Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ITB207 | ||||
Ders İsmi: | Çağdaş İşletme Yönetimi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. GÜLSÜM GÖKGÖZ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üy. Gülsüm Gökgöz | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, yönetimin esasları ve organizasyonların davranış şekli hakkında bir anlayış ve farkındalık geliştirmenize yardımcı olmak, öğrencilere yönetim alanına genel bir bakış ve organizasyon yapısı kavramına ilişkin içgörüler sağlamak için tasarlanmıştır. Yönetim teorisinin nasıl geliştiğini anlayarak ve yönetimin dört temel unsurunu keşfederek: planlama, organize etme, liderlik etme ve kontrol etme ve organizasyonların kıt kaynaklarını hedeflerine ulaşmak için nasıl kullandıkları anlaşılacaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders temel yönetim ve işletmecilik kavramları; örgütsel çevre ve değişkenleri, yönetimin tarihsel bir süreçte geçirdiği aşamalar ve günümüze yansımaları, yönetsel fonksiyonlar ve güncel yönetim uygulamalarını kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yönetim ve ilgili kavramları tanımlayabilme, aralarındaki ilişkileri açıklayabilir 2) Yönetim teorilerinin evrimsel sürecini anlar ve bağlantı kurabilir 3) İşletmenin iç ve dış ortamlarının ana bileşenlerini, bunların bir kuruluş üzerindeki etkisini, önemini ve etkisini tanımlar ve açıklar. 4) Bir organizasyonda alınacak karar türleri, problem tanımı ve çeşitli karar verme yaklaşımları dahil olmak üzere kararların nasıl alındığını açıklar 5) Yönetim işlevlerini kavrar 6) Örgütsel performansa katkıda bulunan temel iş kavramlarını, ilkelerini ve değerlerini tanımlar 7) Farklı organizasyon yapılarını tanımlayabilir 8) Verilen değişkenlerle organizasyon şeması çizebilir 9) İşletme içindeki alt sistemleri ve aralarındaki ilişkileri ortaya koyabilir 10) Modern sonrası yönetim kavramlarını bilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İşletmecilik ve Yönetim Kavramları | |
2) | Yönetim Teorileri: Klasik Yaklaşım ( Bilimsel, Yönetim Süreci, Bürokrasi) | |
3) | Yönetim Teorileri: Klasik Yaklaşım ( Bilimsel, Yönetim Süreci, Bürokrasi) | |
4) | Yönetim Teorileri: Neo Klasik Yaklaşım | |
5) | Örgüt Çevresi ve Yönetimi | |
6) | Yönetim Teorileri: Modern Yaklaşım (Sistem Teorisi, Durumsallık Yaklaşımı) | |
7) | Yönetim Fonksiyonları: Planlama ve Karar Verme | |
8) | Arasınav | |
9) | Yönetim Fonksiyonları: Örgütleme | |
10) | Yönetim Fonksiyonları: Yöneltme ve Kontrol Etme | |
11) | Yönetimde Yeni Yaklaşımlar | |
12) | Öğrenci Sunumları | |
13) | Öğrenci Sunumları | |
14) | Öğrenci Sunumları | |
15) | Final Haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Daft, Richard L. Management (2014), 11th. Ed., Mason: Southwesren Cengage Learning Stephen P. Robbins, Mary Coulten, Management, 11th ed., 2012, Pearson Koçel, Tamer. İşletme Yöneticiliği, (2018). 17.Baskı, İstanbul: Beta yayınları Ataman, Göksel. İşletme Yönetimi: Temel Kavramlar & Yeni Yaklaşımlar, (2009). 3. Baskı, İstanbul: Türkmen Kitabevi |
Diğer Kaynaklar: | Ders Notları Lecturer's handouts |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
2) Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | |||
3) Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | |||
4) Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | |||
5) Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
6) Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir. | 1 |
2) | Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. | 2 |
3) | Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir. | 2 |
4) | Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | 3 |
5) | Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar. | 1 |
6) | Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar | 1 |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 1 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 2 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir. | 1 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 1 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 4 | % 20 |
Projeler | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Proje | 15 | 25 |
Ara Sınavlar | 8 | 16 |
Final | 16 | 40 |
Toplam İş Yükü | 123 |