiatry, 49, 310-314.
Renner, K. (2006). Repeat viewings revisited: Emotions, memory, and “Memento.” Film Studies, 8, 106-115.
Wedding, D., & Niemiec, R. M. (2003). The clinical use of films in psychotherapy. Journal of Clinical Psychology, 59, 207-215. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. |
|
2) |
Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır |
|
3) |
İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. |
|
4) |
Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
5) |
Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. |
|
6) |
Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular |
|
7) |
Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
8) |
Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. |
|
9) |
Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
10) |
Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. |
|
11) |
Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. |
|
12) |
Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. |
|
13) |
Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. |
|
14) |
Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır |
|