ICM049 Mimarlıkta Görsel İletişimİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı(Yandal) Alan DışıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ICM049
Ders İsmi: Mimarlıkta Görsel İletişim
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BİLGE YARAREL DOĞAN
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Sevde Selin Selvitop
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste amaç plan üzerinden perspektife geçiş algısının yükselmesi, planın yükseldiğindeki görünümünü hızlı ve pratik şekilde nasıl görüneceğini, formların 3 boyuttaki duruşunun öğrenciler tarafından algılanmasını sağlamaktır. Öğrenciler bu ders boyunca görsel ve çizim bazlı anlatımlarla birlikte yapılan tasarımların görsellerinin 3 boyutlu programlar dışında hızlıca görselleştirme tekniklerini öğrenirler. Hızlı boyama teknikleriyle desteklenen çizimlerin boyutsal farklılıklar ve dokuların dokunuşlarla form bulma, form yapma, form yerleştirme gibi konuların kavranması sonunda farklı konumlarda kurgulanan elemanların birbiriyle ilişkileri kavranır.
Dersin İçeriği: Bu ders; mimarlık, iç mimarlık disiplinlerinde projelerin çizim yoluyla kendini anlatması için gerekli olan yöntemlerin perspektif ve boyama yoluyla hızlı ve pratik şekilde uygulanması, ifade yöntemlerinin geliştirilmesi konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çizim yöntemleriyle plan ve perspektif arasındaki farkları öğrenme
2) Hızlı boyama teknikleriyle dokuları anlatma
3) Farklı perspektif yöntemleri uygulanarak farklı bakış açılarından hızlı proje anlatımı sağlama

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanımı ve perspektife giriş
2) Farklı perspektif açıları üzerinden küçük eskiz ve hızlı boyama çalışmaları
3) Farklı perspektif açıları üzerinden küçük eskiz ve hızlı boyama çalışmaları
4) Verilen plan örneğini seçilen perspektif yönü üzerinden yükseltme ve boyama
5) Verilen plan örneğini seçilen perspektif yönü üzerinden yükseltme ve boyama
6) Dış mekan perspektif çalışmaları
7) Dış mekan perspektif çalışmaları
8) Ara Sınav
9) Gezi (Arkeoloji müzesi içerisinde seçilen alanların çizilip boyanması)
10) Kolaj ve çizim yöntemleriyle karışık tenkik plan yükseltme (gezi görselleri ile birlikte)
11) Verilen plan üzerinden tüm alanların plandan perspektife yükseltilmesi ve hızlı boyama
12) Verilen plan üzerinden tüm alanların plandan perspektife yükseltilmesi ve hızlı boyama
13) Verilen plan üzerinden tüm alanların plandan perspektife yükseltilmesi ve hızlı boyama
14) Verilen plan üzerinden tüm alanların plandan perspektife yükseltilmesi ve hızlı boyama

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Graphic design for architects : a manual for visual communication - Karen Lewis
Practices of looking : an introduction to visual culture - Marita Sturken and Lisa Cartwright
Diğer Kaynaklar: İç Mimarlıkta: İç Mekan Çizimi ve Sunumu - Ro Spankie

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Ara Sınavlar 1 3
Toplam İş Yükü 42