Ebelik (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | EBE5023 | ||||
Ders İsmi: | EBELİKTE İNOVASYON VE DİJİTALLEŞME | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. ELİF BALKAN | ||||
Dersi Veren(ler): | STAFF | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere inovasyon ve girişimcilik konularında gerekli olan bilgi ve becerileri vermeyi amaçlar |
Dersin İçeriği: | Ebelik eğitiminde inovasyon ve girişimciliğin önemi üzerinde durulur. Öğrenciler ders boyunca inovasyon ve girişimcilikle bağlantılı konuları, trendleri inceler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ebelikte inovasyonun önemini açıklar 2) İnovatif fikir üretebilir 3) İnovatif ürünlere yönelik araştırma ve proje tasarlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İnovasyon ve dijitalleşme nedir? | |
2) | İnovasyon ve dijitalleşmenin önemi | |
3) | Buluş Öyküleri | |
4) | Sağlık Sektöründe İnovasyon Uygulamaları | |
5) | Sağlık bakım uygulamalarında yapay zeka | |
6) | Ebelikte Yaratıcılık | |
7) | Ebelik Eğitiminin Yeni ve Yaratıcı Uygulamalara Etkisi | |
8) | ara sınav | |
9) | Ebelikte Yenilikler | |
10) | İnovasyon, Yaratıcılık, Pazarlama, Bilgi ve İletişim Teknolojileri | |
11) | İnovasyonda Türkiye Konuları: Girişimcilik. KOBİ’ler. Teşvikler. TÜBİTAK | |
12) | İnovatif ürün, fikir ve projelerin sunumu | |
13) | İnovatif ürün, fikir ve projelerin sunumu | |
14) | İnovatif ürün, fikir ve projelerin sunumu | |
15) | İnovatif ürün, fikir ve projelerin sunumu | |
16) | final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Hemşireliğin Geleceği İnovasyon Yayınevi: Akademisyen Kitabevi İnovatif Hemşirelerin Yol Haritası Yayınevi: Nobel Tıp Kitabevi ISBN 9786053353935 Basım Yılı 2018 Yazar(lar) Dr. Öğr. Üyesi Yeliz Doğan Merih |
Diğer Kaynaklar: | Öğretim üyesinin önerdiği makaleler Öğrencilerin sunumları Proje ve patent önerileri-TÜBİTAK TÜSEB vb. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Araştırma planlayabilir, araştırmayı yürütebilir, sonuçları değerlendirerek yayın yapabilir. | 1 | 1 | 1 | |||||||
2) Mesleki uygulamaları geliştirici yenilikleri takip edebilir | 3 | 3 | 3 | |||||||
3) Etik ve hukuksal ilkelere uygun, mesleki uygulamaları yapabilecek temel bilgiye sahiptir. | 2 | 2 | 2 | |||||||
4) Ebelik kavramları arasında ilişki kurabilir | 1 | 1 | 1 | |||||||
5) Ebelik teorilerini mesleki uygulamalarda kullanabilir | 1 | 1 | 1 | |||||||
6) Ebelik ile ilgili yönetim görevlerinde çalışabilir. | 1 | 1 | 1 | |||||||
7) Birey-aile-toplum sağlığını geliştirme için bağımsız olarak araştırma planlayıp/uygulayabilir. | 3 | 3 | 3 | |||||||
8) Mesleki gelişim için politika geliştirici faaliyetlere katılır. | 1 | 1 | 1 | |||||||
9) Kadın, anne ve yenidoğanın gereksinimlerini belirler, ebelik bakımını planlar ve uygular, sonuçlarını değerlendirir. | 1 | 1 | 1 | |||||||
10) Kadın ve yenidoğan sağlığını koruma, kadının sosyal statüsünü iyileştirme ile ilgili danışmanlık yapar. | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Araştırma planlayabilir, araştırmayı yürütebilir, sonuçları değerlendirerek yayın yapabilir. | 3 |
2) | Mesleki uygulamaları geliştirici yenilikleri takip edebilir | 3 |
3) | Etik ve hukuksal ilkelere uygun, mesleki uygulamaları yapabilecek temel bilgiye sahiptir. | 1 |
4) | Ebelik kavramları arasında ilişki kurabilir | 1 |
5) | Ebelik teorilerini mesleki uygulamalarda kullanabilir | 1 |
6) | Ebelik ile ilgili yönetim görevlerinde çalışabilir. | 1 |
7) | Birey-aile-toplum sağlığını geliştirme için bağımsız olarak araştırma planlayıp/uygulayabilir. | 3 |
8) | Mesleki gelişim için politika geliştirici faaliyetlere katılır. | 2 |
9) | Kadın, anne ve yenidoğanın gereksinimlerini belirler, ebelik bakımını planlar ve uygular, sonuçlarını değerlendirir. | 1 |
10) | Kadın ve yenidoğan sağlığını koruma, kadının sosyal statüsünü iyileştirme ile ilgili danışmanlık yapar. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 30 |
Sunum / Seminer | 15 | 60 |
Proje | 14 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 194 |