Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI062 | ||||
Ders İsmi: | Politik Psikoloji | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EMİNE BEYHAN MERİÇ | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Ekmel GEÇER | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin temel amacı, siyaset bilimi ile sosyal psikolojinin kesişimi olan siyaset psikolojisi konusunda öğrenciye genel bir bilgi vermek ve siyasi dünyayı daha iyi anlamlandırmaya çalışmasına yardımcı olmaktır. Bu ders, siyaset psikolojisi disiplininde kullanılan eski ve yeni teorileri ve yöntemleri tanıtarak, bireylerin siyaset hakkında neler düşündüğünü ve nasıl duygular taşıdığını anlamaya yardımcı olmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, bireylerin ve elitlerin siyaset hakkındaki düşüncelerini ve davranışlarını anlamak üzere disiplinler arası bir yaklaşım ile işlenmektedir. Dersin temel amacı, siyaset bilimi ile sosyal psikolojinin kesişimi olan siyaset psikolojisi konusunda öğrenciye genel bir bilgi vermek ve siyasi dünyayı daha iyi anlamlandırmaya çalışmasına yardımcı olmaktır. Bu süreçte işlenecek konuların bazıları şu şekildedir: Günümüzde oy verme hakkına sahip vatandaşın davranışını anlamak siyaset biliminin en önemli amaçları arasında yer almaktadır. Bir kişi nasıl oy kararına ulaşır? Oy vermeden önceki süreçte bireyin davranışını neler etkileyebilir? Hangi unsur daha etkilidir, neden? Oy vermenin ötesinde sosyal hareketlerin özü, medyanın bireyin siyasi tutum ve davranışları üzerindeki etkisi, gruplar arası çatışmanın temeli ve çözümü gibi sorular da bu ders içerisinde işlenecek konular arasında yer almaktadır. Bu bağlamda, bireyin siyasal davranışını anlamak demokratik sürecin önemli bir ayağı olan seçimleri yorumlamakla beraber, toplumun siyasi konularda nasıl hareket edebileceği üzerine açıklamalarda bulunmayı da sağlamaktadır. Bu dersin amacı da bu ve benzeri konuların siyaset psikolojisi bakış açısıyla ele almaktır ve irdelemektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Siyaset Psikolojisinin temel prensipleri hakkında bilgi edinir. 2) Siyaset Psikolojisinde kullanılan araştırma yöntemlerini öğrenir. 2) Siyaset Psikolojisinde kullanılan araştırma yöntemlerini öğrenir. 3) Disiplinin tarihsel gelişiminde önem taşıyan konulara hakimdir 4) Medyanın siyasal davranış üzerindeki etkisini değerlendirebilir. 5) Duyguların temel çıkış noktasını ve siyasal davranış üzerindeki etkilerini anlatabilir 6) Gruplar arası çatışmanın temellerini belirleyebilir ve günümüzde artan aşırı sağ ideoloji üzerine yorumda bulunabilir 7) Terörizmin birey temelleri çıkış sebepleri hakkında fikir sahibidir 8) Sosyal ağların nasıl oluştuğu ve bireylerin davranışlarına nasıl yön verebildiğini açıklayabilir 9) Günümüzde artan popülist akımların bireysel ve psikolojik temelleri hakkında eğitim almıştır |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Siyaset Psikolojisine Giriş | Geçer, E. (2019). Gerçekliğin Paradoksal Yenilgisi, Okur Kitaplığı. Siyaset Psikolojisi- David Patrick Houghton |
1) | Siyaset Psikolojisine Giriş | Geçer, E. (2019). Gerçekliğin Paradoksal Yenilgisi, Okur Kitaplığı. Siyaset Psikolojisi- David Patrick Houghton |
2) | Siyaset Psikolojisinin Tarihçesi | Geçer, E. (2019). Gerçekliğin Paradoksal Yenilgisi, Okur Kitaplığı. Siyaset Psikolojisi- David Patrick Houghton |
2) | Siyaset Psikolojisinin Tarihçesi | Geçer, E. (2019). Gerçekliğin Paradoksal Yenilgisi, Okur Kitaplığı. Siyaset Psikolojisi- David Patrick Houghton |
3) | Siyaset Psikolojisinde Kullanılan Yöntemler | Geçer, E. (2019). Gerçekliğin Paradoksal Yenilgisi, Okur Kitaplığı. Siyaset Psikolojisi- David Patrick Houghton |
4) | Siyasal İletişim ve Psikoloji | Geçer, E. (2019). Gerçekliğin Paradoksal Yenilgisi, Okur Kitaplığı. Siyaset Psikolojisi- David Patrick Houghton |
5) | Kişilik - Elitler | Geçer, E. (2019). Gerçekliğin Paradoksal Yenilgisi, Okur Kitaplığı. Siyaset Psikolojisi- David Patrick Houghton |
6) | İdeolojiler ve Biyoloji | Geçer, E. (2019). Gerçekliğin Paradoksal Yenilgisi, Okur Kitaplığı. Siyaset Psikolojisi- David Patrick Houghton |
7) | Medya teorileri ve siyaset | Geçer, E. (2019). Gerçekliğin Paradoksal Yenilgisi, Okur Kitaplığı. Siyaset Psikolojisi- David Patrick Houghton |
8) | Vize Sınavları | - |
9) | Önyargı, Grup Kimliği ve Çatışma | Geçer, E. (2019). Gerçekliğin Paradoksal Yenilgisi, Okur Kitaplığı. Siyaset Psikolojisi- David Patrick Houghton |
10) | Irkçılık ve Zenofobi | Geçer, E. (2019). Gerçekliğin Paradoksal Yenilgisi, Okur Kitaplığı. Siyaset Psikolojisi- David Patrick Houghton |
11) | Terörizm ve Etnik Çatışma | Geçer, E. (2019). Gerçekliğin Paradoksal Yenilgisi, Okur Kitaplığı. Siyaset Psikolojisi- David Patrick Houghton |
12) | Sosyal Ağlar ve Sosyal Hareketler | Geçer, E. (2019). Gerçekliğin Paradoksal Yenilgisi, Okur Kitaplığı. Siyaset Psikolojisi- David Patrick Houghton |
13) | Popülizm ve Kutuplaşma | Geçer, E. (2019). Gerçekliğin Paradoksal Yenilgisi, Okur Kitaplığı. Siyaset Psikolojisi- David Patrick Houghton |
14) | Liderlik Psikolojisi | Geçer, E. (2019). Gerçekliğin Paradoksal Yenilgisi, Okur Kitaplığı. Siyaset Psikolojisi- David Patrick Houghton |
15) | Final Sınavları | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Geçer, E. (2019). Gerçekliğin Paradoksal Yenilgisi, Okur Kitaplığı. Siyaset Psikolojisi- David Patrick Houghton |
Diğer Kaynaklar: | Geçer, E. (2019). Gerçekliğin Paradoksal Yenilgisi, Okur Kitaplığı. Siyaset Psikolojisi- David Patrick Houghton |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur. | 3 | 2 | 3 | ||||||||
2) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | 2 | 2 | |||||||||
3) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir. | 3 | 3 | 2 | 2 | |||||||
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinir, sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapar ve alanını takip eder. | 2 | 3 | |||||||||
5) Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini çözümleyebilmesi, vatandaşların siyasi yapılarla kurduğu ilişkileri bilimsel olarak ortaya koyar. | 3 | 1 | 1 | 2 | |||||||
6) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlar, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | 2 | 2 | 2 | ||||||||
7) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | 2 | 3 | |||||||||
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | 2 | 3 | |||||||||
9) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 3 | 2 | 3 | ||||||||
10) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından Önlisans için en az A2; Lisans için en az B1; Yükseklisans en az B2 ve Doktora için en az C1 Genel Düzeyi’nde kullanabilme. | 2 | 2 | |||||||||
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyi(Önlisans) yada İleri düzeyi(Lisans ve Önlisans)’nde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 2 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur. | 1 |
2) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | 1 |
3) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir. | 3 |
4) | Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinir, sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapar ve alanını takip eder. | 3 |
5) | Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini çözümleyebilmesi, vatandaşların siyasi yapılarla kurduğu ilişkileri bilimsel olarak ortaya koyar. | 1 |
6) | Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlar, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | 2 |
7) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | 2 |
8) | Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | 2 |
9) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 1 |
10) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından Önlisans için en az A2; Lisans için en az B1; Yükseklisans en az B2 ve Doktora için en az C1 Genel Düzeyi’nde kullanabilme. | 1 |
11) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyi(Önlisans) yada İleri düzeyi(Lisans ve Önlisans)’nde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 65 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 50 |
Toplam İş Yükü | 135 |