Ders Kodu: | ICM049 | ||||
Ders İsmi: | Mimarlıkta Görsel İletişim | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BİLGE YARAREL DOĞAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Sevde Selin Selvitop | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste amaç plan üzerinden perspektife geçiş algısının yükselmesi, planın yükseldiğindeki görünümünü hızlı ve pratik şekilde nasıl görüneceğini, formların 3 boyuttaki duruşunun öğrenciler tarafından algılanmasını sağlamaktır. Öğrenciler bu ders boyunca görsel ve çizim bazlı anlatımlarla birlikte yapılan tasarımların görsellerinin 3 boyutlu programlar dışında hızlıca görselleştirme tekniklerini öğrenirler. Hızlı boyama teknikleriyle desteklenen çizimlerin boyutsal farklılıklar ve dokuların dokunuşlarla form bulma, form yapma, form yerleştirme gibi konuların kavranması sonunda farklı konumlarda kurgulanan elemanların birbiriyle ilişkileri kavranır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; mimarlık, iç mimarlık disiplinlerinde projelerin çizim yoluyla kendini anlatması için gerekli olan yöntemlerin perspektif ve boyama yoluyla hızlı ve pratik şekilde uygulanması, ifade yöntemlerinin geliştirilmesi konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çizim yöntemleriyle plan ve perspektif arasındaki farkları öğrenme 2) Hızlı boyama teknikleriyle dokuları anlatma 3) Farklı perspektif yöntemleri uygulanarak farklı bakış açılarından hızlı proje anlatımı sağlama |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders tanımı ve perspektife giriş | |
2) | Farklı perspektif açıları üzerinden küçük eskiz ve hızlı boyama çalışmaları | |
3) | Farklı perspektif açıları üzerinden küçük eskiz ve hızlı boyama çalışmaları | |
4) | Verilen plan örneğini seçilen perspektif yönü üzerinden yükseltme ve boyama | |
5) | Verilen plan örneğini seçilen perspektif yönü üzerinden yükseltme ve boyama | |
6) | Dış mekan perspektif çalışmaları | |
7) | Dış mekan perspektif çalışmaları | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Gezi (Arkeoloji müzesi içerisinde seçilen alanların çizilip boyanması) | |
10) | Kolaj ve çizim yöntemleriyle karışık tenkik plan yükseltme (gezi görselleri ile birlikte) | |
11) | Verilen plan üzerinden tüm alanların plandan perspektife yükseltilmesi ve hızlı boyama | |
12) | Verilen plan üzerinden tüm alanların plandan perspektife yükseltilmesi ve hızlı boyama | |
13) | Verilen plan üzerinden tüm alanların plandan perspektife yükseltilmesi ve hızlı boyama | |
14) | Verilen plan üzerinden tüm alanların plandan perspektife yükseltilmesi ve hızlı boyama |
Ders Notları / Kitaplar: | Graphic design for architects : a manual for visual communication - Karen Lewis Practices of looking : an introduction to visual culture - Marita Sturken and Lisa Cartwright |
Diğer Kaynaklar: | İç Mimarlıkta: İç Mekan Çizimi ve Sunumu - Ro Spankie |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 42 |