Ekonomi (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ECO109 | ||||
Ders İsmi: | Ekonomi Tarihi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. AYFER USTABAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Ayfer Ustabaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders ile öğrencilerin dünya ekonomisindeki gelişmeleri iktisat tarihi açısından yorumlayabilmeleri ve ülkelerin sanayileşmesine yardımcı olan veya engelleyen faktörleri keşfedebilmeleri amaçlanmaktadır. Bu bağlamda, çağdaş toplumun tarihçesinin incelenmesi sonrasında ekonomik kalkınma ve bu kalkınmanın günümüz dünyasını nasıl şekillendirdiği üzerinde durulacaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders antik çağlardan günümüze olan iktisat tarihi ile ilgilidir ve aşağıda sıralanan konuları içermektedir: Dünya Ekonomisi Tarihi (Antik ekonomiler, Erken Ortaçağ ve Geç Ortaçağda Dünya Ekonomisi); Coğrafi Keşifler ve Ekonomik Sonuçları; Sanayi devrimi; 19. Yüzyılda Sanayileşme ve Ekonomik Değişimler; Sanayileşmenin Yayılması, 20. Yüzyılda Dünya Ekonomisi (Savaşlar ve Ekonomik Performans, Yapısal Değişiklikler); 21. Yüzyılda Dünya Ekonomisi (Yeni Korumacılık ve Ticaret Savaşları, Ekonomik Performans) ve son olarak güncel ekonomik sorunlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İktisat tarihinin evrelerini öğrenmek 2) İnsanlık tarihi, tarım, sanayi ve ticaretin temelleri, bu temelde ortaya çıkan toplumsal yapılar, ilkel, feodal, kapitalist üretim biçimleri hakkında bilgi. 3) Geçmişten günümüze ekonomi alanında yaşanan sorunlar ve bu sorunların nasıl aşılabileceği hakkında bilgi 4) Kapitalist sistemin başlangıcı olarak kabul edilen Sanayi Devrimi'ne giden süreci anlamak ve sonuçlarını değerlendirmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş: Bir Bilim Alanı Olarak İktisat Tarihi | |
2) | Dünya Ekonomi Tarihi, Eski Ekonomiler | |
3) | Dünya Ekonomi Tarihi, Erken Orta Çağ | |
4) | Dünya Ekonomi Tarihi, Geç Orta Çağ | |
5) | Coğrafi Keşifler ve Ekonomik Sonuçları | |
6) | Sanayi devrimi | |
7) | Vize Sınavı | |
8) | 19. Yüzyılda Sanayileşme ve Ekonomik Değişimler, Sanayileşmenin Yayılması | |
9) | 20. Yüzyılda Dünya Ekonomisi: Savaşlar ve Ekonomik Performans | |
10) | 20. Yüzyılda Dünya Ekonomisi: Yapısal Değişimler | |
11) | 21. Yüzyılda Dünya Ekonomisi: Yeni Korumacılık ve Ticaret Savaşları | |
12) | 21. Yüzyılda Dünya Ekonomisi: Ekonomik Performans | |
13) | Mevcut ekonomik sorunlar | |
14) | Dönem değerlendirmesi | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Angus Maddison- Growth and Interaction in the World Economy, The Roots of Modernity, (2004). T. Piketty, & A. Goldhammer, Capital in the twenty-first century: The dynamics of inequality, wealth, and growth. Cambridge Massachusetts: The Belknap Press of Harvard University Press. (2014). Robert C. Allen, Global Economic History: A Very Short Introduction, Oxford University Press (2011). |
Diğer Kaynaklar: | Daron Acemoğlu- James A. Rabinson, Why Nations Fail: Origins of Power, Poverty and Prosperity (2012). |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak ekonomiye ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
2) Ekonominin farklı fonksiyonları ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
3) Çeşitli ekonomik sorunların kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincindedir ve bu ihtiyaçları karşılayabilmek için ekonomi bilgisini kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
5) Türkiye ekonomisinin ve küresel ekonominin güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgiye sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
6) Türkiye ekonomisinin tarihine ilişkin derinlemesine ve küresel ekonominin tarihine ilişkin temel düzeyde bilgiye sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
7) Çeşitli istatistik teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak doğru ekonomik modeller kurar ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak ekonomiye ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahiptir. | 3 |
2) | Ekonominin farklı fonksiyonları ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. | 2 |
3) | Çeşitli ekonomik sorunların kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | 2 |
4) | Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincindedir ve bu ihtiyaçları karşılayabilmek için ekonomi bilgisini kullanır. | 2 |
5) | Türkiye ekonomisinin ve küresel ekonominin güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgiye sahiptir. | 2 |
6) | Türkiye ekonomisinin tarihine ilişkin derinlemesine ve küresel ekonominin tarihine ilişkin temel düzeyde bilgiye sahiptir. | 3 |
7) | Çeşitli istatistik teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak doğru ekonomik modeller kurar ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 1 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 2 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 1 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahiptir. | 2 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final Pratik | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 |
Ara Sınavlar | 7 | 21 |
Final | 14 | 42 |
Toplam İş Yükü | 122 |