ICM052 Kentsel İç Mekanİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı(Yandal) Alan DışıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ICM052
Ders İsmi: Kentsel İç Mekan
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. İBRAHİM EMRE GÜNDOĞDU
Dersi Veren(ler): Hatice Işıl Uysal
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı kuramsal bağlamda ve fiziksel karşılıklarıyla güncel tartışmalar içerisinde yer alan “kentsel iç mekân (urban interior)” kavramı etrafında dolaşarak kavramın olanakları ve eksikliklerini yakından izlemek ve çevreyi bu kavram çerçevesinde kalarak konumlu olarak irdeleyebilmektedir.
Dersin İçeriği: Derste “kent” ile “iç mekân” düşüncelerinin yan yana gelişiyle oluşan kavramsal karmaşıklığın olanakları üzerinde çalışılmaktadır. Bu yan yana geliş sayesinde kent ve iç mekân tanımları muğlaklaşırken, derste maddeci yaklaşım kentsel iç mekânları görmek, belirginleştirmek, deneyimlemek, izini sürmek, sürecini izlemek ve yeni kavramlar üretmek için aracılık etmektedir. Kuramsal tartışmaların yanı sıra ders kapsamında alan çalışmaları yapılmakta, kavramsal birliktelik kente doğrudan katılımla irdelenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kavramsal tartışma yapma
2) Bedensel deneyimi bilgiye dönüştürme
3) Kent ekolojisini detaylı irdeleme
4) Mekânsallık üzerine derin araştırma yapma
5) Kavramsal veriyi görselleştirme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders strüktürü, içeriği ve işleyişinin paylaşılması, Madde ve Kent (seminer)
2) Yüzeyler ve Konumlu Olmak (seminer)
3) Alan Çalışması-1: Geçişler
4) Sınırlar, Eşikler ve Muğlak Alanlar (seminer)
5) Öğrenci Sunumları-1: Geçişler
6) Alan Çalışması-2: Toplanmalar
7) Toplanma, Öbekleşme ve Romantik Peyzajlar (seminer)
8) Öğrenci Sunumları-2: Toplanmalar
9) Alan Çalışması-3: Yol İnşaları
10) Yürüyüş İnşaları (seminer)
11) Öğrenci Sunumları-3: Yol İnşaları
12) Kentsel İç Mekân ve Mekânsallıklar (seminer)
13) Final projesi tartışmaları-1 (yer ve araştırma konusu)
14) Final projesi tartışmaları-2 (görselleştirme yöntemi)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Hinkel (ed.), 2011, Urban Interior: Informal Explorations, Interventions and Occupations
Attiwill, Giunta, Fassi, Crespi, Hermida, 2015, Urban+Interior.
Rice, 2016, Interior Urbanism
Benjamin, 1993, Pasajlar. Yapı Kredi Yayınları
Diğer Kaynaklar: Hinkel (ed.), 2011, Urban Interior: Informal Explorations, Interventions and Occupations
Attiwill, Giunta, Fassi, Crespi, Hermida, 2015, Urban+Interior.
Rice, 2016, Interior Urbanism
Benjamin, 1993, Pasajlar. Yapı Kredi Yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 6 % 60
Projeler 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 8 24
Sunum / Seminer 3 3
Proje 2 6
Toplam İş Yükü 75