Ebelik (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EBE5016
Ders İsmi: ÜREME SAĞLIĞI VE AİLE PLANLAMASI
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. ELİF BALKAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Refika Genç Koyucu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Doğurganlığın düzenlenmesi hizmetlerinde son gelişmeleri izleyen, profesyonel rolleri ile bu hizmetinin yürütülmesinde rol üstlenebilen rol alan ve konu ile ilgili araştırmalar yürütebilme bilgi ve becerisi kazanmaktır.
Dersin İçeriği: Dünyada ve Türkiye'de doğurganlığın düzenlenmesi hizmetlerine ilişkin güncel durum, kontraseptif yöntemlere ilişkin son gelişmeler ve kanıta dayalı uygulamalar, kaliteli hizmet sunumu ve bunu etkileyen faktörler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dünyada ve Türkiye'de doğurganlığın düzenlenmesi hizmetlerine ilişkin güncel durumu sentez eder
2) Kontraseptif yöntemlere ilişkin son gelişmeleri yorumlar
3) Doğurganlığın düzenlenmesi hizmetlerinin sunumuna ilişkin kalite geliştirme ve bunu etkileyen faktörleri karşılaştırıp eleştirir
4) Doğurganlığın düzenlenmesine ilişkin hizmet sunumunda etkili iletişim ve danışmanlık becerisini geliştirir
5) Doğurganlığın düzenlenmesi ile ilgili güncel gelişmeleri izler ve yazılı, sözlü olarak aktarır
6) Doğurganlığın düzenlenmesi ile ilgili bilimsel araştırmalar planlar ve yürütür

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dünyada ve Türkiye'de doğurganlığın düzenlenmesi hizmetlerine genel bakış I
2) Dünyada ve Türkiye'de doğurganlığın düzenlenmesi hizmetlerine genel bakış II
3) Kontraseptif yöntemlere ilişkin son gelişmeler
4) Doğurganlığın düzenlenmesi hizmetlerinin sunumuna ilişkin kalite geliştirme ve bunu etkileyen faktörler
5) Üreme sağlığı/cinsel sağlık konusunda kanıta dayalı uygulamalar
6) Özellikli gruplarda üreme sağlığı/cinsel sağlığa yönelik sorunlar
7) Üreme sağlığı/aile planlamasında ebenin danışmanlık rolü
8) Ara sınav
9) Sunumlar
10) Sunumlar
11) Sunumlar
12) Sunumlar
13) Sunumlar
14) Sunumlar
15) Dersin değerlendirmesi
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması
EditörlerMehtap Omaç Sönmez, Zekiye Turan
YayıneviNobel Akademik Yayıncılık
Barkod9786254399183
ISBN978-625-439-918-3
E-ISBN978-625-439-919-0
Baskı YılıEylül, 2021


Doğurganlığın Düzenlenmesi
MarkalarVize Yayıncılık
Ürün Kodu: SA044
Stok Durumu: Stokta var
ISBN: 978-625-7103-37-4

ÖZELLİKLER
Basım Tarihi Kasım / 2021Basım Yeri ANKARA-
Diğer Kaynaklar: Öğretim üyesinin ders notları
Öğrenci sunumları
Makaleler

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Araştırma planlayabilir, araştırmayı yürütebilir, sonuçları değerlendirerek yayın yapabilir.
2) Mesleki uygulamaları geliştirici yenilikleri takip edebilir 2 2 2 2 2 2
3) Etik ve hukuksal ilkelere uygun, mesleki uygulamaları yapabilecek temel bilgiye sahiptir. 1 1 1 1 1 1
4) Ebelik kavramları arasında ilişki kurabilir 3 3 3 3 3 3
5) Ebelik teorilerini mesleki uygulamalarda kullanabilir 3 3 3 3 3 3
6) Ebelik ile ilgili yönetim görevlerinde çalışabilir. 1 1 1 1 1 1
7) Birey-aile-toplum sağlığını geliştirme için bağımsız olarak araştırma planlayıp/uygulayabilir. 1 1 1 1 1 1
8) Mesleki gelişim için politika geliştirici faaliyetlere katılır.
9) Kadın, anne ve yenidoğanın gereksinimlerini belirler, ebelik bakımını planlar ve uygular, sonuçlarını değerlendirir. 3 3 3 3 3 3
10) Kadın ve yenidoğan sağlığını koruma, kadının sosyal statüsünü iyileştirme ile ilgili danışmanlık yapar. 3 3 3 3 2 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Araştırma planlayabilir, araştırmayı yürütebilir, sonuçları değerlendirerek yayın yapabilir.
2) Mesleki uygulamaları geliştirici yenilikleri takip edebilir 3
3) Etik ve hukuksal ilkelere uygun, mesleki uygulamaları yapabilecek temel bilgiye sahiptir. 2
4) Ebelik kavramları arasında ilişki kurabilir 3
5) Ebelik teorilerini mesleki uygulamalarda kullanabilir 3
6) Ebelik ile ilgili yönetim görevlerinde çalışabilir. 1
7) Birey-aile-toplum sağlığını geliştirme için bağımsız olarak araştırma planlayıp/uygulayabilir. 3
8) Mesleki gelişim için politika geliştirici faaliyetlere katılır. 1
9) Kadın, anne ve yenidoğanın gereksinimlerini belirler, ebelik bakımını planlar ve uygular, sonuçlarını değerlendirir. 3
10) Kadın ve yenidoğan sağlığını koruma, kadının sosyal statüsünü iyileştirme ile ilgili danışmanlık yapar. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sunum / Seminer 11 66
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 98