Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ECO036
Ders İsmi: Finansal Teknoloji ve İnovasyon
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. AYFER USTABAŞ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Çiğdem Börke Tunalı
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Finansal teknolojiler son dönemde ekonomi ve finans alanında en çok tartışılan konulardan biri haline geldi. Hem finans hem de reel sektörde pek çok firma yeni dijital teknolojileri işletmelerinde uygulamaya başladı. Bu dersin amacı fintech'in temellerini, finansal piyasalarda kullanılan temel dijital teknolojileri ve dijital teknolojilerde gelecekteki trendleri öğretmektir.
Dersin İçeriği: Finansal teknolojiler, finansal hizmetlerin sunumunu ve kullanımını iyileştirmeyi ve otomatikleştirmeyi amaçlayan yeni dijital teknolojilerdir. Bu ders finansal teknolojilerle ilgili temel konuları kapsamaktadır. Derste yapay zeka, makine öğrenmesi, bulut bilişim, blockchain teknolojisi gibi çeşitli teknolojiler ve bunların finansal piyasalardaki uygulamaları incelenmektedir. Ayrıca bu derste yeni ödeme mimarisi, kitlesel fonlama, insurtech, regtech ve dijital finansta gelecekteki trendler tartışılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başaran öğrenciler finansal teknolojilerin temel kavramlarını, finansal piyasalarda kullanılan dijital teknolojileri ve dijital finansta gelecekteki trendleri açıklayabilecektir.
2) Bu dersi bitirdikten sonra öğrenciler finansal teknolojilerdeki trendleri analiz edebilecek ve dijital finansta gelecekteki olası değişiklikleri tahmin edebileceklerdir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Finansal Teknolojiye Giriş
2) Finansal İnovasyon: Teori, Tarih ve Güncel Eğilimler
3) Yapay Zeka, Makine Öğrenmesi ve Derin Öğrenme
4) Finansta Yapay Zeka
5) Bulut Bilişim, Programlama Ekonomisi ve Açık Programlamalar
6) Blockchain Teknolojisi ve Altyapısı
7) Ara Sınav
8) Blockchain, Kriptografi ve Kripto Para Birimleri
9) Akıllı Sözleşmeler ve Hyperledger
10) Ödeme Mimarisi ve Teknolojileri
11) Borç Verme, Kitlesel Fonlama ve Altyapı
12) Sigorta Teknolojisi
13) Düzenlemeleri İzleme Teknolojisi
14) Dijital Finansın Geleceği
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Fintech: The New DNA of Financial Services by Pranay Gupta, T. Mandy Tham-E-book.

Fintech in a Flash: Financial Technology Made Easy by Augustin Rubini.

FinTech Future: The Digital DNA of Finance by Sanjay Phadke.
Diğer Kaynaklar: Fintech: The New DNA of Financial Services by Pranay Gupta, T. Mandy Tham-E-book.

Fintech in a Flash: Financial Technology Made Easy by Augustin Rubini.

FinTech Future: The Digital DNA of Finance by Sanjay Phadke.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

Program Kazanımları
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir. 2 2
2) Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. 2 2
3) Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir. 3 3
4) Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. 2 2
5) Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar. 2 2
6) Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar 3 3
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 2 2
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir. 2 2
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3 2
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 3 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir.
2) Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir.
3) Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir.
4) Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
5) Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar.
6) Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 30
Ara Sınavlar 6 12
Final 15 30
Toplam İş Yükü 117