Ebelik (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | EBE5013 | ||||
Ders İsmi: | DOĞUM ÖNCESİ EĞİTİM VE EBEVEYNLİĞE HAZIRLIK | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. ELİF BALKAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Refika Genç Koyucu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencinin; bir doğum öncesi eğitimi planlayıp uygulayabilme bilgi ve becerisine sahip olabilmesini hedefler |
Dersin İçeriği: | Doğuma hazırlık eğitiminin tarihi, planlamasında dikkat edilecek unsurlar ve eğitimin verilmesini kapsar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Doğuma hazırlık sınıflarının önemini kavrar 2) Doğuma hazırlık eğitimi planlamada, eğitimlere katılımdaki engelleri tartışır 3) Doğuma hazırlık eğitimi planlar ve eğitim verir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yetişkinler nasıl öğrenir? | |
2) | Öğrenme biçimleri | - |
3) | Olumlu eğitim ortamı hazırlama | |
4) | Bir eğitim programının düzenlenmesi | - |
5) | Gereksinimlerin belirlenmesi | - |
6) | Doğum öncesi eğitim sınıflarının tarihçesi | |
7) | Doğum öncesi eğitim sınıflarının açılmasında yönetmelikler ve gereklilikler | |
8) | Ara sınav | - |
9) | Dünyada ve ülkemizde doğuma hazırlık eğitimi sınıflarının güncel durumu ve sonuçları | |
10) | Doğuma hazırlık eğitimi ödev sunumu (uygulama) | - |
11) | Doğuma hazırlık eğitimi ödev sunumu (uygulama) | - |
12) | Doğuma hazırlık eğitimi ödev sunumu (uygulama) | - |
13) | Doğuma hazırlık eğitimi ödev sunumu (uygulama) | - |
14) | Doğuma hazırlık eğitimi ödev sunumu (uygulama) | - |
15) | Doğuma hazırlık eğitimi ödev sunumu (uygulama) | - |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ebeveynliğe Hazırlık- Ebeler ve Hemşireler İçin EditörlerEzgi Şahin, Saadet Yazıcı YayıneviNobel Akademik Yayıncılık Barkod9786254277597 ISBN978-625-427-759-7 Baskı YılıAralık, 2022 |
Diğer Kaynaklar: | Öğretim üyesinin notları Öğrenci sunumları Güncel makaleler |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Araştırma planlayabilir, araştırmayı yürütebilir, sonuçları değerlendirerek yayın yapabilir. | ||||||||||
2) Mesleki uygulamaları geliştirici yenilikleri takip edebilir | 2 | 3 | ||||||||
3) Etik ve hukuksal ilkelere uygun, mesleki uygulamaları yapabilecek temel bilgiye sahiptir. | 2 | 2 | 1 | |||||||
4) Ebelik kavramları arasında ilişki kurabilir | 1 | 3 | 2 | |||||||
5) Ebelik teorilerini mesleki uygulamalarda kullanabilir | 2 | 2 | 2 | |||||||
6) Ebelik ile ilgili yönetim görevlerinde çalışabilir. | ||||||||||
7) Birey-aile-toplum sağlığını geliştirme için bağımsız olarak araştırma planlayıp/uygulayabilir. | 1 | 2 | 2 | |||||||
8) Mesleki gelişim için politika geliştirici faaliyetlere katılır. | ||||||||||
9) Kadın, anne ve yenidoğanın gereksinimlerini belirler, ebelik bakımını planlar ve uygular, sonuçlarını değerlendirir. | 3 | 3 | 3 | |||||||
10) Kadın ve yenidoğan sağlığını koruma, kadının sosyal statüsünü iyileştirme ile ilgili danışmanlık yapar. | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Araştırma planlayabilir, araştırmayı yürütebilir, sonuçları değerlendirerek yayın yapabilir. | |
2) | Mesleki uygulamaları geliştirici yenilikleri takip edebilir | 3 |
3) | Etik ve hukuksal ilkelere uygun, mesleki uygulamaları yapabilecek temel bilgiye sahiptir. | 2 |
4) | Ebelik kavramları arasında ilişki kurabilir | 1 |
5) | Ebelik teorilerini mesleki uygulamalarda kullanabilir | 2 |
6) | Ebelik ile ilgili yönetim görevlerinde çalışabilir. | |
7) | Birey-aile-toplum sağlığını geliştirme için bağımsız olarak araştırma planlayıp/uygulayabilir. | 2 |
8) | Mesleki gelişim için politika geliştirici faaliyetlere katılır. | 2 |
9) | Kadın, anne ve yenidoğanın gereksinimlerini belirler, ebelik bakımını planlar ve uygular, sonuçlarını değerlendirir. | 3 |
10) | Kadın ve yenidoğan sağlığını koruma, kadının sosyal statüsünü iyileştirme ile ilgili danışmanlık yapar. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Uygulama | 12 | 72 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 104 |