Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIM0003
Ders İsmi: Akademik Araştırma ve Yazma
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. ZEHRA TONBUL
Dersi Veren(ler): Zehra Tonbul
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Akademik yazı ilkeleri konusunda bir yaklaşım geliştirmek..
Eleştirel düşünce ve analitik yaklaşımlar geliştirmek.
Akademik makalelerini etkin bir şekilde düzenleme ve kurgulama yaklaşımları geliştirmek.
Alıntı ve referans sistemlerini tanımak.
Akademik yazıda açıklık, tutarlılık ve stil oluşturma.
Dersin İçeriği: Akademik yazı yazma yaklaşımları ve denemeleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Araştırma yapma ve akademik yazı yazma araçlarını tanımak
2) Akademik yazı yazma deneyimi kazanmak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Shaw Wendy M. K. 2022. Loving Writing : Techniques for the University and Beyond. New York: Routledge.
Diğer Kaynaklar: "They Say / I Say: The Moves That Matter in Academic Writing" by Gerald Graff and Cathy Birkenstein
"Writing Academic English" by Alice Oshima and Ann Hogue
"The Little Seagull Handbook" by Richard Bullock, Michal Brody, and Francine Weinberg
"Academic Writing for Graduate Students: Essential Tasks and Skills" by John M. Swales and Christine B. Feak
"How to Write a Lot: A Practical Guide to Productive Academic Writing" by Paul J. Silvia
"Writing Your Dissertation in Fifteen Minutes a Day: A Guide to Starting, Revising, and Finishing Your Doctoral Thesis" by Joan Bolker
"The Craft of Research" by Wayne C. Booth, Gregory G. Colomb, and Joseph M. Williams
"Style: Lessons in Clarity and Grace" by Joseph M. Williams and Joseph Bizup
"Writing and Reading Across the Curriculum" by Laurence Behrens and Leonard J. Rosen
"The Elements of Style" by William Strunk Jr. and E.B. White

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 40
Final Sözlü 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Ödevler 14 28
Final 1 4
Toplam İş Yükü 88