Ebelik (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | EBE5016 | ||||
Ders İsmi: | ÜREME SAĞLIĞI VE AİLE PLANLAMASI | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. ELİF BALKAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Refika Genç Koyucu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Doğurganlığın düzenlenmesi hizmetlerinde son gelişmeleri izleyen, profesyonel rolleri ile bu hizmetinin yürütülmesinde rol üstlenebilen rol alan ve konu ile ilgili araştırmalar yürütebilme bilgi ve becerisi kazanmaktır. |
Dersin İçeriği: | Dünyada ve Türkiye'de doğurganlığın düzenlenmesi hizmetlerine ilişkin güncel durum, kontraseptif yöntemlere ilişkin son gelişmeler ve kanıta dayalı uygulamalar, kaliteli hizmet sunumu ve bunu etkileyen faktörler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dünyada ve Türkiye'de doğurganlığın düzenlenmesi hizmetlerine ilişkin güncel durumu sentez eder 2) Kontraseptif yöntemlere ilişkin son gelişmeleri yorumlar 3) Doğurganlığın düzenlenmesi hizmetlerinin sunumuna ilişkin kalite geliştirme ve bunu etkileyen faktörleri karşılaştırıp eleştirir 4) Doğurganlığın düzenlenmesine ilişkin hizmet sunumunda etkili iletişim ve danışmanlık becerisini geliştirir 5) Doğurganlığın düzenlenmesi ile ilgili güncel gelişmeleri izler ve yazılı, sözlü olarak aktarır 6) Doğurganlığın düzenlenmesi ile ilgili bilimsel araştırmalar planlar ve yürütür |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dünyada ve Türkiye'de doğurganlığın düzenlenmesi hizmetlerine genel bakış I | |
2) | Dünyada ve Türkiye'de doğurganlığın düzenlenmesi hizmetlerine genel bakış II | |
3) | Kontraseptif yöntemlere ilişkin son gelişmeler | |
4) | Doğurganlığın düzenlenmesi hizmetlerinin sunumuna ilişkin kalite geliştirme ve bunu etkileyen faktörler | |
5) | Üreme sağlığı/cinsel sağlık konusunda kanıta dayalı uygulamalar | |
6) | Özellikli gruplarda üreme sağlığı/cinsel sağlığa yönelik sorunlar | |
7) | Üreme sağlığı/aile planlamasında ebenin danışmanlık rolü | |
8) | Ara sınav | |
9) | Sunumlar | |
10) | Sunumlar | |
11) | Sunumlar | |
12) | Sunumlar | |
13) | Sunumlar | |
14) | Sunumlar | |
15) | Dersin değerlendirmesi | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması EditörlerMehtap Omaç Sönmez, Zekiye Turan YayıneviNobel Akademik Yayıncılık Barkod9786254399183 ISBN978-625-439-918-3 E-ISBN978-625-439-919-0 Baskı YılıEylül, 2021 Doğurganlığın Düzenlenmesi MarkalarVize Yayıncılık Ürün Kodu: SA044 Stok Durumu: Stokta var ISBN: 978-625-7103-37-4 ÖZELLİKLER Basım Tarihi Kasım / 2021Basım Yeri ANKARA- |
Diğer Kaynaklar: | Öğretim üyesinin ders notları Öğrenci sunumları Makaleler |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Araştırma planlayabilir, araştırmayı yürütebilir, sonuçları değerlendirerek yayın yapabilir. | ||||||||||
2) Mesleki uygulamaları geliştirici yenilikleri takip edebilir | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||
3) Etik ve hukuksal ilkelere uygun, mesleki uygulamaları yapabilecek temel bilgiye sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
4) Ebelik kavramları arasında ilişki kurabilir | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
5) Ebelik teorilerini mesleki uygulamalarda kullanabilir | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
6) Ebelik ile ilgili yönetim görevlerinde çalışabilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
7) Birey-aile-toplum sağlığını geliştirme için bağımsız olarak araştırma planlayıp/uygulayabilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
8) Mesleki gelişim için politika geliştirici faaliyetlere katılır. | ||||||||||
9) Kadın, anne ve yenidoğanın gereksinimlerini belirler, ebelik bakımını planlar ve uygular, sonuçlarını değerlendirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
10) Kadın ve yenidoğan sağlığını koruma, kadının sosyal statüsünü iyileştirme ile ilgili danışmanlık yapar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Araştırma planlayabilir, araştırmayı yürütebilir, sonuçları değerlendirerek yayın yapabilir. | |
2) | Mesleki uygulamaları geliştirici yenilikleri takip edebilir | 3 |
3) | Etik ve hukuksal ilkelere uygun, mesleki uygulamaları yapabilecek temel bilgiye sahiptir. | 2 |
4) | Ebelik kavramları arasında ilişki kurabilir | 3 |
5) | Ebelik teorilerini mesleki uygulamalarda kullanabilir | 3 |
6) | Ebelik ile ilgili yönetim görevlerinde çalışabilir. | 1 |
7) | Birey-aile-toplum sağlığını geliştirme için bağımsız olarak araştırma planlayıp/uygulayabilir. | 3 |
8) | Mesleki gelişim için politika geliştirici faaliyetlere katılır. | 1 |
9) | Kadın, anne ve yenidoğanın gereksinimlerini belirler, ebelik bakımını planlar ve uygular, sonuçlarını değerlendirir. | 3 |
10) | Kadın ve yenidoğan sağlığını koruma, kadının sosyal statüsünü iyileştirme ile ilgili danışmanlık yapar. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sunum / Seminer | 11 | 66 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 98 |