Ebelik (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | EBE5014 | ||||
Ders İsmi: | EMZİRME DANIŞMANLIĞI | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. ELİF BALKAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül Şimşek | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Emzirme, anne sütü ve anne sütü ile beslenmenin önemini kavramasını, emzirme ile ilgili sorunları ve çözüm yollarını öğrenmesini ve emzirme konusunda danışmanlık yapabilecek bilgiye ve bebeği emzirtme becerisine sahip olmasını sağlayabilme |
Dersin İçeriği: | Ebelerin emzirme danışmanlığı yapabilme becerilerini geliştirmek için eğitim planlama, danışmanlık verme, emzirme tekniklerini kapsar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Emzirme tekniklerini bilir 2) Emzirme danışmanlığı sunabilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Anne sütünün ve emzirmenin önemi ve yararları | |
2) | Gebelik sırasında memede meydana gelen değişiklikler ve süt üretiminin fizyolojisi | |
3) | Yöresel emzirme durumu | |
4) | Emzirmenin oluşumu | |
5) | Emzirmenin değerlendirilmesi ve gözlemleme | |
6) | Dinlenme ve öğrenme becerileri | |
7) | Güven kazandırma ve destek verme | |
8) | ara sınav | |
9) | Meme ile ilgili durumlar | |
10) | Memeyi ret, yetersiz süt, ağlama | |
11) | Öğrenci sunumları | |
12) | Öğrenci sunumları | |
13) | Öğrenci sunumları | |
14) | Öğrenci sunumları | |
15) | Dersin değerlendirmesi | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Sağlık Bakanlığı Emzirme Danışmanlığı El Kitabı Farkındalıkla Emzirme, Süt Arttırma ve Doğum - Güliz Onat Anne Sütü Ve Emzirme Yayınevi: Vize Yayıncılık |
Diğer Kaynaklar: | Öğretim üyesinin notları Güncel makaleler Öğrenci sunumları Ulusal ve uluslararası rehber ve kılavuzlar |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Araştırma planlayabilir, araştırmayı yürütebilir, sonuçları değerlendirerek yayın yapabilir. | ||||||||||
2) Mesleki uygulamaları geliştirici yenilikleri takip edebilir | ||||||||||
3) Etik ve hukuksal ilkelere uygun, mesleki uygulamaları yapabilecek temel bilgiye sahiptir. | 3 | 3 | ||||||||
4) Ebelik kavramları arasında ilişki kurabilir | 1 | 1 | ||||||||
5) Ebelik teorilerini mesleki uygulamalarda kullanabilir | 2 | 2 | ||||||||
6) Ebelik ile ilgili yönetim görevlerinde çalışabilir. | ||||||||||
7) Birey-aile-toplum sağlığını geliştirme için bağımsız olarak araştırma planlayıp/uygulayabilir. | 1 | 1 | ||||||||
8) Mesleki gelişim için politika geliştirici faaliyetlere katılır. | ||||||||||
9) Kadın, anne ve yenidoğanın gereksinimlerini belirler, ebelik bakımını planlar ve uygular, sonuçlarını değerlendirir. | 3 | 3 | ||||||||
10) Kadın ve yenidoğan sağlığını koruma, kadının sosyal statüsünü iyileştirme ile ilgili danışmanlık yapar. | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Araştırma planlayabilir, araştırmayı yürütebilir, sonuçları değerlendirerek yayın yapabilir. | |
2) | Mesleki uygulamaları geliştirici yenilikleri takip edebilir | 1 |
3) | Etik ve hukuksal ilkelere uygun, mesleki uygulamaları yapabilecek temel bilgiye sahiptir. | |
4) | Ebelik kavramları arasında ilişki kurabilir | 1 |
5) | Ebelik teorilerini mesleki uygulamalarda kullanabilir | 1 |
6) | Ebelik ile ilgili yönetim görevlerinde çalışabilir. | |
7) | Birey-aile-toplum sağlığını geliştirme için bağımsız olarak araştırma planlayıp/uygulayabilir. | 2 |
8) | Mesleki gelişim için politika geliştirici faaliyetlere katılır. | |
9) | Kadın, anne ve yenidoğanın gereksinimlerini belirler, ebelik bakımını planlar ve uygular, sonuçlarını değerlendirir. | 3 |
10) | Kadın ve yenidoğan sağlığını koruma, kadının sosyal statüsünü iyileştirme ile ilgili danışmanlık yapar. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 75 |
Sunum / Seminer | 14 | 69 |
Ödevler | 8 | 24 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 200 |