Ebelik (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | EBE5020 | ||||
Ders İsmi: | FETAL SAĞLIĞIN DEĞERLENDİRİLMESİ | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. ELİF BALKAN | ||||
Dersi Veren(ler): | STAFF | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Fetal sağlığın değerlendirilmesi ve korunup geliştirilmesine yönelik yaklaşımları takip etmek. |
Dersin İçeriği: | Annenin, fetüsün ve yeni doğanın gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde fiziksel, psikososyal sağlıklarının korunması ve geliştirilmesine yönelik gerekli olan ebelik bilgi ve becerileri kazandırmak ve bu konulara yönelik yenilikleri ve güncel yaklaşımları kapsar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Fetal sağlığın değerlendirilmesinde kullanılan test ve parametreleri bilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Fetal Sağlığın Önemi ve Fetal Sağlığı Gösteren Parametreler | - |
2) | Doğum Öncesi Dönemde Fetal Sağlığın Değerlendirilmesinde Kullanılan Testler ve Endikasyonları –Ultrason | - |
3) | Doğum Öncesi Dönemde Fetal Sağlığın Değerlendirilmesinde Kullanılan Testler ve Endikasyonları –İkili, Üçlü, Dörtlü Testler | - |
4) | Doğum Öncesi Dönemde Fetal Sağlığın Değerlendirilmesinde Kullanılan Testler ve Endikasyonları –İntegre Testler, Stepwıse Sequentıal Tarama Testi | - |
5) | Doğum Öncesi Dönemde Fetal Sağlığın Değerlendirilmesinde Kullanılan Testler ve Endikasyonları - Anöploidi tespiti için maternal kanda fetal hücre-serbest DNA (cffDNA) taraması | - |
6) | Doğum Öncesi Dönemde Fetal Sağlığın Değerlendirilmesinde Kullanılan Testler ve Endikasyonları - Maternal İdrar Hiperglikolize MSHCG, Maternal İdrar ß-Core HCG Fragman, MSAFP | - |
7) | Doğum Öncesi Dönemde Fetal Sağlığın Değerlendirilmesinde Kullanılan Testler ve Endikasyonları - Biyofiziksel profil, Fetal Hareketlerin Anne Tarafından Değerlendirilmesi | - |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Doğum Öncesi Dönemde Fetal Sağlığın Değerlendirilmesinde Kullanılan Testler ve Endikasyonları – NST | - |
10) | Doğum Öncesi Dönemde Fetal Sağlığın Değerlendirilmesinde Kullanılan Testler ve Endikasyonları –CST | - |
11) | Doğum Öncesi Dönemde Fetal Sağlığın Değerlendirilmesinde Kullanılan Testler ve Endikasyonları –Amniosentez | - |
12) | Doğum Öncesi Dönemde Fetal Sağlığın Değerlendirilmesinde Kullanılan Testler ve Endikasyonları –PGT | - |
13) | Doğum Öncesi Dönemde Fetal Sağlığın Değerlendirilmesinde Kullanılan Testler ve Endikasyonları –Kordosentez | - |
14) | Fetal sağlığa yönelik danışmanlık | - |
15) | Final sınavı | - |
16) | Final sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Fetus Hastalıkları YAYIN TARİHİ: 2023 EDİTÖR: PROF. DR. RIZA MADAZ ISBN: 9786258103366 YAYINEVİ: İSTANBUL TIP KİTABEVLERİ |
Diğer Kaynaklar: | Öğretim üyesinin ders notları Öğrencilerin sunumları Güncel makaleler |
Course Learning Outcomes | 1 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Araştırma planlayabilir, araştırmayı yürütebilir, sonuçları değerlendirerek yayın yapabilir. | ||||||||||
2) Mesleki uygulamaları geliştirici yenilikleri takip edebilir | ||||||||||
3) Etik ve hukuksal ilkelere uygun, mesleki uygulamaları yapabilecek temel bilgiye sahiptir. | 3 | |||||||||
4) Ebelik kavramları arasında ilişki kurabilir | ||||||||||
5) Ebelik teorilerini mesleki uygulamalarda kullanabilir | 1 | |||||||||
6) Ebelik ile ilgili yönetim görevlerinde çalışabilir. | ||||||||||
7) Birey-aile-toplum sağlığını geliştirme için bağımsız olarak araştırma planlayıp/uygulayabilir. | ||||||||||
8) Mesleki gelişim için politika geliştirici faaliyetlere katılır. | ||||||||||
9) Kadın, anne ve yenidoğanın gereksinimlerini belirler, ebelik bakımını planlar ve uygular, sonuçlarını değerlendirir. | 1 | |||||||||
10) Kadın ve yenidoğan sağlığını koruma, kadının sosyal statüsünü iyileştirme ile ilgili danışmanlık yapar. | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Araştırma planlayabilir, araştırmayı yürütebilir, sonuçları değerlendirerek yayın yapabilir. | |
2) | Mesleki uygulamaları geliştirici yenilikleri takip edebilir | |
3) | Etik ve hukuksal ilkelere uygun, mesleki uygulamaları yapabilecek temel bilgiye sahiptir. | 3 |
4) | Ebelik kavramları arasında ilişki kurabilir | |
5) | Ebelik teorilerini mesleki uygulamalarda kullanabilir | 1 |
6) | Ebelik ile ilgili yönetim görevlerinde çalışabilir. | |
7) | Birey-aile-toplum sağlığını geliştirme için bağımsız olarak araştırma planlayıp/uygulayabilir. | |
8) | Mesleki gelişim için politika geliştirici faaliyetlere katılır. | |
9) | Kadın, anne ve yenidoğanın gereksinimlerini belirler, ebelik bakımını planlar ve uygular, sonuçlarını değerlendirir. | 2 |
10) | Kadın ve yenidoğan sağlığını koruma, kadının sosyal statüsünü iyileştirme ile ilgili danışmanlık yapar. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 64 |
Sunum / Seminer | 16 | 64 |
Ödevler | 3 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 197 |