Ebelik (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | EBE5012 | ||||
Ders İsmi: | EBELİKTE PERİNATOLOJİ II | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. ELİF BALKAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Refika Genç Koyucu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Perinatal dönemde kadın, fetüs ve yenidoğan sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sağlığının normalden saptığı durumlarda erken tanı, tedavi ve rehabilitasyon aşamalarında uygun ebelik bakımını planlayabilmesine yönelik bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanmıştır |
Dersin İçeriği: | Perinatal dönemde gelişen riskler, komplikasyonlar ve bunların yönetimi ile ebelik bakımını kapsar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Perinatal dönemde risk oluşturan komplikasyonları bilir 2) Riskli gebeliklerin yönetiminde en güncel kanıta dayalı uygulamalar ile ebelik bakımı verir 3) Riskli gebeliklere yönelik ulusal ve uluslararası kılavuz ve rehberleri tarayabilir ve edindiği bilgileri verdiği bakıma entegre edebilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Doğum sonu dönemde annenin fizyolojisi, bakımı ve komplikasyonları | |
2) | Doğum sonu dönemde yenidoğan fizyolojisi, bakımı ve komplikasyonları | - |
3) | Doğum sonu dönemde evde bakım hizmetleri ve ebenin sorumlulukları | - |
4) | Doğurganlığın düzenlenmesinde güncel gelişmeler ve doğurganlığın düzenlenmesinde eğitim ve danışmanlık hizmetleri ve ebenin sorumlulukları | - |
5) | Perinatolojide kanıta dayalı uygulamalar. | - |
6) | Perinatolojide kanıta dayalı uygulamalar. | - |
7) | Perinatolojide kanıta dayalı uygulamalar. | |
8) | Ara sınav | |
9) | Ödevler | - |
10) | Ödevler | - |
11) | ödevler | - |
12) | Ödevler | - |
13) | ödevler | - |
14) | ödevler | - |
15) | Ders değerlendirmesi | |
16) | Final sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Perinatoloji Yayınevi: Nobel Tıp Kitabevleri ISBN: 9786053357742 Editör(ler): Prof. Dr. N. Cenk Sayın, Doç. Dr. Cihan İnan Basım Yılı: 2023 Perinatoloji ve Bakım Yayınevi: Ankara Nobel Tıp Kitabevleri ISBN: 9786059215138 Editör: Prof. Dr. Gül Ertem , Prof. Dr. Ümran SEVİL Basım Yılı: 2016 |
Diğer Kaynaklar: | Öğretim üyesi sunumları Öğrencilerin sunumları Veritabanlarında elde edilen rehberler ve kılavuzlar |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Araştırma planlayabilir, araştırmayı yürütebilir, sonuçları değerlendirerek yayın yapabilir. | 2 | 2 | 2 | |||||||
2) Mesleki uygulamaları geliştirici yenilikleri takip edebilir | 3 | 3 | 3 | |||||||
3) Etik ve hukuksal ilkelere uygun, mesleki uygulamaları yapabilecek temel bilgiye sahiptir. | 2 | 3 | 2 | |||||||
4) Ebelik kavramları arasında ilişki kurabilir | 2 | 2 | 2 | |||||||
5) Ebelik teorilerini mesleki uygulamalarda kullanabilir | 3 | 2 | 1 | |||||||
6) Ebelik ile ilgili yönetim görevlerinde çalışabilir. | 1 | 1 | 1 | |||||||
7) Birey-aile-toplum sağlığını geliştirme için bağımsız olarak araştırma planlayıp/uygulayabilir. | 2 | 1 | ||||||||
8) Mesleki gelişim için politika geliştirici faaliyetlere katılır. | 1 | 2 | 1 | |||||||
9) Kadın, anne ve yenidoğanın gereksinimlerini belirler, ebelik bakımını planlar ve uygular, sonuçlarını değerlendirir. | 3 | 3 | 2 | |||||||
10) Kadın ve yenidoğan sağlığını koruma, kadının sosyal statüsünü iyileştirme ile ilgili danışmanlık yapar. | 3 | 2 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Araştırma planlayabilir, araştırmayı yürütebilir, sonuçları değerlendirerek yayın yapabilir. | 1 |
2) | Mesleki uygulamaları geliştirici yenilikleri takip edebilir | 3 |
3) | Etik ve hukuksal ilkelere uygun, mesleki uygulamaları yapabilecek temel bilgiye sahiptir. | 2 |
4) | Ebelik kavramları arasında ilişki kurabilir | 2 |
5) | Ebelik teorilerini mesleki uygulamalarda kullanabilir | 2 |
6) | Ebelik ile ilgili yönetim görevlerinde çalışabilir. | 1 |
7) | Birey-aile-toplum sağlığını geliştirme için bağımsız olarak araştırma planlayıp/uygulayabilir. | 3 |
8) | Mesleki gelişim için politika geliştirici faaliyetlere katılır. | 2 |
9) | Kadın, anne ve yenidoğanın gereksinimlerini belirler, ebelik bakımını planlar ve uygular, sonuçlarını değerlendirir. | 3 |
10) | Kadın ve yenidoğan sağlığını koruma, kadının sosyal statüsünü iyileştirme ile ilgili danışmanlık yapar. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sunum / Seminer | 9 | 72 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 104 |