Psikoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI062 | ||||
Ders İsmi: | Politik Psikoloji | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EMİNE BEYHAN MERİÇ | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Ekmel GEÇER | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin temel amacı, siyaset bilimi ile sosyal psikolojinin kesişimi olan siyaset psikolojisi konusunda öğrenciye genel bir bilgi vermek ve siyasi dünyayı daha iyi anlamlandırmaya çalışmasına yardımcı olmaktır. Bu ders, siyaset psikolojisi disiplininde kullanılan eski ve yeni teorileri ve yöntemleri tanıtarak, bireylerin siyaset hakkında neler düşündüğünü ve nasıl duygular taşıdığını anlamaya yardımcı olmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, bireylerin ve elitlerin siyaset hakkındaki düşüncelerini ve davranışlarını anlamak üzere disiplinler arası bir yaklaşım ile işlenmektedir. Dersin temel amacı, siyaset bilimi ile sosyal psikolojinin kesişimi olan siyaset psikolojisi konusunda öğrenciye genel bir bilgi vermek ve siyasi dünyayı daha iyi anlamlandırmaya çalışmasına yardımcı olmaktır. Bu süreçte işlenecek konuların bazıları şu şekildedir: Günümüzde oy verme hakkına sahip vatandaşın davranışını anlamak siyaset biliminin en önemli amaçları arasında yer almaktadır. Bir kişi nasıl oy kararına ulaşır? Oy vermeden önceki süreçte bireyin davranışını neler etkileyebilir? Hangi unsur daha etkilidir, neden? Oy vermenin ötesinde sosyal hareketlerin özü, medyanın bireyin siyasi tutum ve davranışları üzerindeki etkisi, gruplar arası çatışmanın temeli ve çözümü gibi sorular da bu ders içerisinde işlenecek konular arasında yer almaktadır. Bu bağlamda, bireyin siyasal davranışını anlamak demokratik sürecin önemli bir ayağı olan seçimleri yorumlamakla beraber, toplumun siyasi konularda nasıl hareket edebileceği üzerine açıklamalarda bulunmayı da sağlamaktadır. Bu dersin amacı da bu ve benzeri konuların siyaset psikolojisi bakış açısıyla ele almaktır ve irdelemektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Siyaset Psikolojisinin temel prensipleri hakkında bilgi edinir. 2) Siyaset Psikolojisinde kullanılan araştırma yöntemlerini öğrenir. 2) Siyaset Psikolojisinde kullanılan araştırma yöntemlerini öğrenir. 3) Disiplinin tarihsel gelişiminde önem taşıyan konulara hakimdir 4) Medyanın siyasal davranış üzerindeki etkisini değerlendirebilir. 5) Duyguların temel çıkış noktasını ve siyasal davranış üzerindeki etkilerini anlatabilir 6) Gruplar arası çatışmanın temellerini belirleyebilir ve günümüzde artan aşırı sağ ideoloji üzerine yorumda bulunabilir 7) Terörizmin birey temelleri çıkış sebepleri hakkında fikir sahibidir 8) Sosyal ağların nasıl oluştuğu ve bireylerin davranışlarına nasıl yön verebildiğini açıklayabilir 9) Günümüzde artan popülist akımların bireysel ve psikolojik temelleri hakkında eğitim almıştır |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Siyaset Psikolojisine Giriş | Geçer, E. (2019). Gerçekliğin Paradoksal Yenilgisi, Okur Kitaplığı. Siyaset Psikolojisi- David Patrick Houghton |
1) | Siyaset Psikolojisine Giriş | Geçer, E. (2019). Gerçekliğin Paradoksal Yenilgisi, Okur Kitaplığı. Siyaset Psikolojisi- David Patrick Houghton |
2) | Siyaset Psikolojisinin Tarihçesi | Geçer, E. (2019). Gerçekliğin Paradoksal Yenilgisi, Okur Kitaplığı. Siyaset Psikolojisi- David Patrick Houghton |
2) | Siyaset Psikolojisinin Tarihçesi | Geçer, E. (2019). Gerçekliğin Paradoksal Yenilgisi, Okur Kitaplığı. Siyaset Psikolojisi- David Patrick Houghton |
3) | Siyaset Psikolojisinde Kullanılan Yöntemler | Geçer, E. (2019). Gerçekliğin Paradoksal Yenilgisi, Okur Kitaplığı. Siyaset Psikolojisi- David Patrick Houghton |
4) | Siyasal İletişim ve Psikoloji | Geçer, E. (2019). Gerçekliğin Paradoksal Yenilgisi, Okur Kitaplığı. Siyaset Psikolojisi- David Patrick Houghton |
5) | Kişilik - Elitler | Geçer, E. (2019). Gerçekliğin Paradoksal Yenilgisi, Okur Kitaplığı. Siyaset Psikolojisi- David Patrick Houghton |
6) | İdeolojiler ve Biyoloji | Geçer, E. (2019). Gerçekliğin Paradoksal Yenilgisi, Okur Kitaplığı. Siyaset Psikolojisi- David Patrick Houghton |
7) | Medya teorileri ve siyaset | Geçer, E. (2019). Gerçekliğin Paradoksal Yenilgisi, Okur Kitaplığı. Siyaset Psikolojisi- David Patrick Houghton |
8) | Vize Sınavları | - |
9) | Önyargı, Grup Kimliği ve Çatışma | Geçer, E. (2019). Gerçekliğin Paradoksal Yenilgisi, Okur Kitaplığı. Siyaset Psikolojisi- David Patrick Houghton |
10) | Irkçılık ve Zenofobi | Geçer, E. (2019). Gerçekliğin Paradoksal Yenilgisi, Okur Kitaplığı. Siyaset Psikolojisi- David Patrick Houghton |
11) | Terörizm ve Etnik Çatışma | Geçer, E. (2019). Gerçekliğin Paradoksal Yenilgisi, Okur Kitaplığı. Siyaset Psikolojisi- David Patrick Houghton |
12) | Sosyal Ağlar ve Sosyal Hareketler | Geçer, E. (2019). Gerçekliğin Paradoksal Yenilgisi, Okur Kitaplığı. Siyaset Psikolojisi- David Patrick Houghton |
13) | Popülizm ve Kutuplaşma | Geçer, E. (2019). Gerçekliğin Paradoksal Yenilgisi, Okur Kitaplığı. Siyaset Psikolojisi- David Patrick Houghton |
14) | Liderlik Psikolojisi | Geçer, E. (2019). Gerçekliğin Paradoksal Yenilgisi, Okur Kitaplığı. Siyaset Psikolojisi- David Patrick Houghton |
15) | Final Sınavları | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Geçer, E. (2019). Gerçekliğin Paradoksal Yenilgisi, Okur Kitaplığı. Siyaset Psikolojisi- David Patrick Houghton |
Diğer Kaynaklar: | Geçer, E. (2019). Gerçekliğin Paradoksal Yenilgisi, Okur Kitaplığı. Siyaset Psikolojisi- David Patrick Houghton |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | |||||||||
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır | 3 | 3 | 2 | 2 | ||||||||||
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | 2 | 1 | 2 | |||||||||||
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 | 2 | 3 | 2 | ||||||||||
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | 2 | 2 | ||||||||||||
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular | 3 | 3 | ||||||||||||
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | 2 | 1 | 2 | 2 | ||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | 3 | 3 | ||||||||||||
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | 2 | 3 | 2 | |||||||||||
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | 2 | 3 | 2 | |||||||||||
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | 1 | 2 | 1 | |||||||||||
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır | 2 | 3 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | |
2) | Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır | |
3) | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | |
4) | Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
5) | Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | |
6) | Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular | |
7) | Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | |
8) | Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | |
9) | Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | |
10) | Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | |
11) | Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | |
12) | Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | |
13) | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
14) | Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 65 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 50 |
Toplam İş Yükü | 135 |