Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ITB027 | ||||
Ders İsmi: | Gümrük İşlemleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. NESLİHAN BALCI VAROL | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üy. Neslihan Balcı Varol | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilerin gümrük mevzuatını öğrenmeleri ve mevzuata göre gümrük işlemlerini yapabilmeleri amaçlanmaktadır. Bu ders kapsamında, gümrüklerle ilgili temel kavramlar, firmaların gümrüklerde temsili, gümrük tarifeleri ve vergilerin hesaplanması, gümrük rejimleri anlatılmaktadır. Ayrıca, malların gümrüğe sunulması, gümrüklenmiş mallar, gümrük muayenesi konuları işlenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu derste öğrenciler gümrük mevzuatını öğrenecek ve mevzuata göre gümrük işlemlerinin farkında olacaklardır. Bu ders kapsamında, gümrüklerle ilgili temel kavramlar, firmaların gümrüklerde temsili, gümrük tarifeleri ve vergilerin hesaplanması, gümrük rejimleri anlatılmaktadır. Ayrıca, malların gümrüğe sunulması, gümrüklenmiş mallar, gümrük muayenesi konuları işlenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Lojistik operasyonun bir parçası olan 'Gümrük Operasyonunun' önemi kavranır. 2) Gümrük Mevzuatı ve genel ilkeleri öğrenilir. 3) Lojistik ve dış ticaret operasyonlarını gümrük idaresi ve gümrük sorumlulukları açısından analiz etme yetkinliği kazanılır. 4) Gümrük Rejimleri öğrenilir ve gümrük rejimlerinin farklılıkları analiz edilir. 5) Gümrüklerde ödenen vergi ve harçlar öğrenilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Gümrük Mevzuatı | |
2) | INCOTERMS | |
3) | Ödeme yöntemleri | |
4) | Gümrükteki Çalışanların Tanımı ve Hakları | |
5) | Gümrük Tarifesi | |
6) | Menşe Kuralları | |
7) | Gümrük Değeri | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Gümrüklerde Mali Yükümlülükler | |
10) | Gümrük İşlemleri (Serbest Dolaşıma Giriş Rejimi, İhracat Rejimi, Transit Rejimi, Gümrük Antrepo Rejimi, Geçici İthalat Rejimi) | |
11) | Gümrük Süreci | |
12) | Gümrüklerde Özel Belgeler | |
13) | Vaka Çalışmaları | |
14) | Vaka Çalışmaları | |
14) | Vaka Çalışmaları | |
15) | Final Haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları |
Diğer Kaynaklar: | Ders Notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
2) Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
3) Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
4) Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
5) Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
6) Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir. | |||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir. | 1 |
2) | Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. | 3 |
3) | Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir. | 3 |
4) | Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | 3 |
5) | Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar. | 3 |
6) | Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar | 3 |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 1 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 1 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 1 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir. | 2 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 1 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 1 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Küçük Sınavlar | 14 | 14 |
Ara Sınavlar | 7 | 14 |
Final | 16 | 48 |
Toplam İş Yükü | 124 |