Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dünyada ve Türkiye’de yenidoğan sağlığı göstergeleri |
- |
2) |
Yenidoğan Sağlığının Korunması ve Geliştirilmesi |
- |
3) |
Yenidoğanda Sık Karşılaşılan Sorunlar ve Ebelik Uygulamaları |
- |
4) |
Yenidoğanın Fizyolojisi |
- |
5) |
Yenidoğanın Solunum Sistemi Hastalıkları ve Ebelik Bakımı |
- |
6) |
Yenidoğanın Gastrointestinal Sistem Hastalıkları ve Ebelik Bakımı |
- |
7) |
Yenidoğanın Üriner Sistem Hastalıkları ve Ebelik Bakımı |
- |
8) |
ara sınav |
işlenen konular |
9) |
Yenidoğanın Nörolojik Hastalıkları ve Ebelik Bakımı |
- |
10) |
Yenidoğanın Metabolik ve Endokrin Sistem Hastalıkları ve Ebelik Bakımı |
- |
11) |
Yenidoğanın Hematolojik Sorunları ve Ebelik Bakımı |
- |
12) |
Yenidoğanda İmmun Sistem ve Bağışıklama |
- |
13) |
Yenidoğanda Enfeksiyon Hastalıkları ve Ebelik Bakımı |
- |
14) |
Bağlanma |
- |
15) |
Ders değerlendirme |
- |
16) |
Final sınavı |
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
1.Macdonald & Henderson, (2004). Mayes’ Midwifery.13th Edition, Baillerri Tinddall Publihers |
Diğer Kaynaklar: |
. Rudolph A. M, Kamei R.K, Overby K.J(2003). Rudolph’s Fundamentals Pediatrics Türkçe. 3. Baskı. Öncü Basımevi.Ankara 3. Çavuşoğlu H. (2000). Çocuk Sağlığı Hemşireliği. 4. Baskı. Cilt:2. bizim büro Basımevi. Ankara 4. Dağoğlu T., Görak G.(2002). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri 5. Robyn Rice ( 1996). Home Health Nursing Practise Concepts&Application. Second Edition. Mosby 6. Yurdakök M., Çoşkun T., (1995). (edt) Pediatri: Yeni Bilgiler Yeni Görüşler. Özışık Ofset, Ankara 7. Türkiye Nüfus ARAŞTIRMALARI Raporu, 2008 8. Kavaklı A. (1992). Çocukluk Çağlarında Büyüme ve Gelişme. Hilal Matb. İstanbul 9. Şipal K.(1996).çev. Alfred Adler- Çocuk Eğitimi. Cem Yan. Ankara 10. Yavuzer H. (1996).Çocuk Psikolojisi. 16. Baskı. Remzi Kitabevi. İstanbul 11. Yavuzer H. (1992). Çocuk ve Suç, Altın KitaplarYayınevi, İstanbul 12. Yörükoğlu A. (1990). Çocuk Ruh Sağlığı, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. Ankara 13. Yiğit R. (2008). Büyüme ve Gelişme, Mersin, 2008 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Araştırma planlayabilir, araştırmayı yürütebilir, sonuçları değerlendirerek yayın yapabilir. |
|
2) |
Mesleki uygulamaları geliştirici yenilikleri takip edebilir |
3 |
3) |
Etik ve hukuksal ilkelere uygun, mesleki uygulamaları yapabilecek temel bilgiye sahiptir. |
3 |
4) |
Ebelik kavramları arasında ilişki kurabilir |
1 |
5) |
Ebelik teorilerini mesleki uygulamalarda kullanabilir |
1 |
6) |
Ebelik ile ilgili yönetim görevlerinde çalışabilir. |
|
7) |
Birey-aile-toplum sağlığını geliştirme için bağımsız olarak araştırma planlayıp/uygulayabilir. |
2 |
8) |
Mesleki gelişim için politika geliştirici faaliyetlere katılır. |
1 |
9) |
Kadın, anne ve yenidoğanın gereksinimlerini belirler, ebelik bakımını planlar ve uygular, sonuçlarını değerlendirir. |
3 |
10) |
Kadın ve yenidoğan sağlığını koruma, kadının sosyal statüsünü iyileştirme ile ilgili danışmanlık yapar. |
3 |